ماجرای پسر فراموش شده انیشتین که مبتلا به بیماری روانی بود!
کد خبر: ۱۳۹۰۳۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 16    -    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
آلبرت تصمیم گرفت تا پسرش را به سفرهای متعدد درمانی ببرد و برای بهبود او تمام تلاش خود را به کار بگیرد. ادوارد با بالا رفتن سنش به شعر، پیانو و روانشناسی پرداخت و مانند پدرش در دانشگاه زوریخ تحصیل کرد و می خواست روانشناس شود. او در یکی از نامه هایش نوشت:...

ماجرای پسر فراموش شده انیشتین که مبتلا به بیماری روانی بود!

ماجرای پسر فراموش شده انیشتین که مبتلا به بیماری روانی بود!اختصاصی «تابناک باتو» ـ بی گمان آلبرت انیشتین، یکی از مشهورترین دانشمندان تاریخ است، تا جایی که مردم از اسم او به عنوان صفتی برای افراد باهوش و به عنوان مترادف کلمه نابغه استفاده می کنند؛ اما با وجود شهرت او در جایگاه یک دانشمند و آگاهی بسیاری از مردم درباره دستاوردهایش، کمتر کسی درباره پسر او ادوارد و سرنوشت تلخش می داند.

ادوارد پسر همسر اول آلبرت به نام «میلِوا ماریچ» است. آلبرت همسر اولش را در دوران تحصیل در زوریخ شناخت، زیرا او تنها دختری بود که در انستیتو فیزیک زوریخ Zurich Polytechnic Institute در سال ۱۸۹۶ میلادی، فیزیک می خواند.

ماجرای پسر فراموش شده انیشتین که مبتلا به بیماری روانی بود!

با وجود اینکه میلوا چهار سال از آلبرت بزرگتر بود، آلبرت عاشق او شد و در سال ۱۹۰۳ میلادی با هم ازدواج کردند و نتیجه ازدواج سه فرزند بود: لیزریل که به طور کلی از تاریخ محو شد و بعضی می گویند او از سوی کسی به فرزندخواندگی پذیرفته شد و برخی دیگر معتقدند او در سن پایین بر اثر یک بیماری از دنیا رفته است. هانز آلبرت و فرزند سوم ادوارد آلبرت که در ۲۸ ژانویه سال ۱۹۱۰ میلادی در زوریخ متولد شد. آلبرت کوچکترین پسرش را تِه تِه صدا می کرد که از کلمه فرانسوی Petit فرانسوی به معنای کوچک گرفته شده بود.

ماجرای پسر فراموش شده انیشتین که مبتلا به بیماری روانی بود!

بنا بر این گزارش، ادوارد در کودکی کاملا سالم نبود و سالهای نخست زندگی اش را از اختلال در سلامتی رنج می برد و نمی توانست وقت زیادی را با خانواده و هم سن و سالهایش بگذراند.

آلبرت و میلوا در سال ۱۹۱۴ میلادی از یکدیگر جدا شدند. میلوا درباره جدایی اش گفت که آلبرت کارش را بر خانواده اولویت داده بود و برای نگهداری و تربیت فرزندانش وقت کافی نمی گذاشت. البته هانز آلبرت، پسر دیگر آلبرت انیشتین، حرف های مادرش را نادرست خوانده و گفته که پدرش هر روز چند ساعت به او و برادرش ادوارد می پرداخت و از آن دو نگهداری می کرد و مادرشان هم به انجام کارهای خانه مشغول می شد.

آلبرت پس از جدایی و ترک خانه برای پسرش ادوارد نگران بود و از آینده او ترس داشت. او در سال ۱۹۱۷ میلادی به یکی از دوستانش نامه نوشت و در این باره گفت: درباره حال فرزندم دچار نا امیدی شده ام، غیر ممکن است که او سلامتی اش را بازیابد و کاملاً رشد کند.

ماجرای پسر فراموش شده انیشتین که مبتلا به بیماری روانی بود!

آلبرت تصمیم گرفت تا پسرش را به سفرهای متعدد درمانی ببرد و برای بهبود او تمام تلاش خود را به کار بگیرد. ادوارد با بالا رفتن سنش به شعر، پیانو و روانشناسی پرداخت و مانند پدرش در دانشگاه زوریخ تحصیل کرد و می خواست روانشناس شود. او در یکی از نامه هایش نوشت: پدر مشهور داشتن خیلی سخت است، چون همیشه احساس می کنی که بی اهمیّت هستی!

ادوارد نیز مثل پدرش عاشق زنی شد که از او بزرگتر بود، اما رابطه آنها به شکل تراژدیکی به پایان رسید، ادوارد دچار مشکل روانی شده بود و در سال ۱۹۳۰ دست به یک خودکشی ناموفق زد. سپس پزشکان تشخیص دادند که او مبتلا به اسکیزوفرنی است. در آن دوران بیشتر اقدامات درمانی برای مبتلایان به اسکیزوفرنی دارای اثرات منفی و برعکس بود و روی بیان و توانایی های شناختی آنها اثر می گذاشت. ادوارد در یک مرکز روانی تمام وقت تحت درمان قرار گرفت. انیشتین از تشخیص این بیماری متعجب نشد زیرا که خاله ادوارد نیز دارای سابقه بیماری روانی بود.

ماجرای پسر فراموش شده انیشتین که مبتلا به بیماری روانی بود!

آلبرت انیشتین که اینک با همسر دومش السا زندگی می کرد، به خاطر بیماری روانی ادوارد بسیار غمگین بود. البته این تنها دلیل نگرانی آلبرت انیشتین نبود بلکه در اوایل دهه سی قرن بیستم، حزب نازی سلطه را به دست گرفت و آلبرت دیگر نمی توانست به فرهنگستان علوم پروس برلين، جایی که از سال ۱۹۱۴ میلادی در آنجا کار می کردد، بازگردد.

آلبرت در سال ۱۹۳۳ میلادی به ایالات متحده آمریکا گریخت. او می خواست ادوارد را نیز با خود به آمریکا ببرد؛ اما با توجه به ادامه وخامت حال روحی و روانی ادوارد نتوانست این کار را انجام دهد. به همین دلیل قبل از اینکه خود راهی امریکا شود به عیادت ادوارد رفت. آنها پس این دیدار هرگز یکدیگر را ندیدند. سرانجام ادوارد در سال ۱۹۶۵ میلادی در ۵۵ سالگی بر اثر سکته مغزی از دنیا رفت و در مقبره هونگربرگ زوریخ به خاک سپرده شد.

ادوارد سه دهه از زندگی اش را در درمانگاه روانپزشکی دانشگاه زوریخ گذراند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
5
21
یجوری میگی 4 سال بزرگتر بود انگار چیز ناشناخته ای دیدی
شادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
2
8
1939 درست است، نه 1993
ناشناس
|
Singapore
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
6
1
آلبرت در سال ۱۹۹۳ میلادی به ایالات متحده آمریکا !!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
6
29
اسم ایشون را صحیح بنویسیذ زمانیکه که من از اسم انیشتن استفاده کردم آلمانیها به من خندیدند زیرا اسم ایشون انیشتن نیست بلکه آین اشتاین است . همانگوننه که خیلی از اسمها در ایران به اشتباه رواچ شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
4
من که جایی عدد 1993 در این نوشته ندیدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
2
4
دقت کردید انسانهای متفاوت فرم انتهائی چشمانشان -منظورم به سمت خارج صورته- متفاوت از بقیه و قوسی زیبا دارد البت کامنتها رو خوندیدم خیلی پرت تر از این حرفا بید...
سیروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
1
0
انیشتن بر خلاف انتظار جهانیان یک خاءن بزرگ به علم است
او دارای مسلک و آیین یهودی است اصلا یهودی زاده است .
او دوران کودکی خود را مثل پسرش با سختی و کودنی و خرفتی گذراند . او یک خود فروخته واقعی به وزارت دفاع ایالات متحده امریکا است . او به همراه رابرت اوپن هایمر دو نفر از اشخاصی هستند که به خاطر نقش غیر مستقیم در ساخت سلاح های کشتار جمعی (بمب اتم) و کاربرد ان در پایان جنگ جهانی دوم به عنوان جنایتکار و خاءن باید در دادگاههای ببن المللی محاکمه شوند .
بی ارتباط نیست که عکس او روی یکی از اسکناسهای چاپ شده رژیم صهیونیستی )(اسراییل ) نقش بسته ؛ و از طرف سیاسیون به او پیشنهاد ریاست جمهوری اسراییل را میدهند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار