ممنوعیت تبلیغ پفک، چیپس، سوسیس و کالباس
کد خبر: ۱۲۷۴۳۷
تاریخ انتشار: 2018 November 14    -    ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵

گرچه صداوسیما به دلیل مشکلات مالی که چند سالی است به آن دچار است، ناچار است از تبلیغ هر کالایی در رسانه خود استقبال کند. چه بسا در برخی از این آگهی ها شاهد تبلیغ کالاهای بسیار مضرّ برای کودکان هستیم. اما سرانجام سید حسن هاشمی وزیر بهداشت دست به کار شده و نامه ای خطاب به صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین علی عسگری رییس سازمان صداوسیما درباره ممنوعیت تبلیغات برخی اقلام مضرّ در تمام رسانه ها نوشته است.

حذف تبلیغ ۳۶ کالا از تیزرهای تلویزیونی

 

ضمن اینکه کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو هم درباره نامه مذکور سخن گفته بود و اولویت بندی فهرست کالاهایی که قرار است حذف شوند.

او در این نامه از ۳۶ کالا نام برده که با نگاهی به این اقلام قطعا صداوسیما دچار بحران مالی شدیدی خواهد شد؛ مگر اینکه به نوعی با رایزنی ها برخی کالاها را از این لیست معاف کند! چرا که بخش مهمی از اقتصاد این سازمان بر پایه تبلیغات است و با توجه به تعدد آگهی های بازرگانی در این رسانه چه به صورت زیرنویس و چه تیزرهای تبلیغاتی قطعا با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

گرچه با گذشت دو روز همچنان تبلیغ برخی کالاهای نام برده در این لیست از شبکه های مختلف تلویزیون پخش می شوند، اما با نگاهی به اقلام مذکور در این لیست از جمله: انواع روغن سرخ کردنی، انواع نوشیدنی ها، سوسیس و کالباس و چیپس و پفک می توان نتیجه گرفت که اگر این اقدام در زمینه حذف تبلیغات کالاهای مضرّ از تلویزیون صورت بگیرد، صرفا تبلیغات فرش و شرکت های مخابراتی و موسسه های آموزشی اجازه پخش آگهی دارند.

گرچه تا به امروز هم این شرکت ها چنان قدرتی در تبلیغات دارند که به جرات می توان گفت تلویزیون را در تسخیر خود درآورده اند. این را می توان در همان ستاره مربع معروف و قرعه کشی های میلیونی مشاهده کرد که در همه برنامه های این رسانه نفوذ کرده اند!

بانی فیلم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار