تاریخچه لاک ناخن
کد خبر: ۱۳۱۴۶۱
تاریخ انتشار: 2018 December 27    -    ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
اینکه تاریخچه استفاده از لاک ناخن به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد، مطلب بسیار جالبی است که شاید خیلی از ما از آن اطلاع نداشته باشیم. در آن زمان خانم ها ناخن های خود را با موادی مثل سفیده تخم مرغ، برگ گل ها، موم، ژلاتین و رنگ سبزیجات رنگ می کردند.

تاریخچه لاک ناخناینکه تاریخچه استفاده از لاک ناخن به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد، مطلب بسیار جالبی است که شاید خیلی از ما از آن اطلاع نداشته باشیم. در آن زمان خانم ها ناخن های خود را با موادی مثل سفیده تخم مرغ، برگ گل ها، موم، ژلاتین و رنگ سبزیجات رنگ می کردند. یونانیان ابتدا بیشتر از حنا برای رنگ ناخن استفاده می کردند.

لاک ناخن

در یونان باستان لاک ناخن بانوان نشانگر طبقه اجتماعی و وضع اقتصادی آنان بوده است. به همین دلیل افرادی که جز قشر متوسط جامعه بودند تنها اجازه داشتند از رنگ های کم رنگ استفاده کنند. اما در مقابل بانوانی که وضع مالی خوبی داشتند و اشراف زاده بودند می توانستند از رنگ های پر رنگ استفاده کنند. گفته می شود ملکه ی معروف مصر باستان به نام Nefertiti بیشتر مواقع از رنگ قرمز برای لاک ناخن خود استفاده می کرده است.

لاک ناخن

لاک ناخن

امروزه دیگر رنگ ناخن های شما نشانگر سطح اجتماعی شما نیست. بلکه شما تنها رنگی را انتخاب می کنید که برای موقعیتی که می خواهید در آن قرار بگیرید مناسب باشد، پس با دقت آن را انتخاب کنید چرا که ناخن هایتان بسیار دیده می شوند.

شرکت آرایشی Revlon  اولین شرکتی است که لاک ناخن را در سال 1916 میلادی تولید کرده است و به تدریج مدل های مختلفی از آن تولید شده است.

لاک ناخن

امروزه مواد مختلفی برای برای تزیین ناخن ها استفاده می شود و رنگ های بسیار متفاوتی توسط شرکت های مختلف تولید شده است.

بپوشیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار