سفر بدون بازگشت ۱۰۳۴ نفر در نوروز ۹۷
کد خبر: ۱۳۹۸۴۶
تاریخ انتشار: 2019 March 22    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

سردار محمدحسین حمیدی - فرمانده پلیس راه کشور- در این باره گفت: بررسی علل وقوع بسیاری از این حوادث نشان می‌دهد که بیش از ۷۵ درصد تصادفات در ایام نوروز ۹۷ به دلیل بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز رخ داده است.

در پایان نوروز ۹۷ خبر آمد ۱۰۳۴ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و این یعنی روزانه به‌طور میانگین ۵۱ نفر روانه سفر‌هایی شده‌اند که بازگشتی نداشته است.

به گزارش ایسنا، طرح نوروزی سال ۹۷ از ۲۵ اسفندماه سال ۹۶ آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ ادامه یافت. در نوروز ۹۷ تعداد سفر‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشت و تعداد خودرو‌های شماره‌گذاری شده و افراد دارای گواهینامه نیز رشدی نسبی پیدا کرد، اما آمار جانباختگان تصادفات رانندگی با شتاب بیشتری در مقایسه با سال‌های قبل زیاد شد و آنطور که سازمان پزشکی قانونی به ایسنا اعلام کرده از ۸۷۴ کشته در نوروز ۹۶ به ۱۰۳۴ نفر در نوروز ۹۷ رسید.

افزایش ۱۶۰ نفری قربانیان حوادث رانندگی در نوروز ۹۷ در مقایسه با نوروز ۹۶ درحالی رخ داد که از حدود یک دهه قبل همواره شمار قربانیان حوادث رانندگی در طول طرح نوروزی با شیب آرامی روبه کاهش بوده است و به همین دلیل نیز این افزایش از سوی بسیاری از کارشناسان ترافیکی به منزله زنگ خطری برای افزایش قربانیان حوادث رانندگی در نوروز ۹۸ قلمداد می‌شود.

چهار دلیل مرگبار تصادفات رانندگی
سردار محمدحسین حمیدی - فرمانده پلیس راه کشور- در این باره گفت: بررسی علل وقوع بسیاری از این حوادث نشان می‌دهد که بیش از ۷۵ درصد تصادفات در ایام نوروز ۹۷ به دلیل بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز رخ داده است.

وی با بیان اینکه تمام این موارد قابل پیشگیری بوده است، اظهارکرد: از رانندگان می‌خواهم که با دقت کافی به مسیر مقابل رانندگی کنند، طول سفر را نیز بخشی از سفر بدانند و به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند سپس مسیر خود را ادامه دهند. همچنین با توجه به اینکه تصادفات رانندگی مرگبار در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها افزایش داشته است، رانندگان توجه داشته باشند که در مبادی ورودی شهر‌ها و نزدیکی مقصد با دقت بیشتری رانندگی کنند.

رانندگی بهتر با «بهرفت»
شهاب الدین صابونچی - رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور - نیز با اشاره به این آمار گفت: با هدف کاهش تصادفات در ایام نوروز امسال نیز کمپین «بهرفت» را اجرا کردیم البته در نظر داریم تا این کمپین در طول سال نیز ادامه داشته باشد. سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ارتباط با اعضای کمپین بهرفت در راستای کاهش خسارات ناشی از این حوادث اقدام کند.

وی با بیان اینکه اعضای کمپین بهرفت با امضای میثاق نامه‌ای ملزم به رعایت یک سری موارد و نکات ایمنی و اصلاح رفتار ترافیکی خود می‌شوند، اظهارکرد: رعایت سرعت مجاز، خودداری از سبقت غیرمجاز، بستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن از تلفن همراه حین رانندگی و توقف و استراحت در مسیر هنگام خستگی و خواب آلودگی از جمله مواردیست که اعضای این کمپین متعهد به انجام آن خواهند شد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار