اشتباه در تبریک روز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)
کد خبر: ۱۲۷۸۷۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2018 November 19    -    ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

لطفا به تصویر زیر توجه نمایید:

اشتباه در تبریک روز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)

اشتباه در تبریک روز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)«به گزارش تابناک باتو» شورای اسلامی و شهر داری شهر «پردیس» (تهران) با نصب بنری در جنب یکی از میادین اصلی، هشتم ربیع الاول را به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی (عج) تبریک گفته است. این در حالی است که چنین تبریکی در چنین روزی اصلا مرسوم نیست، زیرا هشتم ربیع الاول روز شهادت جانسوز امام عسکری (ع) پدر بزرگوار امام زمان (عج) است و کسی روز شهادت امام قبلی، آغاز امامت امام بعدی را تبریک نمی‌گوید، زیرا آن روز از روز‌های عزا و حزن حضرت مهدی (عج)، خاندان پیامبر (ص) و شیعیان راستین ایشان محسوب می‌شود و چنین مساله‌ای در شیعه در قدیم و جدید رسم نبوده و نیست. مثل این می‌ماند که شما روز بیست و هشتم صفر (روز رحلت پیامبر (ص))، بنر بزنید و آغاز امامت حضرت علی (ع) را تبریک بگویید یا روز دهم محرم (عاشورا) شورای اسلامی شهر در میادین مختلف بنر نصب نماید و آغاز امامت و ولایت امام زین العابدین (ع) را به شیعیان تبریک و تهنیت گوید.
اگر چه بر اساس عقیده شیعه از لحظه شهادت امام سابق، امامت و ولایت امام بعدی به اذن خدا آغاز می‌شود، ولی چنین تبریک گویی‌هایی شایسته و بایسته نیست.
ناگفته نماند برای حضرت مهدی (عج) به حسب جایگاه و منزلت ویژه‌ای که نسبت به سایر امامان (ع) دارند و به جهت یاد کرد بیشتر ایشان و هدف الهی آن بزرگوار، روز بعد از شهادت پدر گرانقدرشان را روز بیعت و آغاز امامت رسمی ایشان در نظر می‌گیرند که هم روزِ حزن شهادت امام عسکری (ع) در هشتم ربیع الاول مغفول واقع نشود و هم در روز نهم ربیع مردم با عقیده ناب مهدویت، پیمان دیگری ببندند؛ لذا این اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر پردیس در استان تهران خیلی اسلامی به نظر نمی‌رسد و امید است که سال‌های دیگر مرتکب چنین خطا و اشتباه آشکار نشوند.

سید مرتضی میرسراجی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
1
3
عالی
حسین رمضانی
|
Germany
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
1
2
درود حق با شماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
2
سلام چیزی که نوشته شده کاملا درسته
بارفتن یک خورشید بلافاصله خورشیدی طلوع خواهد کرد و زمین هرگز بدون امام نمی ماند
همانطور که روز عاشورا روز امامت امام سجاد (ع) است

ولی به احترام شهادت یک روز بعد جشن می گیریم
مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
1
متاسف باید بود شورای اسلامی شهر این موارد اسلامی را مورد عنایت قرار نمی دهد سپاس فراوان از یاد آوری شما
بهانه
|
Netherlands
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
1
روز8 ربیع الاول که روز شهادته تبریک نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار