نقشه شیطانی دو برادر برای 100 دختر تهرانی متقاضی کار
کد خبر: ۲۱۵۳۳۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2021 June 25    -    ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
bato-adv
bato-adv
 از چندی قبل تعدادی زن و دختر جوان با مراجعه به پلیس فتا ضمن شکایت از فردی ناشناس مدعی شدند وی به حساب کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کرده و با این شیوه از آنها کلاهبرداری و اخاذی می‌کند.
 از چندی قبل تعدادی زن و دختر جوان با مراجعه به پلیس فتا ضمن شکایت از فردی ناشناس مدعی شدند وی به حساب کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کرده و با این شیوه از آنها کلاهبرداری و اخاذی می‌کند.
 
پس از این شکایت کارآگاهان سایبری پلیس فتا با شروع تحقیقات تخصصی دریافتند یک وجه مشترک بین همه این شاکی‌ها که خانم بودند وجود دارد و آن هم این است که همه این افراد در جست‌وجوی شغل در سایت‌های آگهی محور بوده‌اند و با مشاهده آگهی استخدام منشی با شرایط ویژه بلافاصله اقدام به تماس با شخص آگهی دهنده کرده‌اند.
 
در این حین مجرم که در پوشش استخدام منشی برای شرکتش در کمین قربانی بوده است، وانمود می‌کرده برای ثبت‌نام نیاز به مشخصات کامل از جمله نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس دارد و باید کدی را که به شماره تلفن قربانی ارسال می‌شود،  برای فعال کردن پنل کاربری به وی اعلام کنند.
 
سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: پس از ارائه کد فعال سازی توسط شاکی به این مجرم، فرایند کلاهبرداری آغاز می‌شد و متهم به حساب‌های کاربری شاکی در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام و واتس اپ دسترسی غیرمجاز پیدا می‌کرد و ضمن اخاذی و درخواست‌های غیراخلاقی از قربانی با سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات شخصی وی با ارسال پیام به مخاطبان شاکی به بهانه نیاز مالی اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کرد.
 
گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتای پایتخت در ادامه اقدامات تخصصی خود با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهمان را که دو برادر بودند در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
 
این مقام سایبری با اشاره به اینکه این پرونده تاکنون بیش از صد نفر شاکی از سراسر کشور داشته و تعداد شاکی‌ها همچنان در حال افزایش است، بیان داشت: مجرمان پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جا نگذاشته‌اند همه چیز را انکار کردند اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع‌آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرده و از نحوه اعمال مجرمانه خود پرده برداشتند.
 
گودرزی با اشاره به لزوم فعال سازی تأیید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد  هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری و مدارک هویتی خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.
 
رکنا
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
United Kingdom
|
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
8
69
در ایران قاطعیت در بر خورد با مجرمان وحود ندارد که اینقدر جناجیت واختلاس است
پاسخ ها
حمید
| |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
دوست عزیز 1:25 حکم قضائی صادر کردن که یک چیز احساسی نیست که شما از روی عصبانیت برای خودت می بری و می دوزی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
31
30
اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
حالا یه عده بچه فوفول جلف میگن #نه به اعدام.
این پدرسوخته ها رو باید توی شهر آویزون کرد. اول بدلیل این جنایت و بی آبرویی برای دیگران، دوم بخاطر رواج بی اعتمادی به فضای کسب و کار مجازی. بکشید این پدر سوخته ها رو.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
2
6
درودخدا برپلیس محترم فتا افرین افرین هرچه سلام عرض کنم کمه خدانگهدارشون وهمچنین خبرنگاران عزیز
صبحان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
10
5
اصلآ چنین چیزی امکان ندارد حتمآ دخترا با پسره رابطه داشتند که کد فضای مجازیشون رو بهش گفتند وگرنه امکان ندارد که کد فضای مجازی در اختیار شخص دیگری قرار گیرد از طرفی کمپانی های فضای مجازی در صورت باز شدن هر صفحه شخصی در گوشی یا کامپیوتر دیگر فورآ با صاحب صفحه ارتباط برقرار می نماید .
پاسخ ها
- مهدی
| |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
معلومه با فضای مجازی اصلا ارتباط نداشته و اطلاعاتت کم هست
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
8
4
اعدام
عرفانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
1
14
مسئله ای که همیشه موجب تعجب وسوال برایم هست اینست که پلیس چرا یاور مثال همین دو برادر که باعث اذیت وتهدید وکلاهبرداری واخاذی بیش از صد شهروند شده نه تنها چهره آنها بلکه نام ویا کوچکترین نشانه ایی از آنها منتشر نمی‌کند که صد در صد باعث جری شدن و تکرار این گونه خلافها می‌شود. که باعث سوء برداشت برای مخاطب می‌شود. نهایتا اگر صد هزار نفر خلافکار بی آبرو بشوند بهتر از بی آبرویی و ضر وزیان مالی واخلاقی و خانواده گی میلیون ها نفر نیست . اگر هدف پالایش یک جامعه اسلامی هستیم ایا خود پلیس وقوه قضائیه بیشترین سهم را ندارند
پاسخ ها
حمید
| |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
نشان ندادن عکس و چهره چطور منجر به جری تر شدن شخص مجرم می شود و از سوئی دیگر نشان دادن عکس جطور منجر به تنبیه و توبه شخص می شود؟ اگر دزد بفهمد از زیر مجازات جرمش نمی تواند فرار کند و مجازات قاطعانه ای در انتظارش است آنوقت است که جناب دزد جری نمی شود و منجر به کاهش این قبیل جرم ها می شود هرچند که بنده اعتقاد دارم که عده ای از افراد مقابل این دو برادر مجرم نیز کاملا پاک و بی گناه نیستند و در جرم آنها شریک هستند که در دادگاه (باید) مشخص می شود!
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv