جهانگیری: شب ردصلاحیت‌ها در منزل ما جشن بود
کد خبر: ۲۱۲۸۱۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
bato-adv
bato-adv
 معاون اول رئیس جمهور گفت: شبی که نظر شورای نگهبان به من اعلام شد، در منزل ما بعد از گذشت ده روز از ثبت نام، شب جشن بود زیرا همه احساس کردند که بار بزرگی از دوشم برداشته شد
 معاون اول رئیس جمهور گفت: شبی که نظر شورای نگهبان به من اعلام شد، در منزل ما بعد از گذشت ده روز از ثبت نام، شب جشن بود زیرا همه احساس کردند که بار بزرگی از دوشم برداشته شد
 
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر چهارشنبه در جمع روسای ستادهای انتخاباتی خود در سراسر کشور ضمن اعلام خاتمه فعالیت این ستادها اظهار داشت: امروز برای من یادآور آخرین روز ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ است که مرحوم آیت الله هاشمی در لحظات آخر ثبت نام کردند و من در مقابل وزارت کشور منتظر بودم تا در صورت عدم ثبت نام از سوی ایشان یا آقای خاتمی، خودم ثبت نام کنم چراکه از من خواسته شده بود ثبت نام کنم اما شرط من این بود که چنانچه آقای هاشمی یا آقای خاتمی ثبت نام کنند، دیگر نیاز به حضور من نخواهد بود.
 
جهانگیری افزود: فردای همان روز آقای هاشمی طی حکمی من را به عنوان رییس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد و در فاصله ده روزی که شورای نگهبان قرار بود صلاحیت ها را بررسی کند، مشغول انتخاب روسای ستادهای استانی بودیم زیرا حضور آقای هاشمی موجی را ایجاد کرده بود و با تراکم نیرو مواجه بودیم و باید از میان افراد متعدد، روسا و اعضای ستادهای مرکزی و استانی را انتخاب می کردیم.
 
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: قرار بود همزمان با شروع فعالیتهای تبلیغاتی، روسای ستادهای استانی در تهران حضور پیدا کنند تا جلسه ای با آقای هاشمی داشته باشیم و سپس فعالیت را شروع کنیم که همان شب خبر رد صلاحیت آقای هاشمی آمد و به من اطلاع داده شد که کار را تعطیل کردیم و فردای آن روز خدمت آقای هاشمی رسیدیم.
 
وی با اشاره به اینکه آقای هاشمی آن روز جمله ای تاریخی به من گفتند، اظهار داشت: آقای هاشمی به من گفت که من همان هاشمی قبل از رد صلاحیت هستم و تصور نکنید که با رد صلاحیت، تغییری در ارتباط من با جمهوری اسلامی ایجاد می شود و ایشان سپس از ما خواستند که از روسای ستادها تشکر کنیم که همان روز عصر جلسه ای با حضور آقای هاشمی و روسای ستادها برگزار شد و همان جلسه پایان کار ستادها بود.
 
جهانگیری در ادامه از روسا و اعضای ستادهای انتخاباتی خود بخصوص جوانان و همراهان و همفکران اصلاح‌طلب که در مبهم‌ترین شرایط به میدان آمدند صمیمانه قدردانی کرد و گفت: انتخابات پیش رو یکی از سخت‌ترین انتخابات‌ها است و هیچگاه در انتخابات‌های گذشته با اینگونه شرایط دشوار روبرو نبودیم زیرا شرایط کشور شرایطی خاص است.
 
وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که به فکر ایران و فشارهای وارد شده بر مردم و استفاده از فرصت‌ها برای انجام اصلاحات واقعی در کشور هستند علاقه‌مند بودند که در این انتخابات نقش ایفا کنند و من پس از فراز و نشیب های طولانی و با آگاهی از همه سختی های پیش رو آمدم و ثبت نام کردم. البته می‌دانستم مسیر بسیار سخت و دشوار است ولی در عین حال با توجه به ضرورت‌هایی که وجود داشت، فکر میکردم وقتی از من مطالبه شده که ثبت نام کنم، راهی جز قبول این درخواست وجود ندارد.
 
جهانگیری افزود: وقتی در این مسیر ورود پیدا کردم می‌دانستم که در این انتخابات همه چیز مهیا نیست بلکه انتخاباتی سخت است که باید همه چیز را برای آن مهیا کرد؛ باید به افراد انگیزه داد و نیروهایی که با صندوق رأی قهر هستند را آشتی داد و باید تلاش کرد کسانی که فکر می‌کنند رأی‌شان کمتر اثر دارد را قانع کرد که رأی آنها اثربخش است.
 
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه می‌دانستیم اگر در این مسیر دشوار پا نگذاریم، خطر و تهدیداتی وجود دارد که می‌تواند جمهوریت نظام را مورد تهدید قرار دهد، اظهار داشت: برای دفاع از رأی مردم و جمهوریت نظام و نیز برای دفاع از مشارکت حداکثری که یک الزام و ضرورت برای ایران‌است، وارد انتخابات شدم.
 
جهانگیری ادامه داد: ما به این دلیل به صحنه آمدیم که از جمهوریت نظام و از رای و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دفاع کنیم و علاوه بر اینها می‌دانستیم که مردم شرایط ویژه ای دارند. مسائلی وجود دارد که معیشت مردم را به خطر انداخته است و من علاقه داشتم از این منظر وارد شوم. البته گاهی برخی دوستان می‌گفتند که شرکای وضع موجود باید پاسخگو باشند و من اتفاقا می‌خواستم به همین دلیل بیایم که بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند و چه کسانی این وضعیت را برای مردم درست کردند که امروز زندگی و معیشت مردم در شرایط سختی قرار گرفته است.
 
معاون اول رییس جمهور هدف دیگر از ثبت نام خود در انتخابات را به کارگیری دوباره اقتضائات توسعه ایران در شرایط تهدید توسعه کشور عنوان کرد و گفت: ایران از فرصت‌های متعدد برای حرکت در مسیر توسعه برخوردار است و مهم این است که بتوان ابزارهای لازم برای توسعه به کار گرفته شود.
 
جهانگیری: شب ردصلاحیت‌ها در منزل ما جشن بود
 
جهانگیری افزود: با این پیش‌فرض‌ها، دنبال عافیت‌طلبی نرفتم بلکه با آگاهی که از دشواری مسیر داشتم ثبت نام را قبول کردم. البته دوستان مطلع هستند که من به خواست خودم نیامدم و تقریبا از ماه آبان و آذر سال گذشته مصمم شدم که در انتخابات کاندیدا نشوم اما درخواست بزرگان اصلاحات از من این بود که جایی اعلام نکنم که قصد ندارم کاندیدا شوم.
 
وی اضافه کرد: البته در همان زمان پیغام‌های مهمی از بخش های مختلف کشور داشتم مبنی بر اینکه شما حتما باید به صحنه انتخابات وارد شوید و تردیدی نباید در این مسیر داشته باشید و پاسخ من به آنها این بود که آمادگی برای حضور در انتخابات ندارم و تصور می کنم شرایط برای دوستان دیگر فراهم خواهد شد.
 
معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه بزرگان اصلاحات در آخرین پنجشنبه ثبت نام یعنی روز عید فطر با من تماس های متعدد گرفتند و پیغام‌های مختلفی فرستادند، تصریح کرد: تعداد زیادی از جوانان عزیز نیز در منزل ما تجمع و با من صحبت کردند و جبهه اصلاحات ایران از جمله شخص آقای نبوی و مجموعه دوستان این جبهه از من خواستند که حتما باید ثبت نام کنم و من به این درخواست‌ها پاسخ مثبت دادم و روز جمعه مسیر سخت و ناهموار را یکبار دیگر با خود مرور کردم و به این نتیجه رسیدم که نمی‌توان کنار نشست و باید به صحنه آمد.
 
وی با بیان اینکه سرانجام شورای نگهبان کار را برای من آسان کرد افزود: با این اتفاق تکلیف از دوش من برداشته شد و احساس آرامش جدی بعد از اعلام نظر شورای نگهبان کردم و شبی که نظر شورای نگهبان به من اعلام شد، در منزل ما بعد از گذشت ده روز از ثبت نام، شب جشن بود زیرا همه احساس کردند که بار بزرگی از دوشم برداشته شد و البته برای روسا و اعضای ستاد انتخاباتی نیز کار آسان شد زیرا در ایام پیش رو وظایف سنگینی بر عهده آنها قرار می گرفت.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
1
4
برای امثال شما همیشه و در همه حال جشنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
1
5
تو که راست میگی
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
1
4
یعنی اینا رو خودش باور میکنه
صدای مردم
|
France
|
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
1
4
گربه دستش به گوشت نمیرسه میکه بو میده
شما که ۸ سال اداره مملکت دستت بود
چیکار کردی با این مملکت که الان احساس وظیفه دونستی که بری
اخوی، حاجی، دکتر، معاون اول، هر چی میخوای برای خودت عنوان بده
ولی کاری که تو ۴ سال با مملکت کردی صدام تو ۸ سال جنگ نتونست
برو خونتون اون دنیا باید جواب خیلیا رو بدی خیلیییی
احسان خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
1
4
کاش پاسخ همه کارهاتونو بگیرید به زودی....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
1
3
باید هم جشن باشه برا شما کشورو به گند کشیدن...................
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv