امارات بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را می‌سازد
کد خبر: ۱۴۹۳۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
bato-adv
bato-adv

مقامات اماراتی قصد دارند با هدف کاهش وابستگی به نفت، نیروگاه خورشیدی نور را تأسیس کنند که پس از راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان محسوب خواهد شد.

در حال حاضر بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در امریکا واقع بوده و قادر به تولید ۵۶۹ مگاوات ساعت برق است که در مقام مقایسه با نیروگاه نور رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب نمی‌شود.

امارات بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را می‌سازد

بر اساس برآوردها در حدود ۳.۲ میلیون صفحه خورشیدی در این نیروگاه نصب می‌شود و برق تولید شده توسط آن برای تأمین نیازهای حدود ۹۰ هزار نفر کافی است. راه اندازی این نیروگاه میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا یک میلیون تن متریک کاهش می‌دهد. این بدان معناست که ۲۰۰ هزار خودرو فعالیت خود و آلوده کردن محیط زیست را متوقف کنند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند امارات علیرغم همه ادعاهای خود در زمینه کاهش وابستگی به نفت، هنوز به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است و برای تحقق اهداف خود در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی راه درازی در پیش دارد. امارات قصد دارد در نهایت ۲ گیگاوات ساعت برق مورد نیاز خود را با استفاده از صفحات خورشیدی تأمین کند. از سوی دیگر، عربستان سعودی هم درصدد راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی با مجموع ظرفیت ۲.۶ گیگاوات ساعت است.

مهر

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
1
یکم ما هم یاد بگیریم. با این همه وسعت کشورمون اصلا توی این مقوله استفاده نمیبریم. در صورتی که پتانسیل خوبی توی این مبحث داریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
1
پتانسیل دزدی در حد اعلا در ایران موجوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
1
ای خدا قربونت برم ...........چهل سال پیش یه بیابان بودند وچند تا شتر ...........الان اونا کجا وما کجا ...........قدشون هم اندازه پونز روی نقشه ماست.....خوش به حالشون که مسئولین بافکر ومدیر ومدبر ودست پاک ودلسوز دارند ...........
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv