نکته ای ساده اما کارآمد در ریشه‌کن شدن مالاریا
کد خبر: ۱۲۸۰۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 December 21    -    ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
البته پیروزی در جنگ علیه مالاریا نزدیک است. در گذشته ی نه چندان دور به جای هر دو دقیقه، در هر سی ثانیه یک کودک جانش را بر اثر مالاریا از دست میداد. در کشورهایی چون اکوادور، هائیتی و جمهوری دومینیکن نیز میزان مالاریا آنقدر پایین هست که می توان به ریشه کن شدن آن امید داشت.

نکته ی ساده ای که می تواند در ریشه‌کن شدن مالاریا موثر باشد

 نکته ی ساده ای اما کارآمد در ریشه‌کن شدن مالاریااختصاصی «تابناک باتو»؛ یکی از قدیمی ترین بیماری ها در جهان توسط یکی از نفرت انگیزترین موجودات حمل می شود؛ مگس. نیمی از جمعیت جهان در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. در واقع در هر دو دقیقه یک کودک بر اثر ابتلا به این بیماری کشنده و البته قابل پیشگیری جان خود را از دست می دهد و با وجود تلاش های بسیار در جهت نابودی مالاریا، این بیماری زندگی میلیاردها تن را در سرتاسر جهان تحت تأثیر قرار داده است، به ویژه در مناطق روستایی که دسترسی به مراقبت های بهداشتی می تواند محدود باشد.

بنا بر این  گزارش، در سال ۲۰۱۶، ۲۱۶ میلیون تن در سرتاسر جهان مبتلا به این بیماری شدند و نزدیک به نیم میلیون تن جان خود را از دست دادند. تقریبا 70 درصد از مبتلایان کودک بودند. مالاریا می تواند زنان باردار، افراد بیخانمان، کارگران معدن و کارگران مزارع را هدف گیرد.

نکته ی ساده ای که می تواند در ریشه‌کن شدن مالاریا موثر باشد

از تلاش های صورت گرفته، میتوان به سعی دولت ونزوئلا اشاره کرد که به طور شگفت انگیزی گسترش مالاریا را کاهش داده بود اما بحران های سیاسی و اقتصادی این کشور بسیاری از این تلاش ها را خنثی نموده به طوری که اخیرا گسترش مالاریا در این کشور به رقم ۷۶ درصد رسیده است.

نکته ی ساده ای که می تواند در ریشه‌کن شدن مالاریا موثر باشد

البته پیروزی در جنگ علیه مالاریا نزدیک است. در گذشته ی نه چندان دور به جای هر دو دقیقه، در هر سی ثانیه یک کودک جانش را بر اثر مالاریا از دست می داد. در کشورهایی چون اکوادور، هائیتی و جمهوری دومینیکن نیز میزان مالاریا آنقدر پایین هست که می توان به ریشه کن شدن آن امید داشت.

اختصاص منابعی چون تورهای خواب، تست های تشخیص سریع و دیگر پیشگیری های لازم و همچنین ابزارهای درمان آن هم در زمان پایین بودن میزان مالاریا می تواند در جلوگیری از انتشار و ریشه کن کردن آن برای همیشه مؤثر باشد.

نکته ی ساده ای که می تواند در ریشه‌کن شدن مالاریا موثر باشد

اگر دقت کنید تمامی موارد ذکر شده مربوط به رفتار پس از انتقال بیماری هستند به جز تور خواب. تور خواب تا کنون موثر ترین چیزیست که از شروع مالاریا جلوگیری می کند. جلوگیری هم می تواند زندگی کودکی را نجات دهد. و این همان نکته ای است که در عین سادگی این بیماری را نیست و نابود خواهد کرد.

نکته ی ساده ای که می تواند در ریشه‌کن شدن مالاریا موثر باشد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
1
عموما مشکلات بزرگ راه حلهای ساده ای دارند
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
2
اصلی ترین وظیفه شما انتقال اطلاعات صحیح است..

انگل مالاریا توسط یک تیره از پشه به نام آنوفل به انسان منتقل می‌شود نه مگس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار