مسئول حمله خونین اهواز مشخص شد
کد خبر: ۱۲۲۱۲۷
تاریخ انتشار: 2018 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله تروریستی صبح امروز در اهواز را به عهده گرفت.

یعقوب حر التسطری سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال حمله تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز را پاسخی به آنچه سرکوب عرب‌های اهوازی خواند ، دانست و گفت: ما راهی جز مقاومت نداریم. مقاومت ملی اهواز عملیات امروز را علیه سپاه و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی انجام داد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که آیا الحوازیه مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد، گفت: من می‌گویم که مقاومت ملی اهواز این کار را انجام داد.

وی در ادامه این گفت‌وگو مدعی شد که فعالیت این گروه‌های تروریستی تنها علیه سپاه و در جاهایی بوده که غیرنظامیان در آن نبوده‌اند،

این در حالی است که در میان آسیب دیدگان این حمله تعداد زیادی شهروند غیرنظامی شامل کودکان به چشم می‌خورد.

این سخنگو همچنین گفت که هدف اولیه آنها حمله به جایگاه مقامات ایران حاضر در رژه بوده است.

به گزارش ایسنا، گروهک تروریستی الحوازیه در خوزستان، بوشهر و مناطقی از جنوب فارس فعالیت دارد و ادعای تجزیه طلبی دارد که به حرکت‌های جدایی طلبانه دوران شیخ خزعل بازمی‌گردد.

رهبران این گروه ها هرچند داعیه دفاع از خلق عرب را دارند اما مانند داعش، تعصبات دینی و قومی و تندروی‌های تروریستی را مورد تاکید قرار داده و اکنون می‌خواهند با حمله به کشورمان و عملیات تروریستی، زمینه را برای تضعیف اقتدار ایران فراهم آورند.

تجزیه طلبان وهابی الاحوازی که مقر اصلی‌شان در انگلستان و شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخش‌هایی از خوزستان را تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری‌های مسلحانه‌ای را ایجاد کرده‌اند.

این تجزیه طلبان که خود را بنام "الاحوازیه" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و آمریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است، اعتقاد دارند که از سال 1925 میلادی، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارس‌ها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار