شناسایی ۵۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین
کد خبر: ۱۷۵۰۰۱
تاریخ انتشار: 2020 March 28    -    ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کمیسیون ملی بهداشت چین از شناسایی ۵۴ مورد جدید وارداتی ابتلا به کرونا و همچنین مرگ سه تن دیگر در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کمیسیون ملی بهداشت چین از شناسایی ۵۴ مورد جدید وارداتی ابتلا به کرونا و همچنین مرگ سه تن دیگر در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه گزارش کرد با این حساب شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین به ۸۱ هزار و ۳۹۴ تن و شمار جان باختگان هم به سه هزار و ۲۹۵ تن رسیده است.

گزارش حاکی است در شبانه روز گذشته نیز ۳۸۳ بیمار از مراکز درمانی مرخص شده و مجموع بیماران بهبود یافته در سراسر این کشور هم به ۷۴ هزار و ۹۷۱ تن رسیده است.

در ووهان نیز کمیسیون ملی بهداشت چین ارزیابی خطر ویروس کرونا را از سطح «خطر بالا» به «خطر متوسط» کاهش داده است و حمل و نقل شهری هم از روز چهارشنبه از سر گرفته شده است.

همزمان گزارش شده است در هنگ کنگ هم از مجموع ۵۱۸ تن که به کرونا مبتلا شده اند تا کنون ۴ نفر فوت شده و ۱۱۱ تن دیگر هم درمان شده اند، در ماکائو هم ۳۴ تن مبتلا شده که ۱۰ نفر بهبود یافته در تایوان نیز از مجموع ۲۶۷ مبتلا ۳۰ نفر بهبود یافته و دو تن هم فوت شده اند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به ۵۹۶ هزار و ۷۳۱ نفر رسیده که ۲۷ هزار و ۳۵۲ تن فوت شده و ۱۳۳ هزار و ۳۳۵ نفر بهبود یافته اند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار