کلاغ های باهوش زباله های پارک را جمع می کنند!
کد خبر: ۱۱۸۰۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
که ته سیگارها نزدیک به ۱۲ سال طول می کشد تا به طور کامل تجزیه شوند. بنابراین از آنجایی که سالانه ۴ و نیم هزار میلیارد ته سیگار در جهان در محیط طبیعی رها می شود، این مساله بسیار بغرنج شده است و کلاغ ها می توانند گزینه ی مناسبی برای حل...

کلاغ های باهوش تَه سیگارهای پارک را جمع می کنند!

آموزش کلاغ ها برای جمع آوری زبالهاختصاصی «تابناک با تو»؛ هرچند که در افسانه ها و داستان های قدیمی همواره کلاغ ها نمادی از نحسی و بدیُمنی بوده اند اما این پرندگان از هوش فوق العاده ای برخوردارند؛ کلاغ ها آنقدر باهوشند که ممکن است باعث ترس ما بشوند. مغز کلاغ تنها به اندازه ی بند انگشت انسان است اما آنچه اهمیت دارد نسبت اندازه مغز کلاغ به بدن است. مغز کلاغ نسبت به بدنش با مغز نخستین سانان قابل مقایسه است. 

کلاغ ها قدرت سازگاری با دنیای انسانها را دارند و حرکات انسانها را یاد می گیرند. حتی دیده شده که کلاغ ها هسته ها و آجیل ها را روی خط عابر پیاده می اندازند تا اتومبیل ها از روی آنها عبور کنند و آنها را باز کنند و حتی چراغ راهنما را نگاه می کنند و وقتی چراغ سبز شد برای برداشتن مغزها اقدام می کنند و همین موضوع به تنهایی نشان می دهد که آنها از برخی افرادی که دیده ایم باهوشترند.

آموزش کلاغ ها برای جمع آوری زباله

در همین راستا فرانسوی ها تصمیم گرفته اند تا از هوش کلاغ ها به نفع محیط زیست استفاده کنند. یک پارک بازی در فرانسه شش کلاغ را تربیت کرده تا در مقابل دریافت غذا، تَه سیگارها و زباله هایی که مراجعه کنندگان روی زمین می ریزند را جمع کنند. این کلاغ ها هر بار که زباله ای را در سطل می اندازند، از ظرف کوچک مخصوصی به آنها غذا داده می شود.

«کریستوفی گابوری» مدیر مرکز آموزش پرندگان در پارک «پوی دوفو» در غرب فرانسه شش کلاغ را نگهداری و تربیت کرده تا در مقابل زباله ای که جمع می کنند غذا دریافت کنند.

آموزش کلاغ ها برای جمع آوری زباله

پارک تاریخی پوی دوفو در فرانسه

گابوری بر این باور است که کلاغ ها پرندگان مظلومی هستند، زیرا از نظر همه ی مردم این پرندگان منبع سر و صدا به حساب می آیند اما همین پرندگان به نفع محیط زیست عمل می کنند و چهره اش را تغییر می دهند.

او می گوید گاهی کلاغ ها می خواهند او را گول بزنند و به جای زباله برایش یک تکه چوب می آورند و می خواهند که به آنها غذا بدهد. اين کلاغ ها تا چند روز دیگر رسماً کارشان را در پارک شروع خواهند کرد.

آموزش کلاغ ها برای جمع آوری زباله

ناگفته نماند که ته سیگارها نزدیک به ۱۲ سال طول می کشد تا به طور کامل تجزیه شوند. بنابراین از آنجایی که سالانه ۴ و نیم هزار میلیارد ته سیگار در جهان در محیط طبیعی رها می شود، این مساله بسیار بغرنج شده است و کلاغ ها می توانند گزینه ی مناسبی برای حل معضل ته سیگارها و انواع مختلف زباله هایی باشند که بشر روی زمین می ریزد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
1
1
در اینجا هم اموزش میدن طلاهای مردمو بدزدن......
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار