خانواده عامل حمله تروریستی نیوزیلند: متاسفیم!
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۹۴۵۳
تاریخ انتشار: 2019 March 17    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

اعضای خانواده عامل حمله تروریستی نیوزیلند علیه مسلمانان با ابراز تعجب از اقدام هولناک این عضو خانواده‌شان، اعلام کردند از این جنایت شوکه شده‌اند.

 به نقل از یورونیوز، شبکه نهم تلویزیون دولتی استرالیا روز شنبه ۱۶ مارس در شهر گرافتون در ایالت نیو ساوت ولز این کشور با مادربزرگ و دایی مهاجم حمله تروریستی نیوزیلند مصاحبه کرد.

برنتون هریسون تارنت، مظنون استرالیایی‌الاصل حمله تروریستی به مساجد شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، روز گذشته در دادگاه این شهر تفهیم اتهام شد.

ماری فیتز جرالد، مادربزرگ این مهاجم ۲۸ ساله، در این مصاحبه تلویزیونی گفت: «ما همه شوکه هستیم و نمی‌دانیم چه باید بکنیم. رسانه‌ها می‌گویند که او مدت طولانی برای این کار برنامه‌ریزی کرده بود بنابراین من فکر نمی‌کنم که او ثبات روانی داشته باشد.»

او درباره شخصیت این مهاجم افزود: «برنت بیشتر وقتش را صرف یادگرفتن کامپیوتر و اینترنت و بازی کردن در کامپیوتر می‌کرد. از زمانی که به خارج کشور سفر کرد با پسری که ما می‌شناختیم خیلی متفاوت شد.»

مادربزرگ و دایی این مهاجم می‌گویند که وضع سختی را می‌گذرانند و آنچه برنتون ترنت انجام داده آن‌ها را نیز خرد کرده است.

تری فیتز جرالد، دایی برنتون ترنت، در این مصاحبه گفت: «اولش می‌گفتم ممکن نیست. نمی‌تواند او باشد تا اینکه تصویرش را دیدم.»

وی در ادامه با ابراز تاسف از آنچه خواهرزاده‌اش انجام داده افزود: «ما متاسفیم برای آنچه خانواده‌های کشته‌شدگان و مجروحان متحمل شدند.»

شایان ذکر است، در حمله اسلام‌ستیزانه روز جمعه ۱۵ مارس به دو مسجد شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، ۵۰ تن کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

برنتون هریسون تارنت حمله به نمازگزاران مسجد را به صورت زنده از فیس‌بوک پخش می‌کرد و پیش از انتشار ویدیو نیز بیانیه‌ای ۷۴ صفحه‌ای را روی اینترنت منتشر کرده و در آن علیه مهاجرت و انگیزه حمله خود مطالبی را بیان کرده بود.

کاخ سفید هرگونه ارتباط میان عامل جنایت تروریستی نیوزیلند با ترامپ را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «میک مولوانی» (Mick Mulvaney) رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز در اظهاراتی مدعی شد آنچه که در خصوص تأثیرگذاری سخنان ترامپ درباره موضوع مهاجرت بر عامل کشتار تروریستی جمعه در نیوزیلند گفته می‌شود، بیهوده گوئی بوده و غیر منصفانه است!

رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید در این باره گفت: ترامپ طرفدار برتری سفید پوست‌ها نیست؛ نمی دانم چند بار باید این موضوع را تکرار کرد. تلاش برای مرتبط کردن این فرد با هر یک از سیاستمداران آمریکایی، دشواری‌های عمیقی که این نوع تحرکات به وجود می‌آورد را مورد غفلت قرار می‌دهد.

گفتنی است در حمله تروریستی دو روز گذشته به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، ۵۰ نفر جان باخته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان ملل متحد تصریح کرد که حمله به ۲ مسجد در نیوزیلند اسلام هراسانه، تروریستی و نژادپرستانه بوده است.

خانواده عامل حمله تروریستی نیوزیلند: متاسفیم!

جزئیات قوانین سخت‌گیرانه حمل سلاح در نیوزیلند فردا بررسی می‌شود

نخست وزیر نیوزیلند از بررسی جزئیات قوانین سخت‌گیرانه حمل سلاح در این کشور در نشست فردای کابینه خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن تایمز، «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند در پی حملات تروریستی به ۲ مسجد، امروز در این کشور در سخنانی اعلام کرد که جزئیات قانون جدید حمل سلاح فردا دوشنبه در نشست کابینه مطرح می‌شود.

نخست وزیر نیوزیلند در این خصوص اعلام کرد: با توجه به حادثه روز جمعه در این کشور باید قوانین حمل سلاح مورد بازبینی قرار بگیرد و هیچ فردی نیز در دولت مخالف این موضوع نیست.

«جاسیندا آردرن» در ادامه گفت که ممنوعیت مالکیت اسلحه نیمه‌خودکار (که عامل حمله تروریستی در کرایست چرچ از آن نوع استفاده کرده بود) از جمله گزینه‌هایی است که در کابینه بررسی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv