آموزش تبلیغات در اینستاگرام
کد خبر: ۱۷۸۸۸۱
تاریخ انتشار: 2020 May 09    -    ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

به حساب توئیتر، فیس‌بوک و لینکدین شرکت‌تان حسابی رسیدگی می‌کنید؟ حواس‌تان به تبلیغات در گوگل هم هست و احتمالا حتی چندین کمپین تبلیغات و بازاریابی گوریلی و چریکی هم برگزار کرده‌اید؟ با همه این تلاش‌ها هنوز وارد اینستاگرام نشده‌اید؟ اگر این‌طور است، باید به شما بگوییم که این روزها دیگر وقت و زمان نادیده‌گرفتن اینستاگرام نیست. شاید این شبکه اجتماعی از نقطه‌نظر تعداد کاربران هنوز کمی جمع‌وجورتر از مادر خود یعنی فیس‌بوک باشد اما این شبکه همان عضو محبوب خانواده شبکه‌های اجتماعی است که سر میز شام عید، همه ترجیح می‌دهند کنار او بنشینند.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

 اینستاگرام بستری است که می‌توانید در آن با محتوایی بصری در قالب‌های مختلف به تبلیغات مشغول شوید. اگر به‌طور حرفه‌ای در دنیای تبلیغات و بازاریابی حضور داشته باشید، حتما شنیده‌اید که بازگشت سرمایه یا همان ROI تبلیغات در اینستاگرام به شکل فزاینده‌ای رو به افزایش است.

حدود ۸۰۰میلیون نفر کاربر فعال در این شبکه وجود دارند. با وجود تعداد فوق‌العاده زیادی از کاربران که به شکل فعال یا غیرفعال در اینستاگرام وجود دارند، فرصتی ایده آل برای تبلیغات برندها در آن به وجود می‌آید. اما پیدا‌کردن جای خود در میان این جمعیت زیاد از مخاطبان هم کار ساده‌ای نیست. پس نیاز به شناخت تبلیغات در اینستاگرام به‌شدت اهمیت پیدا می‌کند.

تبلیغات در اینستاگرام چگونه است؟

برای اینکه به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف دست پیدا کنید، باید هزینه‌ای برای ارائه پست‌هایی مخصوص برندتان در اینستاگرام بپردازید. در واقع، پست‌هایی که اسپانسر دارند و برندی خاص را تبلیغ می‌کنند از روش‌های تبلیغات و بازاریابی حساب می‌شوند. دلایل متعددی پشت اهداف برندها برای رجوع به اینستاگرام وجود دارد اما یکی از عمده‌ترین و مهم‌ترین دلایلی که برندها به این شبکه اجتماعی روی می‌آورند، امکان بیشترکردن تماس و تعامل با مخاطب در این بستر است. علاوه بر این، اینستاگرام می‌تواند باعث بالارفتن ترافیک وبسایت، تولید مشتریان بالقوه تازه و راهی‌کردن مشتریان بالقوه سابق به سمت بالفعل‌شدن و خرید شود.

اینستاگرام مبتنی بر محتوای بصری فعالیت می‌کند. پس برندهای گوناگون برای تبلیغات در آن از تصویر یا ویدئو در قالب‌های مختلف بهره می‌برند.

آمارها نشان می‌دهد که این‌روزها، مردم برای خرید بسیاری از کالاها روی اینستاگرام هم حساب می‌کنند. یعنی تبلیغات در اینستاگرام جواب می‌دهد. خوب هم جواب می‌دهد. بسیاری از کاربران با گشت‌وگذار در صفحات مختلف است که برای خرید یک کالا به نتیجه می‌رسند.

 

 

آیا تبلیغات در اینستاگرام برای‌ شما مناسب است؟

نخستین پرسش فلسفی و مهم هر برند برای ورود به حوزه تبلیغات اینستاگرامی باید این باشد: آیا این شبکه اجتماعی برای حضور من مناسب است؟ چه شرکت‌ها و برندهایی در حال فعالیت در اینستاگرام هستند؟ چه کاربرانی در این عرصه فعالند؟ آیا مخاطبان این شبکه فقط همان نوجوانان سلفی‌بگیری هستند که عاشق هشتگ‌های عجیب‌وغریبند؟ دقیق‌شدن روی مخاطبان و کاربران فعال اینستاگرام است که شما را هملت‌وار به سمت این پرسش هدایت می‌کند: بودن در اینستاگرام یا نبودن؟؟؟

واقعیت این است که آمارها نشان می‌دهند، جمعیت حاضر در این شبکه اجتماعی، جمعیت تقریبا جوانی است و میان‌سالان و افراد مسن، درصد اندکی از کاربران آن را می‌سازند. علاوه بر این، بیشتر کاربران اینستاگرام در نواحی شهری زندگی می‌کنند. از نقطه‌نظر جنسیت هم می‌توان تحقیقاتی انجام داد؛ پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کاربران زن در اینستاگرام پرتعدادتر از مردان هستند. البته شکاف و اختلاف حضور دو جنس مرد و زن آنچنان جدی نیست.

این بررسی‌ها و آمارها به شما کمک می‌کند تا تصویر درست‌تری درباره تبلیغات در فضای اینستاگرام برای‌تان به وجود آید. نکته مهمی که کارشناسان بر آن تأکید دارند، این است که حتی با وجود محدودیت‌هایی که در انتخاب مخاطبان هدف فضای اینستاگرام وجود دارد، باز هم نباید از حضور در آن غافل شد. حتی با وجود اینکه تمام مخاطبان بالقوه‌تان در این شبکه حاضر نیستند، باز هم باید روی آن حساب کنید و منتظر باشید که بر شمار بالقوه ها در آن روز به روز اضافه شود.

بیشتر بدانید : راه های کسب درآمد از اینستاگرام

گام‌های ساده ورود به تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

راه‌های ورود به بسترهای تازه تبلیغات در آغاز راه کمی دشوار به نظر می‌رسد. اما اگر کمی تحقیق کنید و منابع مناسب را بررسی بفرمایید، کار سختی پیش روی‌تان نخواهد بود. برای ورود به حیطه تبلیغات اینستاگرامی مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • اهداف بازاریابی‌تان را مشخص کنید. هدف کمپین تبلیغاتی‌تان چیست؟ اگر به دنبال آگاه‌سازی مخاطبان برای شناخت برندتان هستید، می‌خواهید ترافیک وبسایت‌تان را بالا ببرید، مخاطبِ محتوای بصری‌تان را افزایش دهید و مشتریان بیشتری را پس از آشناکردن با برندتان به سمت خرید سوق بدهید حتما روی اینستاگرام حساب کنید.
  • مخاطبان هدف‌تان را مشخص کنید. بعد از اینکه معلوم شد اهداف‌تان در کار تبلیغات چیست، لازم است به سراغ مخاطبان مناسب بروید. برای مخاطب‌شناسی در اینستاگرام باید حرفه‌ای عمل کنید. در این بستر نیاز به شناسایی ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مخاطبان دارید. باید ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مخاطب یعنی سن، جنسیت، زبان، شغل و ... را تعریف و بعد شناسایی کنید.
  • تعیین بودجه و هزینه‌های کارکردن در فضای تبلیغاتی اینستاگرام هم گام بعدی است که باید در نظر داشته باشید. یکی از محاسن فضای این شبکه اجتماعی برای تبلیغات، آزادبودن شماست. یعنی هر زمانی که دیگر بودجه نداشته باشید و نخواهید، به‌راحتی می‌توانید از این فضای منعطف برای تبلیغات و بازاریابی خداحافظی کنید.

راه‌‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به شما امکانات متعددی برای تبلیغات و بازاریابی می‌دهد. باوجود امکان انتشار ویدئوهای مختلف در قالب پُست یا استوری، برگزاری جلسات حضوری یا همان لایو یا انتشار تصاویر در پُست‌ها و استوری‌ها می‌توانید محتوای موردنظرتان را به گوش مخاطبان برسانید. اما باید بدانید که این کارها آن‌قدرها هم ساده نخواهد بود و به تخصص و مهارت نیاز دارد. برای اینکه بدانید مدیریت تولید و انتشار محتوا در این فضا کار ساده‌ای نیست، به شما تعدادی از فنون کار را معرفی می‌کنیم:

  • هشتگ‌گذاری در اینستاگرام نیاز به تخصص دارد. باید با تحقیقات بازار بدانید که چه کلمات و عباراتی مورد جست‌وجوی کاربران واقع می‌شوند و چطور امکان دارد که هشتگ‌هایی به کار ببرید که امکان ارتقای بازدید از پُست‌های‌تان را فراهم ‌کنند.
  • برگزاری مسابقات پرُبازده اینستاگرامی هم نیاز به تخصص و تبحر در این زمینه دارد. مدیریت چنین چیزی به مهارت نیازمند است. باید بدانید که مردم به ویژه در شبکه‌های اجتماعی عاشق شرکت در مسابقات مختلف هستند. جایزه‌ها می‌تواند چشمان کاربران را در نگاه به برندتان شبیه همان ایموجی معروفی کنند که چشمانش شبیه قلب است. یعنی در یک کلام بدانید که مخاطبان شیفته مسابقه و جایزه هستند.
  • تولید محتوای مناسبی که با برندتان هماهنگی داشته باشد و در ساعت و زمان مناسبی هم به سمع و نظر مخاطبان برسد، از جمله تخصص‌هایی است که باید در ارائه تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام با آن آشنا باشید.

در آخر

همان‌طور که گفته شد، ورود به هر پلت‌فرم و بستر تازه‌ای از تبلیغات در شروع کار، اندکی دشوار است. شاید ندانید که باید از کجا شروع کنید. در فضای گسترده‌ای مانند اینستاگرام نیاز به همراهی متخصصانی دارید که تبلیغات و بازاریابی در این فضا را به‌خوبی می‌دانند. نشانت از آن پلت‌فرم‌هایی است که با همکاری تیمی جوان و به‌روز و البته متخصص در حوزه تبلیغات در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا حضوری بهینه و مؤثر در فضای شبکه‌های اجتماعی را تجربه کنید. برای ورود، ماندن و اثرگذاری در اینستاگرام روی نشانتی‌ها حساب کنید. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار