شمار فوتی‌های کرونا در اراک به ۳۳ نفر رسید
کد خبر: ۱۷۳۳۰۳
تاریخ انتشار: 2020 March 09    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون ۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی جان باخته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون ۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی جان باخته اند.

دکتر سید «محمد جمالیان» روز دوشنبه در نشست شورای پدافند زیستی استان مرکزی افزود: ۳۸۹ نفر بر اساس آخرین رصد آماری و نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی بهبود یافته و با منفی شدن نتایج آزمایشگاهی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: شهرستان های ساوه، اراک و دلیجان بیشترین تعداد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند.

جمالیان از استقرار عوامل کنترل سنجی مسافران در ورودی شهرستان‌های استان مرکزی خبرداد و گفت: با استقرار این گروه‌ها در ورودی شهرها از ورود افراد آلوده به داخل شهرها جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: همچنین در راستای مصوبات کارگروه شهرستان اراک و با توجه به بهره برداری از کنار گذر غربی این شهر، تمامی خودروهای عبوری به این مسیر هدایت می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: با توجه به دستور العمل کشوری، مبنی بر عدم برگزاری تجمعات و مراسمات در سطح مساجد استان‌ها مقرر شده است تمهیدات لازم توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این خصوص اندیشیده شود.

جمالیان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی مقرر شده است تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرستان‌های تابعه به خصوص اداره کل آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و شهرداری ها در روزهای عید و قبل از آن نسبت به عدم پذیرش مهمانان نوروزی اقدام و تمهیدات لازم را در اتخاذ کنند.

وی با یادآوری کمبود ماسک در استان مرکزی افزود: پیگیری لازم برای تامین ماسک مورد نیاز استان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی مقرر شده است ضدعفونی تمامی روستاهای استان با همکاری مراکز بهداشت، دهیاران و اداره کل روستایی و شوراهای استانداری انجام شود.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تا ظهر دوشنبه هفت هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۲ هزار و ۳۹۴ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.


ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته است.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار