این‌ها مواردی است که از زندگی احساس رضایت می‌کنید
کد خبر: ۱۲۴۱۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 October 26    -    ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
او بر این باور است که اندازه‌گیری میزان رضایت در این حوزه‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا میزان رضایت و خوشبختی کلی فرد از زندگی را مشخص کنیم. جالب این که بسیاری از این عوامل که با خود خوشبختی به ‌همراه دارند، باعث کاهش استرس هم می‌شوند؛ عواملی نظیر ورزش، بروز خلاقیت های هنری، داشتن خانه‌ای مرتب و منظم و لذت‌بردن از کار.

عوامل_خوشبختی

 عوامل_خوشبختیبه گزارش «تابناک باتو»؛ دکتر مایکل فریش، استاد دانشگاه بیلور و یکی دیگر از پیشگامان روان‌شناسی مثبت‌گرا، پانزده مورد از عوامل خوشبختی را پیدا کرده است که موجب رضایت فرد از زندگی می‌شود. او بر این باور است که اندازه‌گیری میزان رضایت در این حوزه‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا میزان رضایت و خوشبختی کلی فرد از زندگی را مشخص کنیم. جالب این که بسیاری از این عوامل که با خود خوشبختی به ‌همراه دارند، باعث کاهش استرس هم می‌شوند؛ عواملی نظیر ورزش، بروز خلاقیت های هنری، داشتن خانه‌ای مرتب و منظم و لذت‌بردن از کار.

وقتی استرس زیادی بر شما وارد می‌شود اغلب مواقع ذهن‌تان درگیر این است که آن استرس را از خود دور کنید؛ هرچند که شما با پیروی از یک برنامه‌ی کاهنده‌ی استرس (شامل فعالیت‌هایی که در کوتاه‌مدت استرس شما را کم می‌کند) می‌توانید در بلندمدت زندگی شادی داشته باشید. وقتی حالت کلی خوشبختی را در زندگی‌تان بگنجانید و مشخصات سبک زندگی‌ای را که مروج آن هستید، به عادت روزمره‌ی خود بدل سازید، برای از بین بردن استرس در طول زندگی خود توانمندتر خواهید بود.

این عوامل عبارت‌اند از؛

۱. سلامتی
با حفظ سلامتی خوشبختی هم حفظ خواهد شد. مشکلات مربوط‌ به سلامتی، استرس اضافی را به زندگی وارد می‌کنند و انجام برخی کارها را که باعث خوشبختی و رضایت شما از زندگی می‌شوند، دشوار می‌سازند.

۲. عزت نفس
ایجاد عزت نفس در کودکان مهم است، اما اینکه باید نسبت ‌به خویشتنِ خویش حس خوبی داشته باشیم چیزی نیست که فقط به کودکان‌مان یاد بدهیم. خود ما هم به داشتن عزت نفس نیاز داریم. باید آنچه را هستیم، دوست بداریم. عزت نفس پایین بسیاری از حوزه‌های زندگی ما را با مشکل مواجه می‌کند.

۳. اهداف، ارزش‌ها و معنویات
این سه مورد باهم تفاوت دارند اما در دسته‌ای جای می‌گیرند که دربردارنده‌ی تمرکز درونی و مثبت بر چیزی است که بزرگ‌تر از حال حاضر شماست.

عوامل_خوشبختی

۴-پول
پولدار بودن باعث نمی شود به خوشبختی چندانی دست یابید، اما قطعاً می دانید بی‌پولی سبب استرس شده و احساس خوشبختی را به چالش می کشد. برای خوشبخت بودن در زندگی باید به قدر کافی پول داشت تا بتوان با خیال راحت زندگی کرد.

۵-کار
برای داشتن احساس خوشبختی باید کاری داشت که حس خوبی به شما بدهد. اگر بیکار باشید یا رضایت شغلی وجود نداشته باشد، قطعاً خوشبخت هم نخواهید بود.

۶-تفریح
برای خوشبخت بودن و کاهش استرس به سرگرمی، اوقات فراغت و بازی نیاز داریم. البته نیاز نیست تمام روز را صرف بازی و سرگرمی کنید اما باید لحظاتی را به بازی و سرگرمی اختصاص دهید.

۷-یادگیری
یادگیری مهارت‌های جدید و رشد فردی سبب دست یابی به رضایت خواهد شد و می تواند منابع بزرگ‌تری را در زندگی برایتان فراهم کند؛ منابعی که سبب کاهش استرس و افزایش خوشبختی می شود.
۸-خلاقیت

فعالیت‌های هنری که سبب بروز خلاقیت می شود حتی برای سلامتی و خوشبختی کسانی که خود را از جمله افراد خلاق نمی‌دانند، مفید است.

۹-عشق
با داشتن عشق می توان در زندگی شادی و خوشبختی واقعی را تجربه کرد.

۱۰-دوستان
داشتن دوستان خوب می تواند سبب ایجاد رضایت و شادی در تمام زندگی شود و شما را در مقابل استرس و ناامیدی مقاوم کند. یکی از فواید دوستی برای سلامتی، افزایش طول عمر است.

 

۱۱-خانواده
ارتباط نزدیک با اعضای خانواده زندگی شما را پرنشاط و معنادار می کند، مگر این که خانواده‌یخوبی نداشته باشید. با یافتن راه‌هایی برای برقراری ارتباط با خانواده‌تان می توانید استرس و تنش را از زندگی خود حذف کنید.

۱۲-خانه
در پایان یک روز سخت و پرتنش، داشتن خانه‌ای امن و مرتب سبب رفع خستگی و کاهش استرس خواهد شد.

۱۳-محله
زندگی در محله‌ای امن، محله‌ای که در آن هیچ خطر مالی و جانی وجود ندارد و همسایه‌ها حامی و دوست یکدیگر هستند، سبب شادی و رضایت از زندگی می شود.

۱۴-جامعه
احساس تعلق به یک جامعه، جامعه‌ای فیزیکی مانند محله‌ای که در آن زندگی می کنید یا بودن در جمع دوستانی که اهداف، دیدگاه‌ها و علاقه‌مندی‌های مشترکی دارید، برای داشتن احساس شادی و خوشبختی نیاز است.

۱۵-کمک کردن به دیگران
ما انسان‌ها دوست داریم در شرایط مختلف به یکدیگر کمک کنیم. با انجام کارهای خیرخواهانه، احساس شادی بیشتر و استرس کمتری را تجربه خواهیم کرد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
1
1
من حس می کنم خیلی بدبختم ربطی به اینها هم نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار