آموزش چیدمان و بزرگ سازی اتاق های کوچک
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۷۶۱۵
تاریخ انتشار: 2015 November 15    -    ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ نیست تا بتواند آرامش و آسودگی مورد نیاز را تأمین کند اما ایده ها و راهکار های ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند با چیدمان و سازماندهی درست اتاق خوابتان، آنرا بزرگتر نشان دهید.
آموزش چیدمان و بزرگ سازی اتاق های کوچکاتاق خواب شما در خانه اتاقی با حس متفاوت نسبت به سایر فضاهای خانه است.داشتن آرامش و دوری از استرس های طول روز اتفاق اصلی در این فضاست. گرچه شاید احساس کنید که اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ نیست تا بتواند آرامش و آسودگی مورد نیاز را تأمین کند اما ایده ها و راهکار های ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند با چیدمان و سازماندهی درست اتاق خوابتان، آنرا بزرگتر نشان دهید.
طراحی اتاق خواب کوچک

طراحی اتاق خواب کوچک

   ـ  آشفتگی وشلوغی را از بین ببرید.


هرچقدر وسایل بیشتری در اتاقتان قرار دهید، اتاق تنگ تر و کوچک تر به نظر می رسد. به اطرافتان نگاه کنید. آیا می توانید کف اتاق را ببینید؟ اگر نمی توانید به این معنی است که شما وسایل  اضافی زیادی در اتاقتان قرار داده اید. مجموعه های بزرگ وسایل شخصی ، میزها، یا وسایل سرگرمی را از اتاق خود خارج کنید.

    ـ مبلمانی استفاده کنید که از فضای دیوار حداکثر بهره را ببرد.


اگر شما ندانید که دنبال چه هستید، خرید مبلمان می تواند چالشی اساسی باشد. می توانید برای اتاق خواب کوچکتان تجهیزات و مبلمانی در نظر بگیرید که به دیواربچسبد و یا بتوان آن را از دیوار آویزان کرد.
استفاده حداکثر از فضا با مبلمان مناسب

استفاده حداکثر از فضا با مبلمان مناسب

از مبلمان با خطوط صاف استفاده کنید. مبلمان منحنی فضای بیشتری می گیرند و مسیرهای حرکت شما را اشغال می کنند.

    ابعاد تخت را به عنوان مقیاسی برای دکور اتاق در نظر بگیرید.

ابعاد مناسب تخت برای اتاق کوچک
ابعاد مناسب تخت برای اتاق کوچک
تخت شما بسته به ابعاد آن احتمالا نقطه کانونی اتاق است. تختی بزرگ در اتاق کوچک ، قطعا احساس تنگی و ناراحتی در فضا به شما می دهد. . بنابراین تختی کوچکتر انتخاب کنید و میز کناری و چراغ را با همان تناسب انتخاب کنید.

    سقف اتاق را طراحی کنید.


سقف اتاق سطح دیگری از فضای شماست که بسیاری از مواقع نادیده گفته می شود. می توانید با توجه به ارتفاع ، سقف های کاذب متنوع در نظر بگیرید یا اگر این امکان را ندارید با انتخاب صحیح و متناسب رنگ می توانید تصور فضایی را در چشمان بیننده تغییر دهید. رنگ های تیره اتاق را بسته و تنگ تر و رنگ های روشن مرتفع تر نشان می دهد.

    کنجی برای مطالعه اتاق را آرامش بخش تر می کند.

تصور اشتباه در مورد اتاق خواب های کوچک این است که شما فقط در آن می خوابید، لباس های خود را عوض می کنید و آنرا ترک می کنید. اما می توانید با قرار دادن مبلی کوچک و چراغی کنار آن فضای دنجی برای مطالعه نیز ایجاد کنید. اینکار فضای شما را چند منظوره می کند و می توانید زمان بیشتری در آن بگذرانید.
ایجاد فضای مناسب مطالعه در اتاق
ایجاد فضای مناسب مطالعه در اتاق
حتی می توانید طاقچه ای کنار تخت خود داشته باشید تا مطالعه ای لذت بخش قبل از خواب داشته باشید.

    از ایده های خلاقانه و کم جا برای کمدها و فضای نگه داری وسایل بهره ببرید.


همانند تخت انتخاب درست کمد باعت می شود اتاق شما تنگ و بسته به نظر نرسد.

استفاده از کمدها و قفسه های توکار، استفاده از فضای زیر تخت یا پایین تخت کمک می کند بدون ایجاد آشفتگی در اتاق به وسایل خود نظم دهید.
استفاده از کمدها و قفسه در اتاق
استفاده از کمدها و قفسه در اتاق
    در انتخاب رنگ دقیق باشید.

استفاده از رنگ های تیره اتاق های کوچک را بسیار تنگ و کوچک می کند. اگر به این رنگ ها علاقه دارید می توانید ، بالش ها، فرش، آویزهای پرده یا روتختی خود را تیره رنگ انتخاب کنید.
انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کوچک
انتخاب رنگ مناسب برای اتاق کوچک
ـ  به نورپردازی اتاق توجه کنید

هر فضایی با نور بیشتر بزرگتر به نظر می رسد. اجازه دهید نور از پنجره ها وارد اتاق شود. می توانید در اینجا نکات اصولی برای نورپردازی اتاق خواب را بخوانید.

ـ نقطه کانونی ایجاد کنید

ایجاد نقطه کانونی در اتاق
ایجاد نقطه کانونی در اتاق
اگر تابلو یا اثر هنری زیبایی دارید می توانید آنرا بالای تخت خود آویزان کنید تا نگاه ها را از بقیه اتاق به آن متمرکز کنید. از خلاقیت خود استفاده کنید تا نقطه توجه مثبتی در اتاق بوجود آورید و مشکل کوچک بودن اتاق را با آن بپوشانید.

منبع: nstudioz.com

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv