پیوند پوست، جایگزین تزریق انسولین برای بیماران دیابتی
کد خبر: ۹۱۹۸۴
تاریخ انتشار: 2017 November 18    -    ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
محققین دانشگاه پزشکی شیکاگو دریافتند که پپتید های مشابه گلوکاگون (GLP1)، که هورمونی با وظیفه تحریک پانکراس برای ترشح انسولین است در موش ها باعث کم شدن اشتها و همچنین کاهش قند خون می شود. این به معنای آن است که ممکن است روزی پیوند ساده پوست جایگزین تزریق انسولین برای کمک به بیماران دیابتی شود.
پیوند پوست، جایگزین تزریق انسولین برای بیماران دیابتی 
پیوند پوست، جایگزین تزریق انسولین برای بیماران دیابتی   به گزارش «تابناک باتو»؛ پیوند پوست کریسپر می تواند به کمک بیماری هایی نظیر دیابت نوع دوم، اضافه وزن و به طور بالقوه چندین بیماری دیگر بیاید و روند درمانی آنها را سرعت ببخشد.

روند درمانی کریسپر دستاورد مهم و بی نظیر محققین دانشگاه پزشکی مرکز شیکاگو، اکنون بهترین و مطمئن ترین روش برای درمان بیماری هایی از جمله چاقی، دیابت نوع دوم شناخته می شود. محققین دانشگاه پزشکی شیکاگو دریافتند که پپتید های مشابه گلوکاگون (GLP1)، که هورمونی با وظیفه تحریک پانکراس برای ترشح انسولین است در موش ها باعث کم شدن اشتها و همچنین کاهش قند خون می شود. این به معنای آن است که ممکن است روزی پیوند ساده پوست جایگزین تزریق انسولین برای کمک به بیماران دیابتی شود.

پیوند پوست، جایگزین تزریق انسولین برای بیماران دیابتی
این اتفاق پیشرفت بزرگی در علم پزشکی تلقی می شود و به دلیل این که روند درمانی آن نسبت به روش های دیگر بی خطرتر، ایمن تر، ارزان تر و کنترل کردن آن راحت تر است و همچنین بیمار کمترین مداخله را در روند بهبودی خواهد داشت، استقبال زیادی از این طرح شده است.

ژیائویانگ وو (Xiaoyang Wu) یکی از محققین فعال دانشگاه پزشکی شیکاگو که درحال حاضر مشغول مطالعه و آزمایش برروی این پروژه است اذعان کرد که  پیوند پوست توسط سلول های بنیادی کشت شده به نسبت عمل راحتی به شمار می رود که دهه هاست برای درمان جراحات و سوختگی های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.وی افزود: در حین مطالعه و انجام آزمایشات مربوطه  به کشف این نکته رسیدیم که از طریق روش پیوند پوست توسط سلول های بنیادی کشت شده می توانیم پروتئین های درمانی برای اضافه وزن و دیابت را نیز به بدن منتقل کنیم. همچنین نتایج آزمایشات برروی موش های آزمایشگاهی بیانگر این بود که این تکنولوژی قادر به مهار پیشرفت دیابت نوع دوم و همچنین کند کردن روند افزایش وزن است.

پیوند پوست، جایگزین تزریق انسولین برای بیماران دیابتی
در این آزمایش ابتدا موش ها به دو گروه تقسیم شدند. به موش های گروه اول پیوند پوست انجام گرفته بود و گروه دوم بدون هیچ گونه تغییری در آزمایش شرکت کردند. به تمامی موش ها غذایی با چربی بالا خورانده شد و سپس در نتایج مشخص شد موش های گروه اول تنها نصف موش های گروه دوم اضفه وزن پیدا کرده بودند و همچنین بدنشان در مقایسه با گروه دوم مقاومت کمتری نسبت به انسولین از خود نشان می داد. (مقاومت بدن در برابر انسولین یکی از نشانه های معمول تشخیص دیابت نوع دوم است).

پیوند پوست، جایگزین تزریق انسولین برای بیماران دیابتی
وی همچنین اضافه کرد: آزمایش هایی که ما برای اثبات این موضوع انجام دادیم باعث بوجود آمدن این احتمال شد که این روش درمانی برای بهبود بسیاری از بیماری های غیر پوستی نیز مفید و قابل استفاده باشد. انجام این گونه از عمل پیوند پوست مهندسی شده، باعث آزاد سازی مولکول های درمانی مختلفی شده که در بهبود برخی اختلالات ژنتیکی مانند اختلالات چرخه اوره و یا هموفیلی موثر خواهد بود.

پیوند پوست، جایگزین تزریق انسولین برای بیماران دیابتی
با توجه به سرمایه گذاری های کلان کشور های پیشرو در علم پزشکی جهان و انجام آزمایشات متعدد این چنینی برای درمان و پیشگیری بیماری هایی مانند دیابت می توان امیدوار بود که دانشمندان به زودی به روشی ساده تر و دائمی برای درمان این بیماری دست پیدا کرده و زندگی بهتری را برای چند صد میلیون انسان که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند را فراهم کنند.
بامیلو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار