اولین قربانیان بارش برف اخیر
کد خبر: ۹۸۹۵۳
تاریخ انتشار: 2018 January 28    -    ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
سقوط درختان مشکلات زیادی را برای شهروندان پایتخت به وجود آورده است و همزمان باعث شده درختان آسیب‌های جدی ببینند.

بارش برف در پایتخت مشکلات زیادی را برای مردم و مسئولین پایتخت و شهرهای اطراف به وجود آورده است، اما شاید اصلی‌ترین این مشکلات را سقوط درختان دانست، اتفاقی که پیامدهای زیادی مثل قطع برق، در خطر افتادن جان افراد، آسیب رسیدن رسیدن به خودروها به همراه داشته است.

به گفته‌ی جلال ملکی از ۱۰۰ عملیات آتش‌نشانی مربوط به برف ۶۰ مورد آنها مربوط به سقوط درختان بوده، او در این رابطه گفت:‌بیشتر اتفاقات مربوط به سقوط درختان و شاخه‌های آنها بود و مواردی هم ناشی از پارگی کابل و سقوط تیرهای برق قدیمی بود. حدود ۶۰ مورد شکستگی و سقوط درخت و شاخه‌های آن اعلام شده بود که بعضی به روی خودروها که پارک بودند و دیوار منازل واژگون شده بود.

او افزود: خوشبختانه در پی این حوادث مورد مصدومیت نداشتیم و در برخی از موارد نیز واژگونی درختان منجر به بسته شدن بعضی از خیابان‌ها برای دقایقی شد که با حضور نیروهای آتش نشانی نسبت به رفع این مشکلات اقدام شد.

همزمان نیز گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #درختوبتکون  مردم را به تکاندن درختان دعوت کرده‌اند.

فطع برق در کرج به علت سقوط درختان

از سوی دیگر سقوط درختان منجر به قطع برق در استان البرز شده است به گفته‌ی ناصر ملکی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز گفت درختان به سبب سنگینی برف شکسته شده و باعث قطعی برق در برخی مناطق استان البرز شده‌اند.

تکاندن برف درختان کرج توسط ۶۰ کارگر این سازمان سیما منظر و فضای سبز کرج در حال انجام است.

تکاندن برف درختان کرج توسط ۶۰ کارگر این سازمان در حال انجام است.

بسته شدن درهای پارک شهر


از سوی دیگر درهای پارک شهر هم به علت خطر سقوط درختان بسته شده است، به گفته‌ی پیمان محسنی شهردار منطقه ۱۲ از صبح امروز به دلیل بارش برف سنگین در پایتخت درهای پارک شهر برای ساعاتی به روی مردم بسته شده است.

او در این رابطه گفت: با توجه به اینکه درختان این بوستان بزرگ شهری قدیمی بوده و بارش برف بار سنگینی را روی آنها ایجاد کرده عملیات برف روبی درختان و معابر این بوستان توسط عوامل خدمات شهری منطقه 12 در حال انجام است.

مردم هم درختان را تکان دهند تا مشکل زودتر حل شود

امین عارف‌نیا رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از شهروندان درخواست کرد تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و گفت: شهروندان حواسشان به درختان باشد؛ زیرا درختان زیر بار برف مانده‌اند و احتمال شکستگی‌شان وجود دارد؛ از آنها می‌خواهیم با تکان دادن درختان آن‌ها را از زیر بار برف نجات دهند؛ هرچند که کارگران شهرداری هم مشغول این کار هستند.

این خواسته‌ سازمان هواشناسی و محمدعلی نجفی شهردار تهران هم هست او در این رابطه گفت: خواهش من از جوان‌تر‌ها این است که وقتی هوا بهتر شد اگر حال و حوصله داشتند تشریف بیاورند مقداری به آرامی برف روی درختان را بتکانند تا از شکستن آن‌ها جلوگیری کنند. این کار ورزش هم است. 
خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار