عجیب‌ترین گاو دنیا را کسی نمی‌خرد +عکس
کد خبر: ۱۲۸۷۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
bato-adv
bato-adv

در استرالیا یک سوپرگاو قدش به حدود دومتر و وزنش به ۱۴۰۰ کیلوگرم رسیده و همین باعث شده هیچ خریداری نداشته باشد؛ چرا که همه می‌گویند برای بردن و یا رسیدگی به او امکانات لازم را ندارند.

نام این گاو سیاه وسفید نیکرز است و گمان می‌رود در استرالیا که یکی از قطب‌های اصلی دام‌داری جهان است، بزرگترین گاو زنده باشد.

قد نیکرز ۱۹۴ سانتیمتر و وزن او ۱۴۰۰ کیلوگرم است و همان طور که در عکس بالا دیده می‌شود به طرز مشهودی از گاوهای مزرعه محل سکونتش درشت‌تر است.


نیکرز که هفت سال دارد، تا همین اواخر برای حراجی به بازار محلی برده می‌شد اما کم کم مالکش، جف پیرسون، متوجه شده که هیچ کس قادر به خرید او نیست چرا که ابزار و امکانات مناسب هیکل او را ندارد.

بدین ترتیب نیکرز این شانس را پیدا کرده که به جای روانه شدن به سلاخ‌خانه یا هر جای دیگری، مابقی عمرش را در مزرعه مایلوپ بگذارند.

به گفته آقای پیرسون، نیکرز که از نژاد هلشتاین است به طرز چشم‌گیری درشت‌تر از گاوهای هم نژاد خود است.

"اون از اول هم گنده‌تر از همه بود و با گله که راه می‌رفت کاملا تابلو بود. اوایل گفتیم شاید رشدش متوقف بشه. اما نشد و همین‌طوری بزرگ و بزرگ‌تر شد. چند راس گاو دیگه که هم سن و سال او بودند راهی قصابی‌ها و کشتارگاه‌ها شدن اما اون موند و ما هم تصمیم گرفتیم دیگه کاری باهاش نداشته باشیم و بگذاریم همینجا زندگی کنه."

تاکنون بزرگترین گاوی که نامش در کتاب رکودها ثبت شده در ایتالیا و به سال ۲۰۱۰ بوده که قدش ۲ متر و یک سانتیمتر اندازه‌گیری شده است.

فردا

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
4
8
ایشان یک گاو نر هستند که اخته شده اند و تحت تغدیه با سویا و ذرت تراریخته قرار گرفته اند. بسیاری از گوشت های منجمدی که از آمریکای جنوبی وارد ایران میشود و بسیاری از مرغ هایی که در ایران و تحت یک دوره 45 روزه پرورش میابند هم همین وضعیت را دارند. البته احتمال استفاده از هورمون های بدن سازی هم بر روی این گاو وجود دارد.

هموطنان عزیز اگر به سلامت خود و خانواده خود اهمیت میدهید سعی کنید تا حد امکان از مصرف گوشت های وارداتی و مرغ های کارخانه ای داخلی خودداری کنید.

اگر برای شما امکان پذیر هست سعی کنید در منزل خود چند مرغ محلی پرورش دهید که هم از تخم مرغ آنها استفاده خواهید کرد و هم از شر حشرات موذی خلاص خواهید شد.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
7
خدا دوستش داشته که با این شرایط تا آخر عمرش زندگی میکنه و سلاخی نمیشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv