هلند، کشوری بدون حتی یک سگ خیابانی
کد خبر: ۱۵۴۷۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

گفته می‌شود که در دنیا، برخورد با حیوانات بی‌خانمان با شیوه قرنطینه حیوانات بیمار و عقیم سازی انجام می‌شود و سگ‌هایی که تشخیص داده شود ناقل بیماری هستند،‌ با روش‌هایی که به آن «مرگ با ترحم» می‌گویند، به عمرشان پایان داده می‌شود،‌ زیرا اگر سگی ناقل بیماری باشد و در محیط حضور یابد، باعث خسارت و مرگ انسانی می‌شود. البته در اجرای این روش‌ها کم و کاستی‌هایی وجود دارد که باعث به وجود آمدن اعتراضاتی می‌شود.

 با این وجود هلند موفق شده است عنوان اولین کشوری که حتی یک سگ بی‌خانمان در خیابان‌هایش ندارد، کسب کند. برای مدتی طولانی، هلند آمار بیشترین تعداد سگ خیابانی در اروپا را داشت. تعداد زیادی سگ بی‌سرپرست و رها شده در خیابان‌های هلند وجود داشت؛ صاحبانشان به دلایل مختلفی از جمله اینکه دیگر دوست داشتنی و کوچک نبودند یا نژاد خالصی نداشتند یا به دلیل پایان فصل شکار، آنها را در خیابان رها می‌کردند.

در نهایت دولت هلند تصمیم گرفت تا راه حل قطعی برای این مشکل پیدا کند. دولت هزینه عقیم کردن سگ‌ها را به طور رایگان برعهده گرفت و اقدامات حقوقی این عمل را با نتایج عالی اجرا کرد و اکنون هیچ سگ ولگردی در این کشور وجود ندارد.

البته باید به خاطر داشت که هلند کشور کوچکی با ۱۷ میلیون نفر جمعیت، با شرایط اقتصادی خوب، کیفیت بالای زندگی و سیاست های پیشرفته از نظر آزادی های فردی و مسائل زیست محیطی است و شاید در کشور ما هنوز مسائلی با اولویت بالاتری وجود داشته باشند اما به هر حال حق زندگی راحت برای بقیه مخلوقات قابل چشم پوشی نیست.

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
3
8
ای وای
پس برخی سلبریتی هاشون نمی تونن از سگ دفاع کنند و با اون عکس بندازن
آخی طفلکی ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار