توقف ریزش مو با چلو خورشت قیمه سیب‌زمینی
کد خبر: ۱۰۷۸۷۸
تاریخ انتشار: 2018 May 03    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
خورشت قیمه سیب‌زمینی حاوی انواع ویتامین‌های A.، E.، C، گروه ویتامین‌های B. مانند B۱، B۲، B۵، B۶، B۱۲، امگا ۳، سلنیوم، فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم، کلسیم، روی، منیزیم و اسید لینولئیک است.

برای بررسی خواص خورشت قیمه سیب‌زمینی و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص خورشت قیمه سیب‌زمینی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ درباره مهم‌ترین خواص خورشت قیمه سیب‌زمینی اظهار کرد: این خورشت برای تقویت عمومی بدن مفید است و به ترمیم شکستگی استخوان‌ها هم کمک می‌کند.

وی درباره خواص دیگر خورشت قیمه سیب‌زمینی بیان کرد: این خورشت سرشار از آهن بوده بنابراین موجب رفع کم‌خونی می‌شود همچنین به علت داشتن ویتامین‌های A.، E. و C. نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تاثیر خورشت قیمه سیب‌زمینی در تقویت مو افزود: این خورشت از ریزش مو جلوگیری می‌کند و به علت اینکه حاوی فیبر و آلو است موجب رفع یبوست هم می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: خورشت قیمه سیب‌زمینی برای مبتلایان به بیماری‌های تنفسی مفید است؛ این خورشت انرژی بدن را افزایش می‌دهد و باعث تقویت بینایی هم می‌شود.

وی با بیان اینکه خورشت قیمه سیب‌زمینی تقویت کننده قوای جسمی است، تصریح کرد: این خورشت قوای جنسی را به ویژه در مردان افزایش می‌دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: خورشت قیمه سیب‌زمینی به علت داشتن امگا ۳ بالا و ویتامین B۱۲ از ابتلای کودکان به اختلال اوتیسم پیشگیری می‌کند، زیرا موجب تقویت سیستم عصبی مرکزی افراد به ویژه کودکان می‌شود؛ زنان بهتر است خورشت قیمه سیب‌زمینی را در دوران بارداری و شیردهی میل کنند و این خورشت را پس از یک سالگی به کودک هم بدهند.

عظمایی اظهار کرد: خورشت قیمه سیب‌زمینی به علت داشتن انواع ویتامین‌ها به ویژه ویتامین B۱۲ و املاح معدنی برای آرامش ذهن و مقابله با استرس و افسردگی بسیار مفید است؛ این خورشت همچنین به علت اینکه حاوی کلسیم و فسفر بوده باعث استحکام استخوان‌ها هم می‌شود.

وی یادآور شد: خورشت قیمه سیب‌زمینی برای مبتلایان به چربی و فشار خون مفید است، زیرا در تهیه این خورشت از روغن‌های طبیعی مانند زیتون و کنجد استفاده می‌شود.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار