5 غذاي گياهي براي رفع سوءهاضمه
کد خبر: ۲۰۵۵۵
تاریخ انتشار: 2015 December 08    -    ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
سلامت سيستم هاضمه يکي از جنبه‌هاي مهم سلامت کلي بدن است. اما متأسفانه به‌واسطه مواد غذايي تصفيه‌شده و عاري از مواد مغذي، همچنين سموم مختلف و اضطراب در معرض خطر جدي است.

در گزارش اخير خود فهرستي از غذاهايي تهيه‌کرده است که مصرف آن‌ها مي‌تواند به فرايند هضم غذا کمک کند.

 سرکه سيب:

 گياهان دارويي براي رفع سوءهاضمه

 سرکه سيب هضم را بهتر کرده و سوزش معده را آرام ميکند

 

اين سرکه که از سيب تخمير شده ساخته‌شده است مي‌تواند جايگزين سرکه سفيد در بسياري از غذاها مانند سس سالاد شود. مصرف اين سرکه آنزيم‌ها، پروبيوتيک‌ها و آمينواسيدهاي مفيدي به غذا وارد مي‌کند که هضم را بهتر کرده، سوزش معده را آرام کرده، سيستم لنفاوي را تحريک کرده، مانع رشد قارچ شده و به تقويت سيستم ايمني کمک مي‌کند.

 
تخم شربتي:

  درمان سوءهاضمه

 تخم شربتي معده را از نشانه‌هاي بد براي روده و معده پاک مي‌کند

 

خاصيت التيام بخشي اين دانه وقتي زياد مي‌شود که در آب خيسانده شود (تخم شربتي ده برابر وزن خود آب جذب مي‌کند). در اين صورت مثل سيم ظرف‌شويي بدون آنکه مايع مفيد معده را تخليه کند، معده را از نشانه‌هاي بد براي روده و معده پاک مي‌کند.

سبزي‌هاي تخميري:

درمان سوءهاضمه

سبزي‌هاي تخميري از رشد بيش‌از اندازه باکتري‌هاي بد، کپک‌ها و قارچ جلوگيري مي‌کنند

 

اين سبزي‌ها باکتري بد و مخمر را مهار کرده خاصيت اسيدي امعاء را تغيير داده و از رشد بيش‌ازاندازه باکتري‌هاي بد، کپک‌ها و قارچ جلوگيري مي‌کند. يکي از رايج‌ترين اين سبزي‌ها کلم ترش است.

آلوئه ورا:  

درمان سوءهاضمه

 آلوئه ورا از عفونت‌هاي قارچي و انگلي پيشگيري کرده و  رفلاکس معده را درمان ميکند

 

التيام زخم معده، سندروم روده تحريک‌پذير، بيماري کرون، ورم مخاط روده بزرگ و ديگر اختلالات هاضمه، درمان و پيشگيري از عفونت‌هاي قارچي و انگلي، تخفيف يبوست و کاهش و برگرداندن رفلاکس معده از جمله فوايد آلوئه ورا براي هضم است. بهترين روش استفاده مصرف خام بدون هيچ نگه‌دارنده ترکيبي است.

سير:   

درمان سوءهاضمه

سير تمامي موجودات زنده کوچکي که سيستم هضم را دچار مشکل مي‌کنند از بين مي‌برد

 

به دليل خواص ضد باکتري، ضدويروس و ضد قارچي خود تغييردهنده خوبي براي اکولوژي داخلي بدن است و تمامي موجودات زنده کوچکي که سيستم هضم ما را دچار مشکل مي‌کنند از بين مي‌برد.
سلامانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار