افراد مبتلا به کولیت روده«شِنگ» بخورند
کد خبر: ۱۰۸۳۹۵
تاریخ انتشار: 2018 May 11    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی، مصرف گیاه خوراکی "شنگ" را در درمان کولیت روده موثر عنوان کرد.

هانیه ناصری با بیان اینکه طبیعت گیاه شنگ سرد و خشک است، گفت: از جمله مهم‌ترین خواص دارویی این گیاه می‌توان به نقش محافظتی آن برای پیشگیری از زخم معده اشاره کرد.

وی افزود: شنگ دیواره معده را تقویت می‌کند و همچنین در سم‌زدایی بدن از این گیاه استفاده می‌شود

ناصری تصریح کرد: عصاره گیاه شنگ به عنوان یک فرآورده مکمل در بهبود کبد چرب اثرات خوبی از خود نشان داده و تاکنون هیچ‌گونه عارضه جانبی خاصی از این گیاه مشاهده نشده است.

وی افزود: در کمک به درمان کچلی و زخم‌های پوستی نیز از خواص شنگ در طب سنتی استفاده می‌شود.

ناصری با بیان اینکه از ضماد برگ‌های این گیاه در ساخت کرم به منظور التیام زخم‌های سطحی استفاده می‌‎شود، گفت: همچنین آب ریشه خام گیاه دارویی شنگ، زگیل را از بین می‌برد و برای مسلولین (افراد مبتلا به سل) بسیار مفید است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی کمک به درمان روماتیسم را از دیگر خواص شنگ عنوان کرد و افزود: به این منظور ۶۰ گرم ریشه شنگ را باید در یک لیتر آب جوشانده و روزی سه فنجان مصرف شود.

ناصری در ادامه گیاه شنگ را داروی بسیار موثر در درمان کولیت روده دانست و افزود: در طب سنتی گیاه شنگ دارای اثرات شاخص در درمان کولیت و بیماری التهابی روده است و از برخی دارو‌های شیمیایی مورد استفاده در درمان کولیت نیز موثرتر است.

وی با بیان اینکه ریشه این گیاه نیز خواص دارویی دارد، گفت: ریشه گیاه شـنگ دارای لعاب بوده و کمی تلخ است و خاصیت خلط آور و نرم کننده سینه از جمله مصارف دارویی ریشه این گیاه است.
ناصری یادآور شد: استفاده از این گیاه در درمان زخم‌های گوارشی و ریه موثر است و عصاره آن به دلیل قابض بودن جهت درمان انواع خونریزی از جمله خونریزی‌های رحمی، دستگاه تنفسی و درمان برخی از انواع اسهال مفید است.

فردا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار