قاتل ۸۲ زن به ۲ بار حبس ابد محکوم شد
کد خبر: ۱۳۰۰۰۹
تاریخ انتشار: 2018 December 11    -    ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

یک قاتل روس که بخاطر قتل 22 زن دو سال پیش به حبس ابد محکوم شده بود، بخاطر مشخص شدن 60 قتل دیگر برای دومین بار به حبس ابد محکوم شد.

دادگاه استان ایرکوتسک، «میخاییل پوپکوف» افسر سابق پلیس که به خاطر قتل های زنجیره ای معروف شده است را به جرم قتل 60 زن دیگر به حبس ابد دوم محکوم کرد.

پوپکوف در اداره پلیس منطقه آنگارسک در خاور روسیه کار می کرد و سال 95 برای نخستین بار به جرم قتل 22 زن به حبس ابد محکوم شد.

وی که به جانی دیوانه آنگارسک معروف شده است به تمامی قتل ها از جمله کشتن یک افسر پلیس اعتراف کرده است.

قتل زنان روس توسط این جانی از سال 1994 تا 2010 میلادی صورت گرفت و افسر پلیس نیز در سال 1999 کشته شد.

این قاتل به تازگی از دادگاه به دلیل لغو درجه افسری او شکایت کرده بود چرا که به همین دلیل مستمری بازنشستگی او قطع شده است.

بر اساس گزارش ها، قربانیان بین 17 تا 38 سال سن داشتند و اجساد آنان چند روز پس از ناپدید شدن در مناطق مختلف استان ایرکوتسک ازجمله درکنار قبرستان ها یا حاشیه جاده ها یا مناطق جنگلی با نشانه های تجاوز به عنف پیدا می شد.

ماموران امنیتی در کنار اجساد زنان، آثار لاستیک های خودرو از نوع «نوا» (نوعی خودرو روسی) را یافتند و پس از تحقیقات گسترده و بازجویی از حدود 30 هزار نفر و تحقیقات ژنتیکی آثار باقیمانده بر اجساد قربانیان، موفق به شناسایی فرد قاتل شدند.

پوپکوف گفته است که فقط زنان سبک سر و هوسران را مجازات کرده است.

مجازات مرگ در روسیه پس از فروپاشی شوروی با پیروی از قوانین اروپا منع شد و حبس ابد در این کشور شدیدترین مجازات محسوب می شود.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار