سقوط ۹ پله‌ای ایران در رده‌بندی جدید فیفا
کد خبر: ۸۸۲۷۲
تاریخ انتشار: 2017 October 11    -    ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
سایت ESPN‌ با در نظر گرفتن نتایجی که در بازی‌های ملی یک هفته اخیر برگزار شد (شامل بازی‌های دوستانه و انتخابی جام جهانی) اقدام به پیش‌بینی جایگاه احتمالی تیم‌های ملی فوتبال جهان در رده‌بندی هفته آینده سایت فیفا کرده است.

طبق این پیش‌بینی تیم ملی ایران به دلیل نداشتن بازی رسمی و انجام دو بازی دوستانه (در حالی که اکثر تیم‌های جهان درگیر مسابقات رسمی بوده‌اند) در رده‌بندی 9 پله سقوط می‌کند و در رده سی‌و‌چهارم جهان قرار می‌گیرد.

با این حال ESPN‌ پیش‌بینی کرده که تیم ملی ایران جزو تیم‌های سید سوم قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی خواهد بود. این سایت شاگردان کارلوس کی‌روش را در سیدی قرار داده که از رویارویی با تیم‌هایی همچون کاستاریکا، ایسلند، مصر (به طور قطعی) و کرواسی، دانمارک، تونس و سنگال ( صعود این 4 تیم هنوز قطعی نشده است) باز می‌دارد.


 

در همین حال نشریه مارکای اسپانیا نیز اقدام به پیش‌بینی سید‌های قرعه‌کشی مرحله گروهی کرده و این رسانه‌ هم ایران را در سید سوم قرار داده است.

مارکا تیم‌های ایسلند، کاستاریکا و مصر را در کنار ایران در سید سوم قرار داده است.

 


ملاک فیفا برای سید بندی تیم‌ها، رده‌بندی آنها در ماه اکتبر است. این بدان معناست که در سیدبندی، نتایج دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا و نیز پلی‌آف‌های اروپا و میان قاره (استرالیا – هندوراس و پرو – نیوزیلند) در جایگاه 9 تیمی که ماه آینده صعود خواهند در نظر گرفته نخواهد شد.

این در حالی است که پیش از این سایت «football-rankings.info» از صعود سه پله‌ای ایران در رده‌بندی جدید فیفا خبر داده بود.
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار