خانه بطری کلاین؛ معماری مدرن برای تعطیلات
کد خبر: ۱۴۶۶۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 04    -    ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
خانه بطری کلاین ؛ معماری بسیار مدرن و جالبی دارد و با کاربری مسکونی برای تعطیلات در نظر گرفته شده است. معماران اصلی آن Rob McBride , Debbie-Lyn Ryan هستند و با مساحت 258 مترمربع در شبه جریزه مورنینگتون کشور استرالیا قرار دارد. خانه‎ای سازگار با محیط زیست و ناب، که به یاد ریاضیدان آلمانی، فلیکس کلاین ساخته شده است.

خانه بطری کلاین ؛ معماری مدرن برای تعطیلات

خانه بطری کلاین ؛ معماری مدرن برای تعطیلاتبه گزارش «تابناک با تو»؛ خانه بطری کلاین ؛ معماری بسیار مدرن و جالبی دارد و با کاربری مسکونی برای تعطیلات در نظر گرفته شده است. معماران اصلی آن Rob McBride , Debbie-Lyn Ryan هستند و با مساحت 258 مترمربع در شبه جریزه مورنینگتون کشور استرالیا قرار دارد. خانه‎ای سازگار با محیط زیست و ناب، که به یاد ریاضیدان آلمانی، فلیکس کلاین ساخته شده است.

این عمارت تماشایی یکی از بزرگ‎ترین آثار معماری معاصر است که از ویژگی‎های بطری کلاین در آن استفاده شده است. می‎توان گفت خانه کلاین، خانه‎ای است که ریاضیات آن را ساخته است.

خانه بطری کلاین ؛ معماری مدرن برای تعطیلات

بطری کلاین چیست؟

فیلیکس کلاین، ریاضیدان آلمانی و عضو آکادمی علوم برلین بود که در سال 1882 نمونه جالبی از سطحی یک رویه طرح کرد که به بطری کلاین مشهور شد. این بطری، یک سطح کاملاً بسته دارد و حجم آن صفر است. بطری کلاین اگر چرخانده شود، هیچ تغییری در مایع درون آن داده نخواهد شد.

خانه بطری کلاین ؛ معماری مدرن برای تعطیلات

این خانه در جشنواره جهانی معماری در سال ۲۰۰۹ موفق شد جایزه معماری سال را کسب کند. این اقامتگاه زیبا، با طبیعت و محیط زیست همگام و سازگار است و برای ساکنان، احساس آرامش را به ارمغان می‎آورد. پیچیدگی‎های طراحی این بنا زیاد و حاکی از آن است که طراحان به وسیله کامپیوتر؛ طراحی داخلی و اندازه زاویه‎های آن را با دقت بسیار انجام داده‎اند.

دکوراسیون داخلی خانه بطری کلاین استرالیا، پر از ظرافت و خلاقیت و فرم خاص آن نشان دهنده تیزهوشی معماران ماهر و معماری منحصربه‎فرد آن است.

طرح‎های باز و آشکار، داشتن شکل‎های مستطیل یا مکعب، مینیمال و بدون زرق‎وبرق و تزئین، استفاده از سطح‎های مسطح و پنجره‎های بزرگ، همه و همه، نشان از مدرن بودن معماری این خانه زیبا دارند. معماری مدرن همیشه به دنبال ارائه دادن راه حلی برای زندگی بهتر است و تلفیق آن با محیط زیست و طبیعت، یک شاهکار خواهد بود.

منبع: مجله دلتا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
2
1
این دیگه چه مزخرفیه! خیلی زشته.حالا چه فایده ای داره این خونه مثلا مصرف انرژیش صفره یا چی؟!
فاطمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
خیلی زیبا بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار