ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی دنیا +عکس
کد خبر: ۸۲۵۷۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 16    -    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
مهندسان به دنبال ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی تک‌برجه در دنیا هستند.
 
 ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی دنیا

به نقل از گیزمگ، درست یک ماه پس از قرارداد دولت ایالت استرالیای جنوبی با شرکت تسلا برای ساخت بزرگ‌ترین سامانه ذخیره‌سازی باتری لیتیوم-یون دنیا، این نهاد به تازگی طرح‌هایی را برای ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی تک‌برجه دنیا اعلام کرده است.
 
 ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی دنیا

پروژه نیروگاه "انرژی خورشیدی آئورا" (Aurora Solar Energy Project) توسط شرکت آمریکایی SolarReserve اجرایی و مدیریت خواهد شد؛ این شرکت یکی از رهبران اجرای پروژه‌های حرارتی خورشیدی بین‌المللی در مقیاس بزرگ است.
 
 ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی دنیا

نیروگاه آئورا که در بندر آگوستای ایالت استرالیای جنوبی ساخته خواهد شد، با استفاده از آرایه‌ای از  هلیوستات‌ها، انرژی خورشیدی را بر روی یک برج مرکزی متمرکز خواهد کرد. در آنجا از فناوری نمک ذوب‌شده برای ذخیره‌سازی انرژی به عنوان گرما استفاده خواهد شد تا نیروگاه بتواند شب یا روز برق تولید کند.
 
 ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی دنیا

گفته می‌شود نیروگاه "آئورا" قادر به تامین برق 90 هزار منزل و تولید 495 گیگاوات ساعت برق در سال خواهد بود و این میزان معادل حدود 5 درصد نیازهای انرژی ایالت استرالیای جنوبی است.
 
 ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی خورشیدی دنیا

دو نیروگاه حرارتی خورشیدی عظیم دیگر نیز در دنیا وجود دارند اما هیچ یک از آنها به بزرگی نیروگاه تک‌برجه‌ای نیست که در استرالیا ساخته خواهد شد. نیروگاه برق خورشیدی ایوانپا (Ivanpah) در کالیفرنیا شامل سه برج است که ظرفیت تولید 392 مگاوات برق را دارد؛ همچنین، پروژه‌ای در شیلی شامل دو برج با ظرفیت تولید 260 مگاوات برق خواهد بود و توسط شرکت SolarReserve اجرایی خواهد شد.

گفته می‌شود اجرای پروژه نیروگاه آئورا سال آینده شروع خواهد شد و انتظار می‌رود تا سال 2020 آماده تولید برق باشد. 
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
5
باید تو ایران هم از این نیروگاه ساخته بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
مشکل اين نيروگاه، حرارت فوق العاده بالای ايجاد شده از تمرکز نور خورشيد در مرکز است که هر جانداری اعم از پرنده ها را در صورت نزديکی به آن، دود می کند.
اسماعیل
|
United States
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
برای اینکه متوجه شوید، نیروگاه خورشیدی بالا کمی بیشتر از نیروگاه اتمی بوشهر برق تولید خواهد کرد در حالیکه هیچ سوختی نیاز ندارد. نیروگاه خورشیدی کالیفرنیای آمریکا نیز حدود 40% نیروگاه اتمی بوشهر برق تولید میکند. برای ایران که سرزمین آفتاب داغ در خیلی از مناطق آن است، این روش بهترین روش تولید برق است. ولی مثلا در اروپا چون هوا اکثرا ابری و بارانی است فعلا امکان استفاده از چنین نیروگاههایی وجود ندارد.
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
0
495 گیگاوات ساعت در سال یعنی 495 تقسیم بر 365 روز بعدش تقسیم بر 24 ساعت که میشه 56 مگاوات ساعت. با احتساب تعمیرات روتینش در سال حداکثر قدرتش 60 مگاوات هستش. نیروگاه اتمی بوشهر 1000 مگاوات قدرتشه. تولید همچین قدرتی در یک نیروگاه خورشیدی فعلا محال بنظر میرسه
اسماعیل
|
United States
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
آقای ایرج در کامنت بالا، اگر به وبسایت آن نیروگاه نگاه کنید متوجه میشوید که 1100 مگاواتی است. در ضمن یک نیروگاه خورشیدی سالهاست که در کالیفرنیا راه اندازی شده که 400 مگاوات در سال برق تولید میکند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار