هوشمندترین دوربین‌های مداربسته در جهان
کد خبر: ۱۴۸۸۰۰
تاریخ انتشار: 2019 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
اخیرا طراحی دوربین های مداربسته به سمت هوشمندسازی هر چه بیشتر آنها سوق یافته تا جایی که در برخی مدل ها از تکنولوژی هوش مصنوعی نیز استفاده شده است.

حتماً تا به حال در فیلم‌های پلیسی دیده‌اید که پلیس برای یافتن مجرم متواری از طریق نرم‌افزار به دوربین‌های مداربسته نصب شده در کل سطح شهر متصل می‌گردد و شما مشاهده می‌کنید که به سرعت به آنالیز حجم انبوهی از اطلاعات پرداخته و از میان جمعیت میلیونی فرد مورد نظر را پیدا می‌کند. خب در حال حاضر انجام این کار در دوربین‌های مداربسته کنونی محقق شده‌است. اخیرا طراحی دوربین های مداربسته به سمت هوشمندسازی هر چه بیشتر آنها سوق یافته تا جایی که در برخی مدل ها از تکنولوژی هوش مصنوعی نیز استفاده شده است. در ادامه به معرفی برخی از این ویژگی های هوشمند می پردازیم.

هوشمندترین دوربین‌های مداربسته در جهان

 

  1. تشخیص و شناسایی چهره (Face Detection)

هوشمندترین دوربین‌های مداربسته در جهان

امکان تشخیص و شناسایی چهره افراد یکی از ویژگی‌های هوشمند دوربین های مداربسته برند هایک ویژن است. هایک ویژن برای این منظور الگوریتم های مخصوصی را در نرم افزار این دوربین ها تعبیه کرده که بر طبق این الگوریتم دوربین قادر است تا مختصات چهره افراد را شناسایی کند. لازم به ذکر است که در مدل های جدید این دوربین ها تکنولوژی هوش مصنوعی نیز برای تشخیص چهره افراد مختلف بکار رفته است. برای مثال فرض کنید در منازل مسکونی دوربین مداربسته نصب کنید و تمایل داشته باشید که تنها افراد ساکن در آپارتمان اجازه ورود و خروج داشته باشند اگر دوربینی که نصب می کنید مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره باشد می تواند با شناسایی چهره افراد غریبه با زدن آلارم یا سایر اطلاع رسانی ها اجازه ورود به آنها ندهد.

 

  1. ردیابی خودکار سوژه (Auto Tracking)

هوشمندترین دوربین‌های مداربسته در جهان

یکی از قابلیت های جالب در نسل جدید دوربین های مداربسته هوشمند امکان تعقیب و ردیابی سوژه های مختلفی است که در معرض دید دوربین قرار می گیرند. برای مثال فرض کنید شما صاحب یک کارخانه هستید و برای آنجا دوربین نصب کرده اید. چنانچه از قبل برای نرم افزار دوربین افراد مجاز را تعریف کرده باشید، در صورت ورود شخص یا اشخاص غریبه به محل، دوربین سریعا آنها را تشخیص داده و به تعقیب آنها می پردازد. به این ترتیب در نبود شما فعالیت های فرد مورد نظر مورد بررسی قرار می گیرد. چنانچه دوربین متصل به سیستم آلارم نیز باشد زنگ های هشدار به صدا در می آیند. این قابلیت در برخی از محصولات هایک ویژن مانند دوربین‌های PTZ یا گردان وجود دارد.

 

  1. شمارش افراد (People Counting)

هوشمندترین دوربین‌های مداربسته در جهان

یکی از قابلیت های هوشمند دوربین های مدابسته کمک شایانی است که به پیشرفت اقتصادی کسب و کارها می کنند. اما چگونه؟ به وسیله این قابلیت هوشمند صاحبان کسب و کارها می توانند آمار دقیقی از تعداد مشتریانی که به محل کسب انها مراجعه می کنند داشته باشند. کافی است تا یکی از این دوربین های هوشمند را در مکان مورد نظر خود (برای مثال ابتدای درب ورودی) نصب کنید تا دوربین تعداد مشتریانی را که وارد فروشگاه می‌شوند، شمارش کرده و آمار جالبی از میزان افراد ورودی بدهد. از دیگر مزایایی که با وجود این تکنولوژی در اختیار شما قرار می گیرد می توان به ارائه آماری از ساعت های پرتردد، امکان مدیریت بهینه کسب و کار، بهبود روش های بازاریابی، توزیع و مدیریت بهتر نیروی انسانی و ... اشاره نمود.

 

  1. تشخیص ورود غیرمجاز (Intrusion Detection)

هوشمندترین دوربین‌های مداربسته در جهان

یکی از قابلیت های هوشمند که در کاربری های حساس مانند کاربری های جنگی و نظامی کاربرد زیادی دارد، قابلیت تشخیص نفوذ است. همانطور که از نام این قابلیت برمی آید دوربین می تواند ورود افراد تعریف نشده به محوطه تعیین شده را تشخیص داده و اطلاع رسانی کند. برای مثال برای محافظت از یک انبار تسلیحات نظامی می توان از این قابلیت استفاده نمود به این ترتیب که با استفاده از نرم افزار دوربین یک خط فرضی دورتادور مکان مورد نظر کشیده و ورود افراد را به آن محدود می کنیم به این ترتیب چنانچه فردی از خط فرضی عبور کرده و وارد محوطه شود آلارم ها به صدا در می آیند.

 

  1. تشخیص ضربه یا خرابکاری (Tamper Detection)

هوشمندترین دوربین‌های مداربسته در جهان

اولین کاری که یک سارق یا فرد خرابکار هنگام ورود به محل انجام می دهد از کار انداختن دوربین های مداربسته در صورت وجود است. برای مقابله با این اقدامات متخصصین قابلیت ویژه ای را  برای دوربین مداربسته در نظر گرفته اند با نام قابلیت تشخیص ضربه یا خرابکاری. نحوه کارکرد این قابلیت بدین صورت است که چنانچه کوچکترین ضربه ای جهت از کار انداختن دوربین به آن وارد شود سریعا سیستم آلارم به صدا در می آید. همچنین اگر دستکاری دوربین از راه های دیگری نیز انجام شود نیز سیستم آلارم به صدا در میاید، برای مثال چنانچه وسیله ای برای مسدود کردن دید دوربین جلوی آن قرار داده شود و یا پارچه ای روی آن انداخته شود.

 

تمام موارد گفته شده تنها گوشه کوچکی از قابلیت های هوشمند دوربین های مداربسته حرفه ای بود. علاوه بر موارد فوق تکنولوژی‌های فوق پیشرفته دیگری نیز در دوربین‌های مداربسته وجود دارند که در حال حاضر به بازار عرضه نشده‌اند. تکنولوژی‌هایی از قبیل دوربین‌های ضدانفجار، حرارتی، و ....

 

آیا تمام سیستم‌های امنیتی حفاظتی مجهز به این قابلیت‌ها هستند؟

خیر تمامی سیستم های موجود در بازار واجد این تکنولوژی ها نیستند. و تنها برخی از برندهای مطرح دارای این قابلیت‌ها می‌باشند. یکی از برجسته‌ترین برندها در زمینه تولید دوربین‌های هوشمند، برند هایک ویژن است. این برند علاوه بر قابلیت های ذکر شده در بالا موارد جالب و کاربردی دیگری نیز دارد.

 

محصولات هایک ویژن را از کجا می‌توان خریداری کرد؟

خوشبختانه هایک ویژن در ایران دارای نمایندگی رسمی است. شما می‌توانید برای اطلاع از تنوع محصولات، کاربردها و تکنولوژی‌های جدید در سیستم‌های نظارتیِ این برند با نمایندگی رسمی هایک ویژن تهران تماس بگیرید.

 

آیا محصولات هایک ویژن در ایران دارای گارانتی معتبر هستند؟

بله محصولات هایک ویژن را در ایران می‌توانید با گارانتی شرکت پارس ارتباط افزار خریداری کنید. این محصولات دارای گارانتی دو ساله هستند. برای خرید محصولات هایک ویژن پارس ارتباط و یا دریافت مشاوره می توانید با شماره زیر تماس بگیرید:

021-88500020

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار