«عمارت فتح آباد» را اینجا ببینید
کد خبر: ۱۸۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
عمارت فتح آباد حدود 200 سال قدمت دارد و مانند خویشاوندش باغ شاهزاده ی ماهان کرمان از مکان های تاریخی زیبا و دیدنی با معماری مشهور تاریخی باغ های ایرانی (پردیس ها) در استان کرمان است
عکس هایی از ''امارت فتح آباد'' به گزارش «تابناک باتو»، عمارت فتح آباد (سال ساخت 1218 هجری شمسی دوره ی قاجار...سال مرمت 1393 ه ش) حدود 200 سال قدمت دارد و مانند خویشاوندش باغ شاهزاده ی ماهان کرمان از مکان های تاریخی زیبا و دیدنی با معماری مشهور تاریخی باغ های ایرانی (پردیس ها) در استان کرمان است که نمونه هایش را می توان از دو هزار و پانصد سال پیش در پاسارگاد استان فارس و کاخ های کورش بزرگ هخامنشی تا باغ فین کاشان و باغ شاهزاده و ... فراوان در سرزمینمان مشاهده کرد.

بنا بر این گزارش، باغ عمارت بیگلر بیگی(فتح آباد) باغی مربوط به دوره قاجار است که در ۲۵ کیلو متری شهر کرمان، روستای اختیار آباد واقع شده است. این باغ الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان است.

این عمارت از یادگارهای فضل علی خان بیگلربیگی است که به همین دلیل آن را باغ بیگلربیگی نیز می گویند. عبور آب فتح‌آباد از میان این باغ به آن صفا و طراوت می بخشیده است.

گفتنی است، بازسازی این بنا به تازگی به پایان رسیده و مسئولان و مرمت کنندگان خوش ذوق، مکانی زیبا و دلنشین برای گردشگران پدید آورده اند.




نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
1
22
درودوتهنیت بادا به کرمان وبه کرمانی

که برمیهمان خودسازندوجودخویش قربانی

کریمان معرفت دارندچه درشادی چه درسختی
بگیرندازضعیفان دست چه درظاهرچه پنهانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار