اعلام گذشت از قاتل پس از ۲۱ سال حبس
کد خبر: ۱۱۲۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 June 17    -    ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

مردی که ۲۱‌سال قبل با همدستی سه نفر از دوستانش مرد محضر دار را به قتل رسانده‌است با تلاش خیران از قصاص فاصله گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، روز پنجم آذر سال‌۷۶ بود که مأموران از قتل مرد محضر‌داری در حوالی سه راه افسریه با خبر و راهی محل شدند. لحظاتی بعد وقتی مأموران پلیس و بازپرس ویژه قتل قدم در قتلگاه گذاشتند با جسد مرد ۵۵‌ساله‌ای به نام محمد داخل محضر روبه‌رو شدند که دهان و دست و پایش با پارچه‌ای بسته شده بود. نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول صاحب محضر است که بر اثر خفگی به کام مرگ رفته است. مأموران در بررسی‌های محل حادثه با بهم ریختگی داخل محضر روبه‌رو شدند که حکایت از این داشت سارق یا سارقانی به محضر دستبرد زده و پس از سرقت گاوصندوق و تعدادی وسایل دیگر مرتکب قتل شده‌اند.


در چنین شرایطی مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان قتل آغاز کردند تا اینکه در این حادثه به رد پای پسر ۱۷‌ساله‌ای به نام بهنام رسیدند. بررسی‌ها نشان داد وی مدتی قبل در محضر مقتول کار می‌کرده، اما پس از حادثه به طرز مرموزی ناپدید شده است. بنابراین بهنام به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب مأموران قرار گرفت تا اینکه چند روز بعد بازداشت شد.


دستگیری شاگرد خطاکار
متهم ابتدا منکر قتل شد، اما در تحقیقات فنی لب به اعتراف گشود و گفت: همراه سه نفر از دوستانش نقشه سرقت مرگبار را طراحی و اجرا کرده است.


وی گفت: مدتی بود در محضر مقتول مشغول به کار بودم و خبر داشتم مقتول درآمد خوبی دارد و تمامی پول‌هایش را داخل گاوصندوق نگهداری می‌کند. همین موضوع مرا وسوسه کرد تا به فکر سرقت از آنجا بیفتم و با سه نفر از دوستانم به نام‌های احسان، سهراب و ابراهیم نقشه سرقت از محضر را طراحی و اجرا کنیم. آن روز من به بهانه مشورت گرفتن درباره ازدواج به محضر رفتم. به مقتول گفتم قصد دارم با دختری به نام شهین ازدواج کنم، اما پدر و مادرش مخالف هستند. از او خواستم مرا راهنمایی کند و او هم قبول کرد. در حال مشورت دادن به من بود که سه همدستم وارد شدند. همان لحظه مقتول متوجه نیت ما شد و خواست از جایش بلند شود که احسان و سهراب او را روی صندلی‌اش نشاندند. دست و پای او را با پرده دفترش بستیم و بعد هم سهراب و احسان هر دو تکه‌ای از پرده را بریدند و داخل دهانش گذاشتند تا صدایش را کسی متوجه نشود. ما در ادامه گاوصندوق، تلویزیون، ویدئو و تلفن او را سرقت کردیم و از آنجا خارج شدیم. وی در پایان گفت: او زنده بود و ما قصد قتل نداشتیم و فکر می‌کردیم فردی یا افرادی به داخل محضر می‌آیند و او را نجات می‌دهند.
به‌دنبال اعتراف متهم، مأموران سه همدست وی را بازداشت کردند.


سه متهم در تحقیقات با اظهار پشیمانی حرف‌های بهنام را تأیید کردند.


قصاص برای دو متهم ردیف اول
پس از تحقیقات تکمیلی دو متهم ردیف اول به نام‌های احسان و سهراب به اتهام مشارکت در قتل عمد مرد محضر دار در شعبه‌۱۶۰۳ دادگاه عمومی به قصاص محکوم و دو متهم دیگر به ۱۵‌سال حبس محکوم شدند.
رأی قصاص دو متهم پس از تأیید در شعبه‌۳۳ دیوان عالی کشور به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاد شد. در حالی که دو متهم در یک قدمی چوبه دار قرار داشتند هیئت صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تلاش‌های خود را برای جلب رضایت آغاز کردند.


بخشش قاتل با کمک مرد خیر
سرانجام پس از تلاش تیم صلح و سازش اولیای‌دم اعلام کردند در صورت پرداخت دیه دو متهم را می‌بخشند. بدین ترتیب چند روز قبل مرد خیری به دادسرای امور جنایی رفت و با پرداخت ۵۰‌میلیون تومان به عنوان بخشی از دیه، رضایت یکی از متهمان را به نام احسان از اولیای‌دم گرفت. در حالی که احسان پس از ۲۱‌سال زندانی به آغوش خانواده‌اش بازگشت، هیئت صلح و سازش دادسرا در تلاش است تا با برگزاری جلسات صلح و سازش برای متهم دیگر این پرونده رضایت بگیرد.

روزنامه جوان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی تبار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
1
0
نکن آقا
دارید جنایت را تشویق می کنید
مگر قاتل جنایتکار باید عفو شود
امیدواری به بخشش عامل جنایت های دیگر خواهدشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار