ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟
کد خبر: ۱۸۹۹۸۶
تاریخ انتشار: 2020 September 09    -    ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟

همان طور که می دانید تخت خواب اصلی ترین مؤلفه ای است که برای دکوراسیون اتاق خواب از آن استفاده می شود. از همین رو در کنار زیبایی باید به جلوه بصری آن نیز توجه ویژه ای داشته باشیم تا در کنار کارایی از کیفیت خوب آن نیز بهره بگیریم. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون ویژگی های یک تخت خواب خوب و ایده ال مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اگر می خواهید خاص تر از هر زمان دیگری چیدمان اتاق خواب خود را به تصویر بکشید به شما توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه شوید.

ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟

المان های اصلی برای انتخاب یک تخت خواب

در قدم اول باید به این مهم فکر کنید که قرار است تخت خواب در چه فضایی مورد استفاده قرار بگیرد. اگر می خواهید برای اتاق فرزند نوجوان یا جوان خود تخت خوابی را خریداری کنید باید از یک تخت خواب یک نفره فانتزی، اسپرت و یا ساده بهره بگیرید. از آنجایی که دختر ها و پسرها سلیقه متفاوتی دارند شما می توانید تم رنگی تخت خواب خود را متناسب با نیاز فرزند خود انتخاب کنید. از سوی دیگر اگر قرار است برای اتاق خواب خود و همسرتان دست به انتخاب بزنید به شما توصیه می کنیم از تخت خواب های دو نفره بهره بگیرید. انتخاب سبک تخت خواب نیز امری است که باز به سلیقه شما بستگی دارد. شما می توانید از سبک کلاسیک، سنتی، مدرن، سلطنتی و یا اسپرت در راستای ایده پردازی اتاق خواب خود بهره بگیرید. هر کدام از این سبک ها نیاز به متریال مخصوص به خود و ایده پردازی متمایزی دارد.

ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟

اندازه استاندارد تخت خواب های دو نفره و یک نفره

 امر دیگری که در زمان خرید تخت خواب باید به آن توجه شود مساحتی است که در فضای داخلی منزل در اختیار دارید. اگر اتاق خواب شما کوچک است به شما توصیه می کنیم از تخت خوابی استفاده کنید که شلف آن روی تاج نصب شده است و فضای ایده الی را برای کتابخانه شما به صورت فانتزی فراهم کرده است. از سوی دیگر اگر تمایل دارید از تمامی فضای زیر تخت خواب استفاده کنید می توانید از تخت های کمک بگیرید که به صورت جک دار طراحی شده اند و استفاده از فضای زیر تخت به راحتی برای شما فراهم می شود. اندازه استاندارد تخت خواب های دو نفره 160*200،180*200،200*200 است. حال اگر می خواهید برای اتاق های تک نفره خود از یک تخت خواب یک نفره استفاده کنید باید به سایزهای نخت خواب 120*200،100*200،90*200 توجه داشته باشید و باز هم متناسب با مساحتی که در اتاق خواب در اختیار دارید دست به انتخاب بزنید.

ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟

متریال استفاده شده برای ساخت تخت خواب

تخت خواب های که برای شما ساخته می شود متریال های بسیار متفاوتی دارد. عموماً از چوب های با کیفیتی با سایر متریال دیگر در راستای ساخت تخت خواب استفاده می شود. در یک دسته بندی کلی اگر بخواهیم تخت خواب ها را قرار دهیم می توانیم به چوب، ام دی اف، ورق ملامینه و فلز اشاره داشته باشیم که هر کدام رنج قیمتی مخصوص به خود را دارند. هر چقدر چوب قیمت تمام شده بالایی دارد ام دی اف ارزان تر است و ام دی اف به مراتب از ملامینه و ملامینه از فلز گران قیمت تر است. مرغوبیت، ماندگاری از پارامترهای اصلی است که برای یک تخت خواب ایده ال توسط تولید کنندگان در نظر گرفته می شود تا در طی گذر زمان به مصرف کننده هزینه زیادی تحمیل نشود.

ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟

کلام آخر پیرامون ویژگی های تخت خواب

شما می توانید تخت خواب خود را به صورت کلاسیک تماماً از چوب تهیه کنید که صد البته این مهم قدری برای شما هزینه بر است. از سوی دیگر با خرید تخت خواب های ام دی افی طرح چوب می توانید تماماً المان های چوب را در اختیار بگیرید البته با قیمتی بسیار منصفانه تر که برای شما فراهم شده است. از آنجایی که چوب های ام دی افی بسیار آیتم های رنگی متنوعی دارد دست شما برای انتخاب تم های رنگی متناسب با سایر عناصر چوبی در فضای داخلی اتاق خواب برای شما فراهم است. انتخاب تاج تخت های پارچه ای یا چوبی، پارچه ای لمسه دوزی شده یا ساده و ده ها پارامتر دیگر امری است که با سفارشی سازی کردن تخت خواب برای شما فراهم می شود. امید است مطالب ارائه شده در راستای معرفی ویژگی های تخت خواب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس متمایز ترین محصولات در منزل شما مهمان شود.

انواع تخت خواب

تخت خواب را از منظر جنس محصول، سبک طراحی و نوع ایده پردازی عموماً دسته بندی می کنند. اگر بخواهیم به جنس تخت خواب گوشه چشمی داشته باشیم می توانیم به تخت خواب های ملامینه، چوبی، ام دی افی و آهنی در قدم اول اشاره کنیم. در گام بعد می توانیم به سبک های که برای ایده پردازی تخت خواب از آن ها پیروی می شود اشاره کنیم. تخت خواب های کلاسیک که تماماً از چوب های مرغوب بهره گرفته اند و رنج قیمتی بسیار بالایی را در بر دارند. تخت خواب های ام دی افی که تقریباً قیمت ارزان تری نسبت به تخت خواب های چوبی دارند و تخت خواب های ملامینه که از چوب و ام دی اف ارزان تر است در قدم آخر هم برای افراد با بودجه پایین تخت خواب های آهنی فرفوژ بسیار شیک مد نظر قرار داده شده است. در همین راستا تخت خواب ها شکل ایده پردازی خود را به صورت اسپرت، تخت خواب عروس، تخت خواب اتاق نوجوان و تخت خواب مخصوص برای کودکان دسته بندی کرده اند. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون مبحث ایده پردازی تخت خواب مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم پس با ما همراه شوید.

ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟

تخت خواب دو نفره عروس

تخت خواب عروس اولین انتخابی است که برای خرید جهیزیه در پیش روی شما قرار دارد. اگر می خواهید اتاق خواب های خود را سلطنتی و لوکس جلوه دهید می توانید فارغ از بحث جهیزیه شما هم به خرید تخت خواب عروس بپردازید. این قبیل محصولات بر گرفته از سبک سلطنتی است و عموماً از ام دی اف برای ساخت آن ها بهره گرفته می شود. المان های طلایی با اکسسوری های متمایز سبب جلوه دادن بیشتر تخت خواب عروس می شود. شما می توانید با استفاده از رو تختی های ساتن تخت خواب های دو نفره خود را به بهترین شکل ممکن دیزاین کنید. در کنار تخت خواب دو نفره عروس به شما پیشنهاد می کنیم سایر المان های چوبی از قبیل کنسول، میز توالت، میز درآور، میز کار، کتابخانه و میز های کنار تختی را با یک کمد بزرگ خریداری کنید تا با ست کردن تمامی عناصر به زیبایی هر چه بیشتر اتاق خواب خود بپردازید.

ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟

تخت یک نفره اسپرت

 تخت یک نفره اسپرت محصولی است که برای تمام سلایق ایده ال ترین انتخاب به شمار می آید. اگر می خواهید یک اتاق خواب شیک و ساده فارغ از زرق و برق دکوراسیون های لاکچری را داشته باشید به شما توصیه می کنیم از تخت خواب های اسپرت در این راستا بهره بگیرید. ایده پردازی خطی و عدم بهره گیری از هر گونه شیب منحنی بر روی تاج، پایه و لبه های کناری تخت سبب می شود شما به یک محصول شیک و در عین حال ساده دست پیدا کنید. هر چقدر رو تختی و عناصر دکوری موجود در اتاق خواب شما ساده تر باشد اتاق خواب شما شیک تر و زیبا تر به تصویر کشیده می شود.

ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟

تخت یک نفره نوجوان

تخت خواب جوان(تخت یک نفره)یا نوجوان قدری فانتزی تر از تخت خواب های اسپرت و عروس طراحی می شود. عموماً استفاده از شلف، کتابخانه و یا کشوهای در پایین و بالایی تخت یک تخت خواب مخصوص برای نوجوان و جوان را فراهم می کند که سبب ایده پردازی متفاوت اتاق آن ها می شود. شما می توانید با توجه به شخصیت های مورد علاقه فرزندان خود آیتم های سرویس چوب وی را خریداری کنید. برفرض اگر به یک شخصیت فوتبالی علاقه مند است می توانید تمامی آیتم ها را با این المان سفارشی سازی کنید و فرزند خود را از این حسن سلیقه شگفت زده کنید. تم های رنگی متمایز برای دختر و پسر و ایده پردازی های متفاوت نیز امری است که برای تخت خواب های افراد نوجوان و جوان مد نظر قرار داده شده است.

ویژگی های یک تخت خواب خوب چیست؟

کلام آخر پیرامون تخت خواب یک نفره

 همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید تخت خواب در طی دسته بندی عروس، اسپرت، نوجوان و جوان قرار می گیرد. شما بر اساس نیاز و سلیقه خود می توانید از تخت خواب یک نفره یا از تخت خواب دو نفره برای دیزاین اتاق خواب خود بهره بگیرید. اگر قرار است جهیزیه خود را چیدمان کنید بهتر است تخت خواب های دو نفره لوکس را مد نظر قرار دهید. حال اگر می خواهید در منزل شخصی خود دست به تغییر دکوراسیون بزنید به شما استفاده از تخت خواب های اسپرت همراه با سایر محصولات چوبی را توصیه می کنیم. در پایان برای اتاق فرزند نوجوان و جوان شما نیز ایده های را بازار ساخت تخت خواب در نظر گرفته است. امید است مطالب ارائه شده در راستای معرفی انواع تخت خواب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار