کشف کوسه ۱۴ سانتیمتری در عمق دریا +عکس
کد خبر: ۱۵۱۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 21    -    ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

کوسه‌ها معمولا آبزیانی خونخوار وعظیم الجثه بوده اند که ابعادی بزرگ و غول آسا دارند. اما دانشمندان امریکایی به تازگی موفق به شناسایی کوسه‌ای عجیب شده اند که تنها ۱۴ سانتیمتر طول دارد.

به گزارش نیواطلس، کوسه‌ها معمولا آبزیانی خونخوار و عظیم الجثه بوده اند که ابعادی بزرگ و غول آسا دارند. اما دانشمندان امریکایی به تازگی موفق به شناسایی کوسه‌ای عجیب شده اند که تنها ۱۴ سانتیمتر طول دارد. کوسه یادشده که ۱۴.۴ سانتیمتر طول دارد در عمق دریا‌ها زندگی می‌کند و به کوسه جیبی مشهور شده است.

کشف کوسه ۱۴ سانتیمتری در عمق دریا +عکس

پیش از این تنها یک بار نمونه‌ای از این کوسه در سال ۱۹۷۹ در اقیانوس آرام شناسایی شده بود و یک بار دیگر در فوریه سال ۲۰۱۰ هم نمونه‌ای دیگر از آن در خلیج مکزیک یافت شد. حالا بعد از هشت سال یک نمونه دیگر از این کوسه یافت شده است.

بررسی کوسه یافت شده در سال ۲۰۱۰ نشان داد که تعداد مهره‌های ان کمتر از نمونه یافت شده در سال ۱۹۷۹ است و تشریح دقیق اجزای این دو کوسه ثابت کرد که آن‌ها از دوگونه متفاوت هستند. در حالی که نمونه دوم و نمونه جدید یافت شده کوسه جیبی محسوب می‌شوند، نمونه اول Mollisquama mississippiensis نام دارد.

محققان قصد دارند بررسی‌های بیشتری را بر روی نمونه جدید انجام دهند تا از ویژگی‌های این آبزی نه چندان ناشاخته اطلاعات بیشتری کسب کنند.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
واسه خودش چه هیبتی داره!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار