جواهراتی با الهام از قلمرو حیوانات
کد خبر: ۱۴۳۶۵
تاریخ انتشار: 2015 October 13    -    ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
زنبور عسل، شیر و پلنگ، مار و دیگر حیوانات در میان برندها محبوبیت زیادی دارند و البته مردم هم از مشتریان پر و پا قرص این دست جواهرات هستند.
در طول تاریخ، قلمرو حیوانات منبع الهام بسیار غنی برای جواهرسازان خلاق بوده است، به حدی که برخی از این مخلوقات به موتیف ثابت و نقوش نمادین برخی از خانه‌های جواهرات تبدیل شده است. زنبور عسل،  شیر و پلنگ، مار و دیگر حیوانات در میان برندها محبوبیت زیادی دارند و البته مردم هم از مشتریان پر و پا قرص این دست جواهرات هستند.



زنبورعسل بخش جدایی‌ناپذیر خانه جواهر شومه « Chaumet» از قرن هجدهم تا به امروز است و طراحان خلاق این برند بیش از دو قرن است که در زمینه خلاقیت و کاربرد یک موتیف ثابت سنگ تمام گذاشته‌اند.



موسس این خانه جواهر فرانسوی ماری اِتیِن نیتو « Marie-Etienne Nitot» جواهرساز رسمی ناپلئون بناپارت بوده و موتیف زنبور نیز نشان رسمی و مورد علاقه ناپلئون است. برای فصل پاییز شومه مجموعه سیزده قطعه‌ای جواهرات ظریف خود را با موتیف زنبور و پالت رنگی زرد، نارنجی و سبز عرضه کرده که یادآور رنگ عسل و باغ‌های بهاری است.



 بال‌های اسکلتی طراحی شده با پوششی از الماس و طلای سفید، این زنبورهای ظریف با طیف وسیعی از سنگ‌های قیمتی رنگی نظیر لعل ماندارین تا تورمالین و یاقوت تا زبرجد با فرم‌های متنوع گردنبند، انگشتر، دستبند و گوشواره طراحی و تولید شده است. این مجموعه بی‌نظیرکه با موضوع طبیعت‌گرایی و به همراه مجموعه‌ای از جواهرات پیشین و طراحی‌های آرشیوی تاکنون به نمایش گذاشته نشده است، به مدت چهار ماه در فروشگاه و موزه این برند در قصر وندوم در پاریس به نمایش گذاشته می‌شود.

گابریله شانل یا همان کوکو شانل معروف موسس برند معتبر شانل فردی بسیاری خرافاتی و علاقه‌مند به طلسم و موتیف‌های مختلف بود. به همراه او، همیشه طلسم‌های جواهرنشان با موتیف‌های ستاره دنباله‌دار، شیر و گل کاملیا دیده می‌شد و تمامی این موتیف‌ها تا به امروز بر روی جواهرات گران‌قیمت شانل به کار گرفته شده است. کوکو شانل که متولد برج اسد بود به  «گربه بزرگ» نماد «سنت مارک» قدیس حامی شهر ونیز نیز بسیار اعتقاد داشت و پس از درگذشت معشوقه‌اش «بوی کاپل» در دهه بیست میلادی  به این شهر سفر کرد و مدتی در آنجا ماندگار شد.



مجموعه بی‌نظیری با عنوان « Les Intemporels de Chanel »از موتیف‌های مورد علاقه کوکو شانل اوایل امسال با موتیف‌های شیر، ستاره و مانند اینها به احترام این بانوی خلاق به بازار عرضه شد. در تابستان امسال نیز مجموعه دیگری با نام «طلسم‌های شانل» با موتیف شیر با الهام از پلاک‌های طلایی به نشانه محافظت روحی معنوی در دوران روم باستان توسط این برند طراحی و تولید شده است.

موتیف آشنای پلنگ در جواهرات کارتیه نیز بیش از یکصد سال است که طرفداران خاص خود را دارد. استفاده متنوع از این موتیف بر روی دستبند، انگشتر، گوشواره و سنجاق سینه تا به امروز ثابت کرده است که این موتیف زیبا به این زودی دنیای جواهرات را ترک نخواهد کرد.



موتیف مار که مترادف نام بولگاری است از دهه چهل میلادی به این سو مانند مار واقعی دچار دگردیسی و پوست‌اندازی شده است و با قدرت تمام خود را با گرایش‌های مختلف هماهنگ کرده است. این موتیف محبوب ستارگان کلاسیک سینما نظیر الیزابت تیلور و نماد جاودان دنیای مد دایانا وریلند امروزه نیز مورد توجه ستارگان جدید سینما نظیر نائومی واتس، جسیکا بیل و اَمبر هرد قرار دارد.

خانه جواهر بوشرون نیز در قلمرو حیوانات موتیف‌های محبوب خود را دارد، طاووس موتیف همیشگی این خانه جواهر قدیمی است و در کنار آن موتیف‌های قو، طوطی و خرس قطبی نیز بسیار چشم‌نواز و زیباست. موتیف طاووس اولین بار در سال 1889 بر روی گردنبند « Point d’Interrogation » مورد استفاده قرار گرفته است که سیستم فنری شکل مخفی آن باعث می‌شد که این گردنبند مانند پر دور گردن حلقه شود. انگشتر زیبای طاووس شکل « Héra» با استفاده از چینش برفی یاقوت کبود و طلای سفید جدیدترین تفسیر این برند از این موتیف محبوب است.

مدآنلاین

برای خواندن مطالب بیشتر در زمینه مد وپوشاک ، اینجا را کلیک کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار