مرگ سرمربی اسبق بایرن مونیخ
کد خبر: ۱۱۶۵۳
تاریخ انتشار: 2015 September 19    -    ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
 کرامر که به پروفسور فوتبال مشهور بود در بین سال های 1975 تا 1977 سرمربیگری باشگاه بایرن مونیخ را بر عهده داشت.

 به گزارش DFB، ولفگانگ نیزرباخ رئیس فدراسیون  فوتبال آلمان در این خصوص گفت:

    ما یکی از بزرگترین مربی ها و افرادمان را از دست دادیم. دتمار کرامر یک سفیر مشهور برای فوتبال بود. تخصص او مورد قدردانی تمام افرادی قرار گرفته که او را می شناخته اند. او شخصی دوست داشتنی بود و به خوبی زندگی کرد. جز احترام، نمی توانم چیزی در مورد او و کارش بر زبان بیاورم.

کرامر  به عنوان سرمربی و مربی در 90 کشور مختلف کار کرده است و این جدا از مسئولیت هایش در فیفا و فدراسیون فوتبال آلمان می شود. او در سال 2011 به نخستین مربی ای تبدیل شد که از سوی فدراسیون فوتبال آلمان جایزه یک عمر تلاش برای ورزش را دریافت کرد.

گفتنی است کرامر مدتی در فوتبال ایران نیز حضور داشت. ناصر ابراهیمی مربی سابق پرسپولیس و تیم ملی در مورد وی گفته بود:

    فوتبال ایران با آمدن دتمار کرامر معروف دگرگون شد. او در ابتدای دهه 50 شمسی به ایران آمد و 30 نفر از بهترین‌ها سرکلاسش نشستند؛ ایرانی، قطری، آمریکایی و خلاصه یک کلاس بین‌المللی 3ماهه که نفرات شبانه‌روز مثل یک دانشگاه دروس تئوری و عملی را زیر نظر این استاد بزرگ می‌آموختند. کرامر بعداً در اندونزی و ژاپن هم این دوره‌ها را گذاشت و در ایران فقط 15 نفر قبول شدند. حسن حبیبی اول شد، امیر آصفی دوم، یاوری سوم و من چهارم شدم. ما اصلاً کتاب و رفرنس داشتیم و سخت‌ترین امتحانات بود، امتحانات عملی هم بود. در سیستم‌‌ها و قوانین تا تغذیه و روانشناسی و... مثلاً یک بازیکن را تحویل می‌داد و می‌گفت روحیه‌اش را بالا ببر! خلاصه تغییر در فوتبال ایران از آن کلاس شروع شد و وقتی ما‌‌ها رفتیم سر تمرین بازیکنان دیدند که تمرین و نحوه بازی و همه‌چیز عوض شده و تغییر را باور کردند.



طرفداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار