سالم‌ترین آمریکایی‌ها اسراف کارترین هستند
کد خبر: ۱۰۷۶۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
آمریکایی‌ها روزانه ۱۵۰۰۰۰ تن غذا را هدر می‌دهند؛ یعنی هر نفر یک پوند؛
بنا بر این مطالعه، سالم‌ترین آمریکایی‌ها اسراف کارترین هستند که علت این امر مصرف بالای میوه‌ها و سبزیجاتی است که غالبا دور ریخته می‌شوند. میوه‌ها و سبزیجات برای رشد به زمین کمتری ـ. البته نیازشان به آفت کش‌ها و آب بسیار است ـ. نسبت به غذا‌های دیگری، چون گوشت نیاز دارند.

آمريكايي ها روزانه 150000 تن غذا را هدر مي دهند، يعني هر نفر يك پوند

سالم‌ترین آمریکایی‌ها اسراف کارترین هستند اختصاصی «تابناک باتو»؛ تحقيق انجام شده نشان مي دهد، افراد داراي رژيم هاي غذايي سالم غني از ميوه ها و سبزيجات، اسرافكارترين جمعیت هستند و از این روی، مخالفان این رویه، خواستار آموزش بهتر مصرف كنندگان هستند.

بر پایه تحقيقات، هر آمريكايي روزانه يك پوند غذا هدر مي دهد؛ این یعنی افراد داراي رژيم هاي غذايي سالم غني از ميوه ها و سبزيجات، اسرافكارترين هستند.

بنا بر این گزارش، روزانه حدود 150000 تن غذا در خانوارهاي آمريكايي دور ريخته مي شود؛ یعنی معادل يك سوم كالري هاي روزانه اي كه هر آمريكايي مصرف مي كند. این در حالی است که ميوه ها و سبزيجات بيشتر از فراورده هاي ديگر و بعد از آنها فراورده هاي لبني و سپس گوشت بيشترین دورریز را دارند.

آمريكايي ها روزانه 150000 تن غذا را هدر مي دهند، يعني هر نفر يك پوند

ناگفته نماند که اين ضايعات تلفات زيست محيطي بسیاری دارند، به گونه ای که حجم غذاهاي دور ريخته شده، معادل استفاده سالانه از m30 جريب زمين، m780 پوند آفت كش و tn2/4 گالن آب آبياري است. غذاهاي فاسد گورستان هاي زباله را پر كرده و گاز متان كه گاز گلخانه اي قدرتمندي است، توليد مي كنند.

محققان در اداره كشاورزي هشت سال داده هاي غذا را تا سال 2014 تحليل كردند تا دريابند كجاها غذاها هدر داده شده و چه كساني از مردم مي گويند اين كار را موقع صرف غذا انجام مي دهند. اين تحقيق در Plos One منتشر شد.

آمريكايي ها روزانه 150000 تن غذا را هدر مي دهند، يعني هر نفر يك پوند

بنا بر این مطالعه، سالم ترين آمريكايي ها اسراف كارترين هستند كه علت اين امر مصرف بالاي ميوه ها و سبزيجاتی است كه غالبا دور ريخته مي شوند. ميوه ها و سبزيجات براي رشد به زمين كمتري ـ البته نیازشان به آفت کش ها و آب بسیار است ـ نسبت به غذاهاي ديگري چون گوشت نياز دارند.

«ليزا جانز»، متخصص تغذيه و يكي از نويسندگان اين مطالعه می گوید: «بايد تلاش همزماني براي افزايش كيفيت غذا و نيز كاهش ضايعات غذايي داشته باشيم و هر دو را انجام دهيم.»

مطالعه جانز آموزش مصرف كنندگان درباره نگهداري ميوه ها و سبزيجات برای كاهش ضايعات غذايي را توصيه مي كند.
او می گوید: «مصرف كنندگان همه موارد را با هم نمی بینند و هنگامي كه غذا را در سطل آشغال مي اندازند، هزينه را در نظر نمی گیرند. نمي خواهيم نگراني هاي مشروع درباره ايمني مواد غذايي را ناديده بگیریم، بلکه بايد آگاه باشيم؛ تنها هزينه غذا مسأله نيست. زمان و انرژي لازم جهت تهيه و نگهداري غذا هم است كه غالبا در خانوارهاي هاي شلوغ در اولويت قرار ندارد.»

آمريكايي ها روزانه 150000 تن غذا را هدر مي دهند، يعني هر نفر يك پوند

بنا به گزارش مركز تنوع بيولوژيكي، چهار زنجیره از ده زنجیره بزرگ خواربارفروشي آمريكا تعهدات خاصي به كاهش ضايعات غذايي دارند.

Walmart به بالاترين رتبه یعنی رتبه B دست يافت، در حالي كه Aldi US بدترين بود. Trader Joe’s، Target و Whole Food همگي عملكرد ضعيفي داشته و در رتبه D قرار گرفتند.

آمريكايي ها روزانه 150000 تن غذا را هدر مي دهند، يعني هر نفر يك پوند

جردن فيگيردو كه كمپين ميوه ها و سبزيجات زشت را به راه انداخته و در اين گزارش همكاري كرده است، می گوید: «مواد غذايي هدر رفته در بسياري از سطوح وجود دارد. سوپرماركت ها مجوزی رايگان براي انجام هر كاري جهت كاهش مواد غذايي هدر رفته يا بخشيدن غذاهاي اضافي كسب مي كنند. كارهاي زيادي است كه آن ها مي توانند و بايد براي كاهش مواد غذايي رفته انجام دهند، به ويژه با در نظر گرفتن اين كه آن ها اساسا دروازه بانان مواد غذايي مان هستند.»
فيگيردو می افزاید: بايد تأمين مالي بهتري براي بازيافت مواد غذايي و استفاده گسترده از كمپوستينگ باشد كه فقط براي حدود يك نفر از ده آمريكايي فراهم است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
1
6
بفرستید از مسئولان ما یادبگیرند اصراف نکردن رو
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
1
8
آمریکا تنها کشوری است که میتونه مستقل باشه هم آب وهوا داره هم صنعت و هم دانش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
1
آمریکایی ها هیچ علاقه ای به ایران و مردمش ندارن...حالا خودتونو از وسط نصف کنید ولی حقیقت تلخه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار