هشدار به ساکنان کارولینای شمالی درباره وقوع یک توفان
کد خبر: ۸۵۸۷۲
تاریخ انتشار: 2017 September 17    -    ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
هنوز پیامدهای مخرب دو توفان هاروی و ایرما در برخی ایالت های ساحلی آمریکا کاملا برطرف نشده است که مرکز ملی بررسی توفان های این کشور درباره نزدیک شدن توفان حاره ای «خوزه» به آمریکا هشدار داد.

توفان خوزه روز پنجشنبه در اقیانوس اطلس پدید آمد و در میان توفان های چرخشی جای گرفته است. این توفان روز جمعه تقویت شد و حرکت خود را به سمت سواحل شرقی آمریکا آغاز کرد. مرکز ملی توفان های آمریکا اعلام کرد ساکنان مناطقی از کارولینای شمالی تا نیوانگلند در معرض این توفان قرار دارند و باید در ساعت‌ها و روزهای آینده به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

توفان خوزه به اندازه توفان های هاروی در تگزاس و ایرما در فلوریدا سهمگین نیست؛ اما برای اجتناب از خسارت های احتمالی، از مردم کارولینا خواسته شده، آماده اجرای هر اقدامی حتی تخلیه منازل خود باشند.

پیش بینی می شود مرکز توفان خوزه تا روز یکشنبه از نواحی شرقی شمال کارولینا عبور کند. تا آن زمان، ساکنان ماساچوست، نیوجرسی، نیویورک و رود آیلند باید به هشدارهای هواشناسی توجه کنند. البته این امید وجود دارد که توفان خوزه هیچ رانش زمینی بوجود نیاورد. فقط به ساکنان سواحل شرقی درباره ایجاد موج های بلند هشدار داده شده است. ساکنان برمودا، باهاما، پورتو ریکو، هاییتی و جمهوری دومنیکن نیز باید این هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند.  
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار