معبد زیبا و مهندسی شده ملکه هتشپسوت در مصر
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۵۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 24    -    ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
معبد زیبا و مهندسی شده ملکه هتشپسوت در مصر باستان، این معبد با وجود گذشت سه هزار سال از زمان ساخت ،هنوز تازگی و جذابیتش را حفظ نموده است.

معبد زیبا و مهندسی شده ملکه هتشپسوت در مصرمعبد زیبا و مهندسی شده ملکه هتشپسوت در مصر باستان، این معبد با وجود گذشت سه هزار سال از زمان ساخت ،هنوز تازگی و جذابیتش را حفظ نموده است. یکی از زیباترین بخش های آن پله های کوچک ورودی می باشد که در نهایت تقارن ساخته شده است. ملکه هتشپسوت دومین زن فرعون در تاریخ مصر باستان می باشد. اولین زن فرعون شخصی بنام صبکنفرو نام داشت. ملکه هتشپسوت 1479 سال قبل از میلاد به قدرت رسید و جزو سلسله هجدهم فراعنه بود. با وجود اینکه زن بود اما یکی از موفق ترین فراعنه در تاریخ مصر محسوب می شود. هتشپسوت همچنین بعنوان یک سازنده معروف است زیرا در زمان سلطنت او سازه های فراوانی ساخته شد. او همچنین به تجارت بسیار اهمیت می داد و شبکه گسترده ای از تجارت را راه اندازی نمود. وقتی درگذشت ثروت هنگفتی باقی گذاشت. ثروتی که در نتیجه تجارت بدست آورده بود.

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Turkey
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
فاعتبروا یا اولوالابصار،! آی حاکمانی که با رسیدن به قدرت با سیاست ورزی منفی هر روز قدرت خود را بسط دادید و دست قاطبه ملت و نمایندگانشان را کوتاه کردید، ببینید که از شما قویتر و ثروتمندتر و داناتر هم بوده اند،همه روزی می میریم،مهم اینه که چه توشه ای می فرستیم و چه تاریخی به جا می گذاریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv