دستگیری ۳ لیدر آشوبگر در همدان
کد خبر: ۹۶۳۱۰
تاریخ انتشار: 2018 January 02    -    ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
برخی شهرهای کشور که طی روزهای گذشته توسط عده‌ای تخریب‌گر دچار ناآرامی شده بودند امشب با حضور مقتدرانه نیروهای انتظامی در آرامش نسبی به سر می‌برند.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگاران فارس در سراسر کشور امشب، تجمعات پراکنده‌ای در برخی شهرها صورت گرفته که علی‌رغم حضور آشوب‌گران اما با حضور پررنگ نیروهای انتظامی امنیت در نقاط مختلف کشور برقرار است.

آنچه که از اهواز تا این لحظه گزارش شده حاکیست جمعیتی در حدود 10 هزار نفر از مردم در مصلای امام خمینی(ره) این شهر تجمع کردند و با شعار مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر آمریکا و ... خواستار برخورد نیروی انتظامی با اتفاقات اخیر و اقدامات آشوبگران شدند؛ هنوز خبری مبنی بر تجمع اعتراض‌آمیز در اهواز گزارش نشده است.

اما از کرج خبر می‌رسد آشوبگران در هسته مرکزی این شهر با سر دادن شعارهایی ساختارشکنانه اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و شکستن شیشه‌های برخی اماکن عمومی کردند که پس از حضور نیروهای انتظامی فضای شهر کرج آرام شد و تحت کنترل درآمد؛ این در حالی است که آشوبگران تلاش بسیاری برای همراه کردن مردم با خود داشتند که با بی‌تفاوتی مردم روبرو شدند.

همچنین گزارش‌های خبرنگاران حاضر در صحنه از اراک و ساوه حکایت از حضور نیروی انتظامی و جلوگیری از تجمع تخریب‌گران در خیابان‌های این دو شهر دارد.

بر اساس گزارشی که خبرنگار فارس از همدان می‌دهد در آرامگاه بوعلی تجمعی 200 نفره صورت گرفت که نیروی انتظامی 3 نفر از لیدرهای این تجمع را دستگیر کرد.

50 تا 60 نفر از عناصر تخریب‌گر در سنندج هم که با فحاشی و کف‌زدن در تلاش برای شکستن شیشه‌های اماکن عمومی بودند با حضور مقتدرانه پلیس متفرق شدند و اکنون امنیت در این شهر برقرار است.

در قهدریجان (فلاورجان) هم جمعیتی در حدود 200 تا 300 نفر قصد حمله به پایگاه پلیس را داشتند که با اقدام به موقع نیروی انتظامی متفرق شدند.

* تجمع متفاوت مردم اهواز و زنجان

امروز در حالی که برخی شهرهای کشور درگیر تجمعات غیرقانونی بودند مردم دو شهر اهواز و زنجان اقدام به برپایی تظاهرات علیه عناصر تخریب‌گر در روزها و شب‌های اخیر کردند.

مردم اهواز در اجتماعی که امشب در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار کردند با سر دادن شعارهایی برائت خود را از اقدامات اخیر افراد آشوبگر اعلام کردند.

عصر امروز هم جمع کثیری از مردم زنجان در محکومیت اقدامات خرابکارانه تعدادی اغتشاش‌گر که طی دو روز گذشته اقدام به تخریب اموال عمومی از جمله بانک‌های زنجان کرده بودند، تجمع کرده و خواهان یک‌ سره شدن وضعیت کنونی و برخورد با آشوبگران شدند.

* 2 عاملی که کنترل وضعیت را سخت می‌کند

اخبار رسیده از برخی شهرستان‌ها حکایت از آن دارد که مسائلی سبب شده تا وضعیت امنیتی به حالت عادی بازنگردد.

بررسی‌های صورت‌گرفته نشان‌دهنده آن است که برخی اختلافات قدیمی میان مردم قبائل و اقوام مختلف و دیگری وجود سلاح گرم در دست مردم منطقه دو عامل عمده‌ای است که کنترل وضعیت امنیتی را در برخی شهرها برای نیروهای انتظامی و امنیتی سخت می‌کند.

در برخی از شهرستان‌های کشور به دلیل وضعیت خاص آن مناطق، افرادی مبادرت به نگهداری سلاح گرم می‌کنند که همین امر باعث شده تا تلاش نهادهای امنیتی و انتظامی برای برقراری نظم و امنیت عمومی با مشکل مواجه شود.

البته بر اساس برخی گزارش‌های رسیده از منابع انتظامی، دستگیری‌هایی که طی چند روز اخیر صورت گرفته نشان‌دهنده این نکته مهم است که بسیاری از این افراد و سرکرده‌های اغتشاشات، بومی آن مناطقی که در آنجا مبادرت به آشوب و تخریب کردند نبوده و از نقاط دیگر به این شهرها آمده‌اند.

 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار