فرهنگ‌لغت آنلاین برای قدیمی ترین زبان نوشته شده جهان
کد خبر: ۸۴۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
به دنبال یک زبان دوم برای یادگیری هستید؟ اگر می‌خواهید واقعا دوستان خود را تحت تاثیر قرار دهید زبان اکدی را یاد بگیرد. زبانی بین النهرین که اکنون منقرض شده است؛ و دانشگاه شیکاگو اخیرا برای کمک به شما فرهنگ لغت اکدی ۲۱ جلدی را در دسترس آنلاین قرار داده که می‌توانید آن را به رایگان دانلود کنید.

اما جدا از شوخی، زبان اکدی واقعا جالب است، زبانی که ۲۰۰۰ سال است صحبت نشده است و محققان در ۲۰۰ سال اخیر بااستفاده از نسخه‌های سنگی و لوح‌های گلی توانستند آن را رمزگشایی کنند و در سال ۲۰۱۱ دانشگاه شیکاگو سرانجام فرهنگ لغت آن را منتشر کرد. این پروژه از دهه ۱۹۲۰ آغاز شد و بیش از ۹۰ سال طول کشید تا محققان بتوانند یک فرهنگ لغت جامع از زبان باستانی بین النهرین ایجاد کنند.
 
درحالیکه نسخه‌های چاپی در مجموع بیش از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارند، فایل‌های پی دی اف که به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته اند این معنی را می‌دهد که اکنون هرکسی می‌تواند این زبان را یاد بگیرد. زبانی که برای ما حمایه گیلگمش را به ارمغان آورد اکنون به لطف فرهنگ لعتی که کلمات را در زمینه قرار می‌دهد، حتی کامل‌تر نیز شده است. با مطالعه معانی آن می‌توانیم در مورد دستاوردهای باورنکردنی جامعه بین النهرین در زمینه‌های پزشکی، نجوم، ریاضیات و زبان شناسی بیشتر بدانیم.
 
فرهنگ لغت آنلاین برای قدیمی‌ترین زبان نوشته شده جهان 
برترین ها
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
3
زبان اکدی را یاد بگیرد:بگیرید.
حمایه گیلگمش:منظور حماسه گیلگمش هست.
اکنون به لطف فرهنگ لعتی :لغتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار