قطب جنوب سبز شد
کد خبر: ۱۸۰۳۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 May 26    -    ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
گیاه شناسان دانشگاه کمبریج اولین نقشه بزرگ مقیاس جلبک‌های میکروسکوپی را که در امتداد سواحل قطب جنوب شکوفا می‌شود طراحی کردند. این محققان داده‌های ماهواره‌ای را با مشاهدات زمین که توسط محققان در دو سال حضور در قطب جنوب به دست آمده برای شناسایی و اندازه گیری جلبک‌های سبز جمع آوری کردند.

قطب جنوب سبز شد

قطب جنوب سبز شداختصاصی«تابناک با تو»؛ پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد رنگ قاره قطب جنوب به دلیل تغییرات آب و هوایی و رویش جلبک روی سطح یخ‌ها در حال سبز شدن است.

گیاه شناسان دانشگاه کمبریج اولین نقشه بزرگ مقیاس جلبک های میکروسکوپی را که در امتداد سواحل قطب جنوب شکوفا می شود طراحی کردند. این محققان داده های ماهواره ای را با مشاهدات زمین که توسط محققان در طول دو سال حضور در قطب جنوب به دست آمده برای شناسایی و اندازه گیری جلبک های سبز جمع آوری کردند.

دانشمندان دریافتند، هرچند همه جلبک ها از نظر اندازه فردی و میکروسکوپی هستند،  در کنار هم می توانند یخ سبز روشن را دگرگون کنند و هنگام رشد جمعی از فضا دیده شوند. به نظر می رسد مدفوع پرندگان و پستانداران رشد جلبک ها را تسریع می‌کند به طوریکه - ۶۰ درصد جلبک‌ها در محدوده ۳.۱ مایل (پنج کیلومتری) مستعمره پنگوئن‌ها پیدا شده اند. کارشناسان معتقدند که این برف سبز با افزایش دمای جهانی در افزایش تغییرات آب و هوا، بیشتر و سریع‌تر گسترش خواهد یافت.

قطب جنوب سبز شد

مت دیوی گیاه شناس از دانشگاه کمبریج گفت: این یک پیشرفت بزرگ در درک ما از حیات وحش قطب جنوب است و اینکه چگونه می تواند در سال های آینده با گرم شدن آب و هوا تغییر کند. جلبک های برفی یکی از عناصر اصلی توانایی قاره در جذب دی اکسید کربن از جو از طریق فتوسنتز است. در اطراف سواحل قاره جنوبی شکوفه‌هایی از جلبک های سبز وجود دارد - خصوصاً در جزایر در امتداد ساحل غربی شبه جزیره قطب جنوب.

گزارش شده است که جلبک ها در مناطق نسبتاً گرمتر رشد می‌کنند؛ جایی که متوسط ​دما در ماه های تابستان نیمکره جنوبی که از نوامبر تا فوریه امتداد دارند بیشتر از 0 درجه سانتیگراد (۳۲ درجه فارنهایت) است.

قطب جنوب سبز شد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
3
31
متاسفانه فاجعه گرمایش زمین جدی گرفته نمی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار