همه به دنبال یافتن بهترین وکیل هستند
کد خبر: ۱۵۵۴۱۰
تاریخ انتشار: 2019 September 02    -    ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
بی‌شک تجربۀ وکلا و پرونده‌هایی که در رزومۀ کاری‌شان با موفقیت از آنها دفاع کرده‌اند، در پیشرفت کاری و بالاتر بردن حساسیت پرونده‌های بعدی که به آنها محول می‌شود اثرگذار است.

بنا به گزارش سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)، اغلب افرادی که به دنبال گرفتن وکیل هستند، تلاش می‌کنند بهترین و زبده ترین وکیل شهر را در اختیار داشته باشند، چرا که گمان می‌کنند در این صورت میزان موفقیت آن ها در خلال دادرسی افزایش خواهد یافت.

بی‌شک تجربۀ وکلا و پرونده‌هایی که در رزومۀ کاری‌شان با موفقیت از آنها دفاع کرده‌اند، در پیشرفت کاری و بالاتر بردن حساسیت پرونده‌های بعدی که به آنها محول می‌شود اثرگذار است. شرایط کاری وکلا به گونه‌ای است که نمی‌توانند تضمینی برای موفقیت به موکلین خود بدهند. چرا که هر پرونده‌ای باید روال قانونی خود را طی کند و تحقیقات قضایی‌اش سپری شود و بعد دربارۀ شانس پیروزی وکیل در دادگاه صحبت کرد. میزان تلاش وکلا و کاوشگری و جستجو گری آنها برای کشف حقیقت در پرونده‌های مختلف، رسالت شغل خطیر و حساس وکالت است. وکالت در کنار ظاهر جذابی که برای اغلب جوانان دارد، شغل بسیار حساس و دشواری است. در پرونده‌های مالی، ممکن است طرفین پرونده سعی در تطمیع وکلا داشته باشند یا در پرونده‌های جنایی و کیفری خطرات دیگری برای وکلا ایجاد کنند. اما وکیل آدمِ قانون است و بر حسب سوگندی که یاد کرده است، تا پای جان برای اجرای صحیح قانون ایستادگی خواهد کرد.

همه به دنبال یافتن بهترین وکیل هستند

در دعاوی مدنی، هر فرد حداکثر از دو وکیل می‌تواند استفاده کند اما در دعاوی کیفری، سقف مشخصی برای آن تعیین نشده است. حضور بیش از یک وکیل در یک پرونده نشان دهندۀ حساسیت آن پرونده و پیچیدگی‌های بسیار آن است.

بر خلاف آنچه که در اذهان عمومی جای گرفته است وکلا و قضات رو در روی هم نیستند بلکه وکیل و قاضی هر دو به دنبال عدالت و قانون هستند اما گاه از دو زاویۀ متفاوت به یک پرونده نگاه می‌کنند، این تفاوت در نگاه به معنای رو در روی هم بودن این دو نیست، چرا که هیچ کس بیش از این دو از اجرای درست قانون خشنود نخواهد شد. بر اساس یک مثل معروف آن ها بال‌های فرشتۀ عدالت هستند.

حضور وکیل در دادگاه به این دلیل اهمیت دارد که به دلیل آشنایی با راه‌های قانونی و تبصره‌های مختلف، در بزنگاه‌های مختلف می‌تواند با دستاویز قرار دادن یک مادۀ‌ قانونی‌ حقی را احقاق کند که ممکن بود بدون حضور او پایمال شود.

وکلا باید افرادی باهوش، تیزبین، خلاق، نکته‌سنج و دارای دایرۀ اطلاعاتی وسیع باشند. آگاهی از علوم روز و انسان‌شناسی از مهمترین ویژگی یک وکیل خوب است.

 

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار