چرا باید استفاده از جواهرات هنگام خواب را جدی گرفت؟
کد خبر: ۲۱۱۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2021 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
استفاده از جواهرات هنگام خواب، ممکن است مشکلاتی را هم برای خود فرد و هم برای جواهرات ایجاد کند.
به نقل از اخبارک نت، بعضی افراد از درآوردن جواهرات خود قبل از خواب چه به دلیل تنبلی یا به دلیل عدم تمایل به جداکردن جواهرات مورد علاقه خود حتی برای چند ساعت صرف نظر می‌کنند که این اتفاق منجر به رنجش غیر منتظره آنها می‌شود و نشان می‌دهد که همراه داشتن جواهرات هنگام خواب خطرناک است.
چرا باید استفاده از جواهرات هنگام خواب را جدی گرفت؟
 
دشواری در آوردن انگشتر‌ها هنگام صبح
 
این ممکن است برای برخی عجیب به نظر برسد، اما دست و انگشتان صبح بزرگتر می‌شوند، زیرا دراز کشیدن و باقی ماندن بر یک حالت در ساعات طولانی خواب منجر به تجمع مایعات در داخل بافت‌ها می‌شود، بنابراین دست پس از بیدار شدن کمی متورم می‌شود که به تبع آن، درآوردن انگشتر را دشوار می‌کند.
 
 
تأثیر بر کیفیت خواب
 
استفاده از جواهرات مانند گردنبند هنگام خواب، دلیل کافی برای تأثیر منفی روی کیفیت آن است، به خصوص اگر دوست دارید به سمت چپ و راست روی تخت حرکت کنید؛ در این حالت ممکن است گردنبند با مو‌ها گره خورده یا برگردن فشار وارد کند که مانع از خواب راحت  می‌شود.
 
 
 
تحریک و زخمی شدن پوست
 
بعضی از مواد مانند نیکل که جواهرات از آن‌ها ساخته می‌شوند، پوست را تحریک می‌کند؛ به گونه ای که می‌تواند احتمال قرمزی و خارش را افزایش دهد. حتی طلا یا نقره نیز ممکن است که این مشکل را به دنبال داشته باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود هنگام خواب از جواهرات استفاده نکنید و در طول روز از انواع با کیفیت، یعنی حداقل طلای ۱۴ عیار استفاده شود.
 
 
آسیب به لاله گوش
 
 لاله گوش در طول سال‌ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین به مراقبت ویژه‌ای شامل استراحت کامل در طول شبانه روز نیاز دارد که این امر خطر استفاده از جواهرات به ویژه گوشواره در شب را نشان می‌دهد؛ به گونه‌ای که استفاده از آن باعث افزایش علائم پیری در آن منطقه شده و با افزایش افتادگی لاله‌های گوش نشان داده می‌شود. علاوه بر این بوی گوشواره به دلیل اختلاط ترشحات غده چربی با سلول‌های مرده پوست آزاردهنده می‌شود.
 
 
تجمع باکتری‌ها
 
استفاده از جواهرات در تمام مدت شب و روز، باعث می‌شود فرصت تمیز کردن آن‌ها را پیدا نکنید و بدون آنکه بدانید یک محیط ایده آل را برای تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها فراهم کرده اید و از این طریق به پوست خود آسیب می‌زنید.
 
 
جواهرات خراب می‌شوند
 
به نظر می‌رسد خطرات استفاده از جواهرات هنگام خواب فقط برای خانم‌ها نیست، بلکه خود جواهرات هم تحت تاثر هستند؛ به گونه‌ای که اگر دست‌ها هنگام خواب با مبلمان و تخت برخورد کنند، جواهرات ترک می‌خورند، همانطور که رنگ آن‌ها کم رنگ می‌شوند؛ از این رو بهتر است هنگام خواب از جواهرات استفاده نکنید.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
0
زنجیر دور گردن چطور؟ آنهم باید خارج شود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار