حقایقی باورنکردنی درباره ترکیه
کد خبر: ۱۴۴۵۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 12    -    ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
استانبول شهر مناسبی برای علاقه مندان به هنر است زیرا بناهای فوق العاده ای در آن وجود دارد و همواره نمایشگاه‌های مختلفی در آن برپا می شود. آمارها نشان می دهد که در سال 2013 حدود 300،000 بازدیدکننده از موزه های هنری این کشور دیدن کردند

بسیاری از ایرانیان همواره در پی سفر به ترکیه و پیدا کردن ارزان‌ترین تورهای مسافرتی استانبول هستند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و یا این که علاقه‌مندید به یکی از شهرهای دیدنی ترکیه مانند آنتالیا، آنکارا و... سفر کنید و از امکانات این کشور استفاده کرده و از تماشای جاهای دیدنی این دیار لذت ببرید، با ما همسفر شوید تا چند حقیقت جالب و باورنکردنی را درباره این کشور با شما در میان بگذاریم.

 

ممکن است ناخواسته مرغ بخورید!

فرهنگ غذایی و آشپزی ترکیه بسیار مشهور و غنی است و حتما میدانید که غذاهای ترکیه بسیار لذیذ و باب طبع اغلب ایرانیان می باشند. آشپزان ترکیه هیچ خط قرمزی در پخت غذاهایشان ندارند. یکی از محبوبترین و قدیمی ترین دسرهای ترکیه نوعی پودینگ مرغ است، این در حالیست که کمتر کسی تصور می کند در دسر از سینه مرغ استفاده شود. بنابراین اگر در مواد غذایی مصرفیتان حساس هستید، باید حتی مواد تشکیل دهنده دسرها را هم بررسی نمایید.

حقایقی باورنکردنی درباره ترکیه

 

ترکیه، زادگاه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای دنیا

اگر اهل سفر به ترکیه و به ویژه استانبول باشید حتما نام بازار بزرگ استانبول را شنیده‌اید. این بازار کهن در سال 1455 میلادی ساخته شد و حدود 3000 فروشگاه دارد. سبک و سیاق این بازار شبیه به بازار بزرگ تهران یا تبریز است و در آن همه نوع کالایی به فروش می رسد. بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای دنیا به شمار می آید.

 

بابا نوئل اهل ترکیه بوده است!

شاید جالب باشد که بدانید، برخلاف تصور عامه، بابانوئل اهل قطب شمال نیست بلکه شواهدی پیدا شده که بر اساس آنها بابانوئل اهل ترکیه و مکانی نزدیک به شهر باستانی اِفسوس در نزدیکی کوش آداسی بوده است.

حقایقی باورنکردنی درباره ترکیه

 

ترکیه جای خوبی برای تماشای لاک‌پشت است

ترکیه دارای سواحل بسیاری است که هریک دارای جذابیت‌های مخصوص به خود هستند اما شاید کمتر کسی بداند که ساحلی به نام ایزتوزو در ترکیه وجود دارد که پر است از لاک‌پشت های دریایی. این ساحل منحصربه فرد در غرب ترکیه واقع شده و نزدیک به شهر دالیان است. اگر در فکر خرید تورهای ترکیه هستید و دوست دارید سفر خاصی را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم تورهای لحظه آخری ترکیه را خریداری کرده و از دالیان و ایزتوزو دیدن کنید.

 

ترکیه، کشور گل لاله

در فصل بهار کشور ترکیه پر می شود از گلهای لاله رنگارنگ. از دوران امپراتوری عثمانیان کاشت گلهای لاله در ترکیه آغاز شد. از آنجایی که نیمی از ترکیه جزو اروپا به شمار می آید، حالا ترکیه توانسته از هلند گلهای لاله را وارد کرده و جلوه تازه ای به سرزمینش ببخشد.

حقایقی باورنکردنی درباره ترکیه

 

در ترکیه اسکی کنید

در کشور ترکیه حدود 130 قله وجود دارد که ارتفاعشان بیش از 3000 متر است. این قله‌ها برای اسکی بسیار مناسب هستند به همین خاطر توصیه می شود که فقط در فصل بهار و تابستان به خاطر لذت بردن از سواحل ترکیه به این کشور سفر نکنید بلکه بدانید ترکیه برای سفرهای زمستانه نیز مناسب است. اگر در زمستان به ترکیه سفر کنید به نفع شما خواهد بود زیرا قیمت تورهای مسافرتی ترکیه در این زمان کمتر می باشد.

 

استانبول | شهر هنرمندان

استانبول شهر مناسبی برای علاقه مندان به هنر است زیرا بناهای فوق العاده ای در آن وجود دارد و همواره نمایشگاه‌های مختلفی در آن برپا می شود. آمارها نشان می دهد که در سال 2013 حدود 300،000 بازدیدکننده از موزه های هنری این کشور دیدن کردند و در سال 2015 نیز بیش از 30 محل در دو سوی تنگه بسفر به چشم می خورد که آثار هنری را در اختیار گردشگران قرار می دادند.

حقایقی باورنکردنی درباره ترکیه

 

استانبول یک شهر زیرزمینی است

استانبول سیستم متروی بسیار خوبی دارد به گونه ای که مسافران با استفاده از مترو می‌توانند به راحتی به تمامی محله‌های این شهر سر بزنند. در سال 2013 میلادی ایستگاه متروی مرمره در استانبول افتتاح شد و با این اتفاق استانبول به دومین شهر دنیا پس از پاریس تبدیل شد که سیستم متروی آن قوی است.

 

ترکیه مهد کشاورزان بود

پژوهشهای تاریخی نشان می دهد که از حدود 11,000 سال پیش در ترکیه کشاورزی انجام می شد و حتی کشفیاتی به دست آمده که از زمانهایی بسیار دور در نواحی مرکزی و جنوبی این کشور، مردم تصمیم گرفتند که پروتئین را هم به وعده‌های غذایی خود اضافه کنند.

اگر دوست دارید که بیشتر در رابطه با ترکیه بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که به وبسایت فاینداتور مراجعه کنید. این وبسایت بانک اطلاعاتی تورهای مسافرتی است و راهنمای سفر جامعی برای شما خواهد بود.

منبع: فاینداتور

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
8
البته شاید بهتر باشد مانند گذشته نه چندان دور از لفظ روم بجای ترکیه استفاده کنیم، برخی از موارد بالا مانند بابانوئل مربوط به رومیان بوده است نه ترکیه و صد حیف از بازار تبریز و بی لیاقتی مسئولین شهری که بجای آنکه درخشانتر از بازار استانبول باشد دچار آتش سوزی می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
5
لطفا تبلیغ غیر واقعی نکنید. من بارها به ترکیه سفر کرده ام و برای مدت سه ماه هم در آنجا اقامت داشتم.
1- واقعا منوی غذایی ترکیه از ایران غنی تره.
2- بخش عمده ای از کشفیات تاریخی مربوط به دوره بیزانس (امپراطوری روم شرقی) و قبل از اونه و اصلا ارتباطی به ترکیه امرزو نداره.
3- متروی تهران بسیار پیشرفته تره.
4- رویهم رفته زندگی در استانبول راحت تر از تهرانه.
موفق باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
كاملا درسته ، ضمن اينكه مهد كشاورزي بين النهرين جايي در عراق امروزي بوده
همچنين خيلي از منابع إذعان دارن كه پياز گل لإله به عنوان هديه توسط يكي از شاهان صفويه به سلطان عثماني تقديم ميشه كه از عثماني راهي هلند ميشه ( خوب بديهي است هلندي ها در زمينه روشهاي تكثير و بهينه كردن آن بسيار موفق تر از هر كشور ديگه اي عمل كردن )
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار