اولین خودروی هیبریدی «بی‌ام‌و» در 26 سال پیش+عکس
کد خبر: ۹۱۲۶۶
تاریخ انتشار: 2017 November 12    -    ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
 نمایشگاه فرانکفورت سال 1991 میزبان این خودرو شهری ب ام و بود.
 
 خودروهای مفهومی زیر ذره‌بین «خودروکار»؛اولین خودرو هیبرید  

شرکت خودروسازی ب ام و، 26 سال پیش در نمایشگاه خودرو فرانکفورت از اولین خودرو هیبرید خود رونمایی کرد. این خودرو صرفا برای استفاده شهری طراحی شده بود. یکی از نکات قابل توجه در این خودرو طراحی شیشه جلو بود که علاوه بر دید بسیار خوب، دارای سیستمی بود که گرمای ناشی از تابش آفتاب را در داخل اتاق کاهش می‌داد.

 خودروهای مفهومی زیر ذره‌بین «خودروکار»؛اولین خودرو هیبرید

اتاق این خودرو طوری طراحی شده تا سرنشینان حداکثر فضا و همچنین حداکثر آسایش و راحتی را داشته باشند. جنس بدنه این خودرو از آلمینیومی است که به روش اکسترود تهیه شده و به طور کلی مهندسان تلاش بسیاری کردند تا از وزن بدنه این خودرو بکاهند و ثمره این تلاش‌ها، یک هیبرید بود که تنها 907 کیلوگرم وزن داشت.

 خودروهای مفهومی زیر ذره‌بین «خودروکار»؛اولین خودرو هیبرید

E1 دارای یک پیشرانه بنزینی و همچنین یک پیشرانه برقی 32 کیلوواتی بود. یک سیستم هوشمند نیز در این خودرو وجود داشت که باعث می‌شد انرژی ناشی از موتور برقی به بهینه‌ترین شکل ممکن مصرف شود. باتری این خودرو زیر صندلی سر نشینان عقب قرار داشت و با استفاده از باتری برقی، E1 چیزی حدود 160 کیلومتر را با یک بار شارژ طی می‌کرد. موتور بنزینی چهارسیلندر این خودرو قادر به تولید حداکثر توان 82 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه است. این خودرو یکی از اولین تلاش‌ها برای تولید خودروهای هیبرید در دنیا بود و همان طور که مشاهده می‌کنیم، امروزه صنعت خودرو جهان به سمت تولید خودروهای برقی و هیبرید پیش می‌رود.


خودروکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار