بلژیک ذبح شرعی را برای مسلمانان و یهودیان ممنوع کرد
کد خبر: ۱۳۲۵۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 January 06    -    ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که بلژیک از آغاز سال نوی میلادی ذبح شرعی حیوانات را برای مسلمانان و یهودیان ممنوع کرده است.

براساس این گزارش، ذبح حیوانات در کشور‌های اروپایی و اعضای اتحادیه اروپا با ذبح حلال و ذبح یهودی تفاوت‌هایی دارد. این درحالیست که بیشتر کشور‌ها از جمله کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مانند هلند و آلمان مجوز ذبح شرعی حیوانات را به اقلیت‌های دینی می‌دهند. با این اقدام، بلژیک به سوئد، نروژ، ایسلند، دانمارک و اسلوونی پیوسته است که در این کشور‌ها هیچ گونه استثنایی در ذبح حیوانات وجود ندارد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، ۵۰۰ هزار نفر از حدود ۱۱ میلیون جمعیت بلژیک را مسلمانان تشکیل می‌دهند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر هم یهودی هستند. با شرایط جدید، در صورتی که این اقلیت‌ها بخواهند گوشت ذبح شده بر طبق موازین شرعی خود تهیه کنند باید از خارج از کشور گوشت سفارش دهند که هزینه بیشتری را به آن‌ها تحمیل می‌کند و احتمالا میزان مصرف گوشت را در غذای این دسته از افراد کاهش خواهد داد.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
2
یعنی حالا شما نگران هزینه اونا نباشید به فکر مردم این خراب شده باشید که سالهاست گوشت ندیدین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
3
اقدام بسیار خوبی هست.

من به دلیل کارم مدتی مجبور بودم به کشتارگاه برم واقعا کشتار شرعی خیلی وحشتناکه و این حیوانات زبون بسته قبل از مرگ کشته شدن هم نوعان خود رو میدند و ناله میکردند و این تصویر تا مدت ها در زهن من موند و رفتار قصاب ها هم خیلی با حیوانات بد بود مثلا گوسفند بیچاره رو با گوشش میگرفتن و میکشیدن تا اون رو بکشن
فرزین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
2
0
سلام. خیلی بعید است این طرح عملی شود (حداقل برای بندر-شهر آنت ورپ). چود در آنت ورپ که مرکز تجارت جهانی الماس دنیا است (و این تجارت عمدتا در اختیار یهودی ها می باشد) محله ای بزرگ وجود دارد که فقط یهودیها در آن زندگی می کنند بگونه ای که حتی مدارس ، فروشگاهها و ... مختص به خود را دارند.
درهرصورت این طرح (از نظر بنده بعنوان یک مسلمان) با شعارهای فریبنده دموکراسی غربی، کاملا در تناقض است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
خنده دار است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار