محاکمه مأمور پلیس به اتهام شلیک مرگبار
کد خبر: ۱۴۷۹۷۰
تاریخ انتشار: 2019 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

مأمور پلیس که در جریان دستگیری معتادان ومواد فروشان پسر 17ساله‌ای را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود صبح دیروز برای سومین بار در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

براساس اوراق پرونده رسیدگی به این ماجرا از تابستان سال 95 به‌دنبال اجرای طرح پاکسازی پارک ها از معتادان و موادفروشان آغاز شد.در اجرای این طرح به‌دنبال درگیری مأموران پلیس و معتادان یک پسر 17ساله به نام میثم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در راه بیمارستان جان سپرد.

احمد، مأمور پلیسی که به وی شلیک کرده بود به اتهام قتل میثم تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: من و همکارانم برای اجرای طرح پاکسازی معتادان و مواد فروشان به پارک جنگلی اعزام شده بودیم.به محض ورود ما به پارک، معتادان و مواد فروشان همگی به سمت ما حمله‌ور شدند. آنها اسلحه در دست داشتند و من برای دفاع از خودم و همکارانم ناچار به شلیک تیر هوایی شدم. چون قسمتی از پارک سنگلاخ بود پایم سر خورد و احتمالاً در حال افتادن به زمین تیر از اسلحه‌ام به مقتول شلیک شده است.

این درحالی بود که پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد تیر به صورت مستقیم به پسر نوجوان شلیک شده است بنابراین برای مأمور پلیس به نام احمد کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. مأمور پلیس به‌عنوان متهم پای میز محاکمه ایستاد و ادعا کرد گلوله مرگبار از اسلحه وی شلیک نشده و ممکن است همکارش دست به شلیک مستقیم زده باشد.با طرح این ادعا پرونده برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی برگردانده شد. وقتی در بررسی‌های اسلحه شناسی روشن شد شلیک از اسلحه احمد صورت گرفته است وی دیروز بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه پدر و مادر قربانی درخواست قبلی‌شان مبنی بر قصاص را تکرار کردند و گفتند: پسرمان دو هفته قبل از این ماجرا همراه دوستانش برای کار به تهران آمده بود که کشته شد. او فقط 17سال داشت و معتاد یا مواد فروش نبود.سپس مأمور پلیس به دفاع از خود پرداخت و بار دیگر خودش را بی‌گناه خواند و گفت: پسرنوجوان در میان کسانی بود که ما در پارک دستگیر کرده بودیم اما یکباره درگیری رخ داد و چون زمین پارک سنگلاخ بود من چند تیرهوایی شلیک کردم. هیچ کدام از تیرها را مستقیم به سمت مقتول نزدم و در مرگ او نقشی ندارم.

در پایان جلسه هیأت قضایی وارد شور شد تا رأی این مأمور پلیس را صادر کند.

ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار