حکم متهم پرونده دختران خیابان انقلاب صادر شد
کد خبر: ۱۳۴۳۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 January 23    -    ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

یکی از متهمان پرونده موسوم به «دختران خیابان انقلاب» که در ورودی دادگاه انقلاب با ماموران درگیر شده بود، دو سال حبس تعلیقی و 50 هزار تومان جزای نقدی محکوم شد.

محمدحسین آقاسی وکیل مدافع لیلا میرغفاری اظهار داشت: موکلم پرونده‌ای در دادگاه انقلاب داشت که خرداد امسال موقع ورود به دادگاه با وجود اینکه مانتور و شلوار جین بر تن داشته، از او می‌خواهند چادر سر کند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: موکلم نمی‌پذیرد و می‌گوید حجابش خوب است و نهایتاً به او چادر می‌دهند و او نیز با ماموران درگیر و به یگان حفاظت دادگاه منتقل می‌‌شود.

آقاسی ادامه داد: نهایتاً به خاطر اظهارات موکلم، برای او پرونده‌‌ای به اتهام اتهام اهانت به رهبری، تمرد نسبت به ماموران در حین انجام وظیفه، ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی و تشویق مردم به بی‌حجابی و فحشا تشکیل می‌شود.

وکیل مدافع غفاری افزود: پرونده دو قسمت شد؛ یک قسمت در صلاحیت دادگاه انقلاب بود که دادگاه در ارتباط با اتهام اهانت به رهبری، موکلم را به دو سال حبس محکوم کرد که به مدت 3 سال تعلیق شده است.

آقاسی اضافه کرد: بقیه اتهامات در صلاحیت دادگاه عمومی بود که چند روز پیش محاکمه انجام شد و خوشبختانه دادگاه در ارتباط با تمرد نسبت به ماموران و تشویق مردم به فساد و فحشا، موکلم را تبرئه و راجع به ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی به 50 هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد. 

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
2
3
چنین احکامی که بر پایه رأفت اسلامی صادر می شوند و قاضی با وجود اینکه امکان صدور حکم سخت گیرانه تری دارد ،ولی ترجیح می دهد که حکم حداقلی داده و فرصت دوباره ای به متهم دهد،باعث دلگرمی افراد نسبت به رافت دستگاه قضا می گردد. و همین طور از این طریق فرصت را از معاندان و فرصت طلبان که منتظرند تا از کاه ،کوه ساخته و در پناه نقاب دروغین حقوق بشر،چهره دستگاه قضا را مخدوش سازند ،گرفته می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
3
خوب چرا مجبورش کردند چادر سر کنه؟ من هم بودم درگیر می شدم. زورگویی هم حدی داره
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
در همه دادگاه های دنیا، شرایطی برای حضور متهم و سایر افراد وجود داره. دادگاه های ایران هم تابع شرایط خودشه.
سید رسول زنگانلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
3
4
فقط تو مملکت یه مشکل داریم و اون هم حجاب خانم هاست و بس.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار