پرده حصیری یا بامبو چیست؟
کد خبر: ۱۹۵۳۲۴
تاریخ انتشار: 2020 November 09    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
این سبک از پرده‌های فانتزی برای مردم دارای محبوبیت خاصی هستند که در گذشته در فصل تابستان برای معتدل نگه داشتن هوای منزل و خونه‌ها بر روی پنجره یا درب‌ها از پرده حصیری استفاده می‌کردند. امروزه با رشت صنعت و بروز شدن وسایل و امکانات، پرده‌های حصیری قدیمی جای خودشان را به پرده‌های بامبو جدید داده اند.

پرده حصیری یا بامبو چیست؟

پرده حصیری یا بامبو چیست؟اختصاصی «تابناک با تو» - این مدل از پرده های فانتزی از کنار هم چیده شدن منظم تکه های کوچک چوب یا نی بامبو تهیه میشود. در قسمت بالای پرده بامبو والان پرده ,که طرحی کوچک از جنس همان پرده بامبو کار شده میباشد اجرا میشود که از لحاظ زیبایی و بصری همخوانی داشته باشد و جلوه ی زیبا تری به پرده بدهد.

پرده بامبو چیست؟

این نوع پرده از دیرباز به نام های دیگری همچون پرده حصیری یا پرده کرکره حصیری نیز معروف اند. این سبک از پرده های فانتزی برای مردم دارای محبوبیت خاصی هستند که در گذشته در فصل تابستان برای معتدل نگه داشتن هوای منزل و خونه ها بر روی پنجره یا درب ها از پرده حصیری استفاده میکردند. امروزه با رشت صنعت و بروز شدن وسایل و امکانات، پرده های حصیری قدیمی جای خودشان را به پرده های بامبو جدید داده اند و بصورت مدل های مختلف و شکیل تری تولید و عرضه به بازار میشوند.

تاریخچه پرده حصیری

حصیربافی به معنی بافت رشته‌های حاصل از الیاف گیاهی (سلولزی) به کمک دست و ابزار ساده دستی است که طی آن محصولات مختلفی مانند زیرانداز، سفرهٔ حصیری، انواع سبد، انواع ظرف و … تولید می‌شود. حصیربافی خود پَخَل بافی،بامبوبافی، مرواربافی، تِرکه بافی، چم بافی و سبد بافی را نیز شامل می‌شود. چیغ‌بافی نیز در زیرمجموعهٔ حصیربافی قرار می‌گیرد با این تفاوت که در روند بافت علاوه بر الیاف گیاهی از نخ پشمی رنگ شده نیز برای ایجاد نقش و طرح‌های سنتی استفاده می‌گردد.

پرده حصیری یا بامبو چیست؟

مکانیزم پرده بامبو یا حصیری

مکانیزم و کنترل این نوع پرده برای جمع کردن آن و باز کردن پنجره ها بصورت جمع شدن پلیسه و پله ای یا طبقه ای و رومن از پایین به بالا با نخ پرده میباشد. در صورتی که مشتریان عزیز موقع ثبت سفارش درخواست کنند که پرده بصورت رولی از پایین به بالا جمع شود امکان پذیر میباشد.

مرکز تولید پرده بامبو

این نوع پرده محصولی مشترک از ایران و چین میباشد.

حداکثر عرض پرده

حداکثر عرض پرده بصورت یک تیکه 210 سانت میباشد. ارتفاع محدودیتی ندارد.

روش محاسبه قیمت پرده بامبو

این پرده همانند دیگر پرده های فانتزی بصورت متر مربع محاسبه میشود توجه داشته باشید که عرض کمتر از 1متر در محاسبه 1 متر حساب میشود و مجموع کل متراژ اگر از زیر 1.5 باشد 1.5 حساب میشود. والان پرده که 20سانت از قسمت بالای پرده پایین می آید. 20سانت به ارتفاع اضافه میشود و بعد عرض در ارتفاع ضرب میشود و متراژ پرده بر اساس متر مربع بدست می اید.

پرده حصیری یا بامبو چیست؟

مزایای اصلی پرده بامبو

از مزایای اصلی این نوع پرده ها میتوان به نصب سریع و راحت و قابلیت تمیزکردن سریع و عایق حرارتی سرما و گرما بودن و تنوع طرح و رنگ بالا و مقاومت و دوام بالا و ثبات رنگ در اثر تابش نور خورشید در مدت زمان بالا و… اشاره کرد.

کاربردهای پرده حصیری یا بامبو

این نوع پرده فانتزی را میتوان به عنوان پرده برای هر پنجره سفارش داد و استفاده کرد. اما این نوع پرده ها همانطور که از اسمشان پیداست بیشتر مناسب فضاهای که اطاف آن از رنگ چوب و یا طرح چوب و یا دکور چوبی استفاده شده است. بیشترین کاربرد این پرده ها در خانه های ویلایی و اپن آشپزخانه و درب تراس و رستوران ها و لمکده ها و آتلیه ها و منازل لوکس و… میباشد.

انعطاف پذیری در طراحی پرده حصیری

چوب بامبو فوق العاده متنوع است.چوب بامبو در پرده های چوبی و پرده های حصیری استفاده می شود . این نوع پرده را می توان هم بصورت رولی و هم بصورت رومن تولید کرد. البته بدلیل استهلاک کمتر و طول عمر بالا پیشنهاد ما پرده های رولی است.

این پرده ها مقاوم در برابر رطوبت هستند و به همین دلیل مناسب برای مناطق با رطوبت بالا می باشند. همچنین شما میتوانید از بامبو در فضای باز مانند آلاچیق و حتی جلوی بالکن منزل استفاده کنید. البته پیشنهاد ما برای استفاده از بامبو رنگهای روشن است، زیرا رنگهای تیره به مرور زمان دچار رنگ پریدگی می شوند.

پرده حصیری یا بامبو چیست؟

هماهنگ با دکوراسیون مدرن و کلاسیک پرده بامبو

امروزه بسیاری از طراحان از بافت چوب استفاده فراوان میکنند. بافت طبیعی در پرده بامبو نیز می تواند در هر سبک دکور متناسب باشد. “پرده ها می توانند سبک ها را تغییر دهند. پاتریک می گوید: آنها می توانند مدرن باشند، در سیاه و سفید یا براق سفید، یکپارچه سازی با تکنولوژی یا کاملا سنتی، به ویژه هنگامی که رنگ چوب پرده ها به قالب های اتاق متصل می شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار