آیا هتل‌ها برای خانم‌های تنها امن است؟
کد خبر: ۱۶۲۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 16    -    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

امنیت یکی از مهم ترین فاکتورها در سفر؛ مخصوصا برای خانم های تنها می باشد. با توجه به مشکلات زیادی که در این زمینه تا به امروز بوجود آمده است، سوال این است که آیا هتل ها به اندازه کافی برای خانم های تنها امنیت دارند؟ آیا لازم است خانم ها در روند رزرو هتل اقدامات و ملاحضات خاصی را اعمال کنند تا انتخاب بهتری داشته باشند؟ سامانه رزرو آنلاین هتل اقامت 24 در ادامه به امنیت و راه های افزایش آن در هتل ها اشاره می کند.

آیا هتل‌ها برای خانم‌های تنها امن است؟

اقدامات امنیتی قبل از رزرو هتل

برای دریافت بهترین نتیجه در تمام جوانب زندگی، در مرحله اول باید انتخاب های خوب و آگاهانه ای داشته باشید. در رزرو هتل نیز باید به چند مساله مهم توجه داشته باشید که عبارتند از:

موقعیت مکانی هتل

یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب و رزرو هتل باید به آن توجه داشت، موقعیت مکانی هتل می باشد. این مساله مخصوصا برای خانم های تنها از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد و نباید از آن غافل شد. در حالت کلی بهتر است با توجه به مقصد سفر اطلاعاتی درباره امنیت مناطق مختلف آن بدست آورید. برای این منظور می توانید با پرس و جوهای اینترنتی اطلاعات کسب کنید.

بعد از شناسایی مناطق ناامن، هتل هایی را انتخاب کنید که در چنین مکان هایی قرار نگرفته اند. علاوه بر امن بودن منطقه، بهتر است از رزرو هتل در مناطق خلوت و دور افتاده نیز خودداری کنید. تا حد امکان بهتر است هتل هایی را برای اقامت انتخاب کنید که فاصله کمی تا خیابان و مرکز شهر داشته باشند. 

بررسی امکانات هتل

برخی از هتل ها امکانات امنیتی و دوربین های مداربسته در بخش های مختلف دارند و این می تواند برای امنیت مسافران تاثیرگذار باشد. در فرآیند انتخاب بهترین گزینه برای اقامت چند روزه در هتل بهتر است علاوه بر بررسی امکانات تفریحی و رفاهی، از وجود گاوصندوق، دوربین مداربسته و سایر امکانات امنیتی مطمئن شوید. برای دست یافتن به این اطلاعات، کافیست سایت های معتبر و شناخته شده که اطلاعات واقعی را درباره هتل ارائه می دهند برای رزرو انتخاب کنید.

استفاده از تجربیات دیگران

بهترین منبع در جستجوی بهترین گزینه ها برای رزرو هتل در سفرهای مجردی و تنها، استفاده از نظرات و تجربیات دیگران می باشد. سایت های شناخته شده مانند  سایت رزرو هتل اقامت 24 امکان ثبت نظرات و دیدگاه های مختلف برای هر هتل را فراهم نموده است. این اطلاعات می توانند تا حد زیادی شما را در انتخاب امن ترین هتل راهنمایی کنند. علاوه بر مطالعه نظرات دیگران، بهتر است شما نیز سوالات خود را درباره مسائل امنیتی هتل از سایر کاربران بپرسید تا پاسخ های مناسب را دریافت نمایید.

انتخاب اتاق مناسب

تفاوتی ندارد که به تنهایی سفر می کنید یا سفر خانوادگی در پیش دارید، در هر صورت باید اتاق مناسبی را در هتل رزرو کنید. به عنوان نتیجه کلی که بر اساس آمار و تحقیقات بدست آمده است، بهتر است از رزرو هتل در طبقات ابتدایی خودداری کنید. اتاق های واقع در این طبقات در صورت رخ دادن حمله افراد شرور راحت تر از بقیه در دسترس هستند. بهترین گزینه رزرو اتاق در طبقات سه و چهار می باشد.

هتل رزرو کنید نه اقامتگاه

اقامتگاه های بوم گردی بخاطر داشتن شرایط بسیار دوستانه و صمیمی، یکی از بهترین گزینه ها برای سفرهای گروهی و خانوادگی می باشد. خانم های تنها تا حد امکان باید از رزرو اقامتگاه های بومگردی خودداری کنند. توجه داشته باشید که بسیاری از اقامتگاه های بومگردی در مناطق دور افتاده و خانه های قدیمی شهر قرار گرفته اند و ممکن است شرایط ایده آلی برای شما نداشته باشند. علاوه بر اقامتگاه، اجاره سوئیت نیز می تواند خطراتی را برای این گروه از افراد به همراه داشته باشد. به همین خاطر بهتر است رزرو هتل را به سایر اماکن اقامتی ترجیح دهید.

اقدامات امنیتی بعد از رزرو هتل

به همان اندازه که انتخاب هتل در تضمین امنیت سفر موثر است، در زمان اقامت در آن نیز باید اقدامات هوشمندانه ای را انجام دهید که عبارتند از:

تنها بودن را پنهان کنید

نحوه رفتارتان در طول سفر باید به گونه ای باشد که دیگران احساس نکنند که به تنهایی سفر کرده اید. به عنوان مثال بهتر است در زمان خروج از اتاق تلویزیون را روشن بگذارید تا سایر مسافران احساس کنند کسی در اتاق حضور دارد. سعی کنید به تنهایی مقابل پنجره اتاق نایستید و خیابان یا کوچه را نظاره نکنید.

اگر اتاقتان بالکن دارد، حتما مسیر ارتباطی آن را با اتاق های کناری بررسی کنید. در این شرایط بهتر است پنجره اتاق را همیشه ببنید تا دیگران امکان ورود به اتاق را نداشته باشند.

اطلاعات اتاق را مخفی کنید

سعی کنید شماره اتاق تان را سایر افراد در لابی و پذیرش هتل مطلع نشوند. از پذیرش درخواست کنید که شماره اتاق را با صدای آهسته اعلام کند تا دیگران متوجه آن نشوند. پیشنهاد می کنیم اگر شماره اتاق تان با صدای بلند اعلام شد حتما اتاق را تعویض کنید.

شبکه های اجتماعی را فراموش کنید

از اشتراک گذاری اطلاعات سفر و اینکه به تنهایی در هتل اقامت دارید و غیره در شبکه های اجتماعی خودداری کنید. همیشه دقت داشته باشید که کاربران شبکه های اجتماعی در تمام دنیا گسترده می باشند و ممکن است پست های صفحه شما را افراد سودجو در مقصد سفرتان مطالعه کنند. سعی کنید اطلاعات سفر را پنهان کنید و به دیگران اعلام نکنید.

درب اتاق را برای دیگران باز نکنید

ممکن است در طول اقامت در هتل متصدی و خدمه هتل برای انجام امور مختلف به اتاق تان مراجعه کنند. برای راحتی بیشتر می توانید از آنها درخواست کنید که بعد از خروجتان از هتل این کارها را انجام دهند. علاوه براین، بهتر است قبل از باز کردن درب اتاق حتما با پذیرش تماس بگیرید تا مطمئن شوید که چه کسی پشت درب اتاق حضور دارد.

برای دریافت اطلاعات کامل و واقعی درباره هتل مورد نظر در هر گوشه از ایران، می توانید با سامانه رزرو اینترنتی هتل اقامت24 همراه باشید. اطلاعات درج شده برای هتل های مختلف از جمله هتل های مشهد، تهران و بهترین هتل های جزیره کیش بر روی این سامانه مستقیما از هتل دریافت شده و کامل و تضمین شده می باشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
0
3
قاعدتا هتل باید جای امنی باشد ولی ایا خانمهای تنها را به هتل راه می دهند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار